{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.338 visninger | Oprettet:

Altid træt {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Tænkte jeg lige ville høre herinde om i har nogle bud for min læge ved ikke helt hvad hun skal tjekke.

Men sagen er den at jeg det sidste årstid har været meget træt altså ligemeget hvornår på dagen det er og ligemeget hvor meget søvn jeg har fået er jeg træt og klare sjællendt en da uden en lur midt på dagen.

Så har i nogle bud til hvorfor jeg er så træt?
Jeg mangler ingen vitaminer eller noget

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Altid træt
  • #1   5. nov 2016 Jeg har prøvet 2 ting på egen krop som har været skyld i at jeg konstant var træt..

det ene var blodmangel.. jeg manglede nogen ting i min krop så kunne ikke producere rødeblodlemmer nok til at have nok blod i kroppen..
    Man skal have 8% blod i kroppen jeg havde 3,2% så ja der røg jeg en tur på sygehuset, og det var jo over 23år at min krop havde taget af den b12 vitamin og folinsyre jeg havde fra min mor ved fødslen men til sidst var der nærmest intet tilbage så jeg stoppede bar med at producere ret meget blod.. og derfor blev jeg ekstremt træt de forstår stadig ikke den dag i dag at jeg overhovedet kunne rejse mig op smiley

Derudover har jeg haft en depression, ikke noget jeg selv var klar over var bar ekstremt træt og kunne slet ikke fungere uden jeg sov rigtig meget..

lige pt. render jeg også og er meget træt men det er en kombi af vejret, lidt stress pga. penge mangel, skole og sådan og så at jeg vidst nok er en smule forsinket med min b12 vitamin sprøjte som jeg skal have hver 3 måned fordi jeg ikke selv producere det..

• #2   5. nov 2016 Maria C: tusind tak den med depression er faktisk det eneste bud jeg ha haft indtil videre, eg føler selv jeg er ovre min depression men der kan jo stadig godt ligge noget som jeg ikke bemærker

• #3   5. nov 2016 Der kan sagtens ligge noget.. min har lige været brudt ud lagde kun mærke til det fordi andre lagde mærke til jeg var meget træt, ugidelig osv.. men har heldigvis fået mine tricks fra min psykolog til selv at kunne vende det igen så nu jeg bar træt pga. vejret og sådan nogen lidt mere normale ting..

• #4   5. nov 2016 har du lagt mærke til andre ting end du bare er træt, fordi der kan være mange grunde til man går og hænger lidt.
    optager din krop nok ilt?

• #5   5. nov 2016 Tager du nogen form for medicin, som kan have en bivirkning der gør dig træt ? ?

• #6   5. nov 2016 Team nesha: ehm det ved jeg ikke hvordan finder jeg ud af det?

Hyggerytteren: nej tager ingen medicin

• #7   5. nov 2016 Jeg døjer med det samme og har faktisk lige været på apoteket for at få råd til nogle vitaminer. Hun gav mig noget der generelt styrker immunforsvaret da jeg også døjer med influenza hele tiden, men hun nævnte at min blodprocent kunne være lav, så hun synes jeg skulle søge læge smiley

• Tanya V
    Tanya V Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 96
    #8   5. nov 2016 Tjek dit stofskifte. ?? det gjorde jeg. mange har lavt stofskifte. det er meget normalt. smiley

• #9   5. nov 2016 Lavt stofskifte.
    Jeg var ekstremt træt, kunne sove til middag 3 timer og stadig gå i seng mellem 19-20...
    Jeg blev tjekket for lavt stofskifte og det viste sig at være problemet. Det bør du helt sikkert få tjekket - om ikke andet for at udelukke det som årsag til din træthed.

• #10   5. nov 2016 Mangel på kalk? smiley

• #11   5. nov 2016
    Det er jeg også. Jeg kan sove hele tiden og er nærmest altid træt - hvilket ikke hjælper når man er meget b menneske og finder det yderst utiltalende og stå op om morgenen.

Når jeg ind imellem har sagt til folk, at jeg er træt så er deres svar tit at jeg skal ændre kost - spise noget mere sundt, så bliver jeg mere frisk.

Men jeg er ikke så god til at spise sundt, så jeg siger ikke noget om det træthed længere fordi jeg ikke gider hører om kostomlægning.

• #12   5. nov 2016 Julie: tak det vil jeg få tjekket når jeg engang har tid til at komme til lægen

hippie: mangler ingenting

Krikken: kender det der med kommentarerne alt for godt...

• #13   6. nov 2016 Du fik taget blodprøver?

Jeg oplever selv, jeg bliver MEGET træt af at sove for meget ... Eller hvis jeg i perioder ikke er aktiv. Altså, kommer ud og får frisk luft hver dag, får pulsen lidt op, gør mig selv træt oven i hovedet. smiley

• #14   6. nov 2016 Hollaender: ja fik taget blodprøver

Jeg er træt ligemeget hvor meget eller lidt søvn jeg får og motion gør mig heller ikke friskere

• Tanya V
    Tanya V Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 96
    #15   6. nov 2016 samme her, selv efter medicinering. jeg håber du får et svar snart

• #16   6. nov 2016 Hvor er det dejligt og høre jeg ikke er den eneste der er total træt uden grund

• #17   6. nov 2016 Nu var det ikke trætheden der fik mig til at opdage det, men jeg har farligt højt stofskifte og blodmangel + mangel er røde blodlegemer og det kan i perioder gøre mig rigtig træt, lige gyldigt hvor meget/lidt jeg sover, hvor meget/lidt motion jeg får og hvilken kost jeg har. Så få det tjekket smiley Stress(/depression) kan i de værre tilfælde godt medføre nogle sygdomme

• #18   7. nov 2016 Hvordan er din vitamin og mineral indtag.

Jeg havde det for år tilbage som dig, jeg var træt, og det var ligesom min hjerne bare ikke vil vågne.

Løsningen blev et øget vitamin og mineral indtag på trods af jeg spiste sundt og varieret. Det hjalp. Dem jeg snakkede med fortalte mig, at det ikke kunne virke, men jeg kunne mærke at jeg blev mere vågen og opmærksom, når jeg "overdosere" mit indsat af vitamin og mineraler.

På et tidspunkt læste jeg bogen "mirakelkost til hjernen" som bekræftede mig i, at de niveauer vi har i dag for vitaminer og mineraler nok er lidt lave.

Da jeg for 7 år siden begyndte at løbetræner, havde det også en virkelig positiv indvirkning på min hjerne, den fik ligesom flere "ram" og kunne køre på fuld blus i længere tid inden den blev træt. Den der kl 14 træthed forsvandt også i takt med at jeg kom i bedre og bedre løbeform.

• #19   7. nov 2016 Dorthe: som sagt i det første indlæg så mangler jeg ingenting så vil da tro mit indtag er som det skal være

Men tage multivitamin og C vitamin hver dag alligevel

• #20   7. nov 2016 Det gjorde jeg heller ikke, men kunne dog stadig mærke en mærkbar forskel, da jeg satte dosis op. Det var bare min pointe.

• #21   8. nov 2016 Dorte C: hmm er det ikke farligt?

• #22   8. nov 2016 Tja. De vandopløselige vitaminer kan vi ikke overdosere.

De andre er der virkelige et stort spring fra anbefalede dosis til overdosering. f.eks. vitamin B6. er den anbefalede mænge 1,2 mg og først ved 2000 mg. eller mere vil der opstå nerve forstyrrelser. Så selvom at jeg får det der svare til 3-4 mg om dagen, er der stadigvæk et pænt stykke op til den skadelige mængde.

Vitamin E er den daglige anbefaling 8 mg. men først ved dosis på over 10.000 mg, er der risiko for nedsat frugtbarhed.

Det samme billede gør jeg gældende, når jeg ser i mine heste fodrings bøger, spændet fra det anbefalede til max er virkelig stort.

Så nej, jeg mener ikke det er udpræget farligt at gå over det anbefalede niveauer, når jeg kan mærke at min krop bliver mere velfungerende og jeg bliver mere vågen og opmærksom. Jeg kommer på ingen måde bare i nærheden af max værdierne. fordi jeg dobler op i forhold til de anbefalede værdier.

Jeg spiser selv sundt, får en varieret kost, med hjemme dyrkede økologiske grønsager, derudover tager jeg omnimin vitamin, som er en stærk blanding, dertil ekstra B-vitamin. Fordi, jeg har altid døjet med flossede negle, som knækkede, det gjorde pisse ondt. Men hver gang jeg blev gravid forsvandt dette problem, for så at komme igen efter jeg havde født. ??? Folinsyre, som er et B-vitamin gjorde forskellen. Så startede jeg på ekstra B-vitamin, og jeg har ikke haft problemer med mine negle siden. - jeg manglede ikke B-vitamin før, jf. tabelerne, men mine negle var af en anden mening, der var i hvert fald ikke nok, til at holde dem stærke.

Men vores kroppe er forskellige, og det er vores følsomhed også. Jeg er ekstrem følsom overfor min kost, og min krop råber højt, hvis den ikke får den næring den vil have. Hvorimod min mand kan intet mærke, om han så levede at guldkorn.

• #23   8. nov 2016 Hvad spiser du? Får du "rigtig mad", eller er det tomme kalorier?
    Spiser du måltider nok henover dagen, eller skipper du frokosten?

Jeg arbejder på en skole, og det er forbløffende (og kvalmende) hvor mange unge mennesker der møder ind om morgenen med en liter cola og to poser chips smiley

• #24   8. nov 2016 Mimre - jeg kommer rfa en familie, der går en del op i sundhed ... Altså, man skal have noget at leve af. Jeg fik lov til at bo en tid hos en pige i Cambridge hvor vi gik på skole sammen .... Hun åd chips, chokolade, drak sodavand ... Det var godt nok svært få mig at få noget noget som helst, jeg var så dødtræt og ugidelig smiley

• #25   8. nov 2016 Mimre: jeg spiser ganske normalt og prøvede i en periode at spise super sundt men det hjalp heller ikke på energi niveauet

• #26   11. nov 2016 Kan det ikke bare være din alder? smiley

• #27   12. nov 2016 Malene: Ehm pas

Jeg er 17 burde det gøre st jeg altid er træt? smiley

• #28   12. nov 2016 Det er meget normalt at være møg træt i teenageårene smiley jeg havde min periode på et par måneder i 14/15 års alderen. Sov hele dagen smiley

• #29   12. nov 2016 Malene: har altså aædrig hørt om at det skulle give så meget træthed i så lang tid

Heller ikke fra lægen

• #30   12. nov 2016 Et eller andet er der i hvert fald galt. Jeg ville kontakte min læge smiley

• #31   12. nov 2016 Hippie: det er lidt det der er pointen med det her forum fordi min læge aner ikke hvad hun skal tjekke for

• #32   12. nov 2016 Hun kan vel starte med at tage nogle blodprøver smiley

• #33   12. nov 2016 Få taget en blodprøve og se om du mangler noget. D-vitamin eller jern kunne være et bud.

Får du nok lys i løbet af dagen? Er du hydreret?

• #34   13. nov 2016 Malene og jesse: det er hvordan jeg ved at jeg ikke mangler noget og at lægen ikke ved hvad hun skal tjekke... Fordi jeg allerede har fået taget en blodprøve

Kommentér på:
Altid træt

Annonce