Altid træt -.-' {{forumTopicSubject}}
Godmorgen søde Hg'ere
Jeg har et lille problem.
I sommers flyttede jeg fra Svendborg til Esbjerg for at studere, og de første måneder gik somend også fint. Alt var nyt, og sove var noget jeg kunne når jeg blev gammel.
Jeg bor på kollegie med min kæreste og vi har nogle søde naboer, så jeg er meget social, men mest i aftentimerne. Mit problem består i at jeg i eftermiddagstimerne nærmest vil slå ihjel for at få lov at sove til middag, og jeg sover vel til middag 3-4 gange om ugen i 1-2 timer! Det er en del og jeg mener ikke det kan være rigtigt at en pige på 21 skal sove så meget. Jeg har ingen problemer med at falde i søvn om aftenen og sover vel 7-8 timer.
Når jeg så er hjemme i Svendborg så sover jeg vel 5-6 timer og jeg er bare frisk når jeg vågner og kan sagtens holde mig vågen en hel dag. Det er underligt og bekymre mig ret meget.
Jeg vil selv sige jeg spiser sundt og varieret, masser af grønt og ikke for meget cola.
Har i nogle råd til hvad min træthed kan skyldes, og hvad jeg kan gøre for at komme den til livs, så jeg kan få læst det jeg skal i stedet for at sove? :S
De bedste hilsner
Hende den trætte o.O
feb 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 135 Svar: 937
okt 2008
Følger: 14 Følgere: 31 Heste: 10 Emner: 191 Svar: 699
dec 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 95
Du har vendet dit indre ur til at sove til middag. Jeg har prøvet det.
Mit bedste råd er at "tage en kold tyrker" og lad være med at sove til middag. Det tager nok 3 uger før du er "afvendet",men det virker.
Hvis du bliver træt om eftermiddagen, så lav noget. Op at stå gå en tur, støvsug, sæt noget godt musik på og gør rent eller hvad du nu kan finde på.
Men for alt i verden, hop ikke i seng.
Det er hårdt, men den eneste måde at bryde den "dårlige" vane på.
Sørg for at gå i seng på samme tid hver aften, er du meget træt en dag, så gå før i seng, ikke tage en middagslur fy fy. Så ødelægger du "dit indre ur" igen og skal starte forfra på de 3 uger.
God kamp
Anette
okt 2007
Følger: 55 Følgere: 61 Heste: 1 Emner: 67 Svar: 534
Jeg må hellere få ringet til lægen og undersøgt om der er noget jeg mangler!
Og så må jeg få hanket op i mig selv og få taget mig sammen til at gå forbi sengen i stedet for at hoppe i den
Altid træt -.-'