{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

Ude hos hesten - hvor lang tid {{forumTopicSubject}}

Ja, kom til at tænke på hvor lang tid I bruger ude hos hesten?

Selv står jeg på fuldpas, og formår alligevel at bruge 2-3 timer derude næsten hver dag. Hvis hun har fri og jeg lige kommer og skal sige hej, så bruger jeg alligevel mindst 30min.

Men jeg kan ikke have at der fx. er klatter inde i boksen, og jeg kan se dem, og gøre noget ved dem NU - så boksen er så ren som mulig når hun skal sove hvis hun vil ligge ned - så jeg tager altså lige hurtigt og muger hvis jeg fx. kommer kl 8-9 om aftenen og bare siger hej.

Så VIL jeg også bare have at hun skal have wrap i hendes småmaskede hønet, så hun ikke får spist det hele på 2-3 timer, og står hele natten uden noget at tygge i.

Og så ja.. renser jeg hove, reder hale, self strigler... Renser hende i hovedet da hun er hvid og har det med at gnubbe sig i hele hovedet (hun har dækken med hals på) .- og ja, så har jeg også været uheldig så hun har haft mug, og det tog jo også noget tid at tage sig af det (det var nok der, de gange, jeg brugte 3 timer).

Så...... er jeg ekstremt langsom, og for perfektionistisk, eller burger i andre ligeså lang tid ude hos jeres heste?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ude hos hesten - hvor lang tid
  • #1   22. mar 2013 Jeg har selvpas, og det varierer lidt, hvor meget tid jeg bruger derude.
    Nogengange 3 timer andre gange 5-6 timer.

• #3   22. mar 2013 Bruger mindst lige så lang tid! smiley Nogle dag har jeg været derude 6 timer smiley Men kommer også an på om jeg bare skal nå mine 2 egne eller om jeg skal ride 3-4 andre heste også smiley Men når det "bare" er mine, bruger jeg nok 4 timer bare på dem smiley

• #4   22. mar 2013 Hvis jeg har travlt og bare lige skal passe bruger jeg maks 30 min. Har vist en gang her i vinter brugt 9 1/2 timer derude :\ nok ikke vildt smart smiley

• #5   22. mar 2013 Simone, det kan jeg så også godt forstå, når det er to heste du har! Det tror jeg aldrig jeg ville kunne klare...

Luna, står du på fuldpas eller?

Therese, så du bruger 3 timer selvom du står på selvpas - det var alligevel OK hurtigt... Jeg skulle aldrig stå på selvpas, jeg ville være der hele dagen så, tror jeg! Medmindre det var mit eget sted, så ville jeg gerne smiley

• #6   22. mar 2013 Okay Anna - hvad fik du NI timer til at gå med :D?

Men tænker også mest på hvorlang til i NORMALT bruger, på sådan en ganske almindelig dag hvor I skal ride og sådan....

• #7   22. mar 2013 På dage hvor jeg har SUPER travlt (altså kun muger + ordner stald) kan jeg gøre det på 1 time, det sker dog sjældent.

På en travl dag bruger jeg 3½ time på 2 heste + stald.

Og på en alm, dag bruger jeg gerne en 4-5 timer smiley

• #8   22. mar 2013 Ved det virkelig heller ikke! Havde kakao, en veninde, opvarmet rytterstue og slik smiley
    Normalt når jeg skal ride og passe 2-3 timer smiley

• #10   22. mar 2013 Camilla, du har også 2 heste? Pyha... smiley Jeg synes det er hårdt nok kun med en!

Okay Anna, en opvarmet rytterstue, kakao og slik... det kunne nok også have fået mig til at blive et par timer extra smiley

Tillægsspørgsmål - er der noget som I også bare føler I SKAL gøre når i er der ude?
    Fx. sådan som jeg har det med at fylde hende hønet, liiiige tjekke hendes hove for om der nu sidder en sten og driller, og muge hvis jeg kommer sent, og de har stået inde i et par timer (jeg står jo på fuldpas, så der er muget når hestene kommer ind, men ser jeg en klat så SKAL jeg fjerne den, jeg ville ikke kunne gå hjem og sove godt hvis ikke jeg havde gjort det)

• #11   22. mar 2013 Men Luna, bruger du så ikke pænt meget tid på strigling når de står i løsdrift, elller har Bette dækken på?

Da jeg havde en part der var løsdriftshest tog selve striglingen mig mindst 30 min

• #12   22. mar 2013 Det er jo lige det smiley så heldig er jeg nemlig smiley

• #13   22. mar 2013 Satser på at bruge så mange timer jeg kan ude i stalden når nu der engang kommer hypper i... smiley
    haha EJ, førhen da jeg havde min varmblodshoppe brugte jeg osse omkring 2-3 timer derude hver dag, nogen gange flere alt efter hvad jeg ellers havde jeg skulle.

Da jeg var ponyrytter der kunne jeg godt finde på at tage i stalden kl. 5-6 sykker om morgenen og først komme hjem igen kl 22-23 stykker om aftenen (når jeg ikke var/skulle i skole altså) smiley

• #14   22. mar 2013 Ja C, det er jo også snyd, når nu du har dig en stald i baghaven smiley

Men du kender jo også til mig og mine mærkelige vaner... smiley

Jeg har jo så desværre ikke noget at lave derude fra kl 5 til 22 - når man ikke står sådan et rideskolested med masser af liv i...

• #15   22. mar 2013 Hele eftermiddagen! :-))
    Ca 4 timer ( to ponyer redet, muget, foderet og ordnet udstyr!)
    ( har dem hjemme) smiley

• #16   22. mar 2013 Det lyder som om din hest har det som "blommen i et æg"

Jeg syntes ikke der er noget der heder for lang tid hos hesten, mere at nogle " nok lige kunne bruge lidt mere tid på hesten"

Så nyd dine dejlige timer med hende smiley

• #17   22. mar 2013 Ja jeg har to heste + dem i træning.
    Derfor svinger det meget, overstående er kun for mine egne, og kan så ellers ligge ca. 1½ time mere til pr hest. Så er den arbejdsdag hurtig fuldendt xD

• #18   22. mar 2013 Hehe jeg havde ikke ponyen stående på en rideskole/klub dog. Jeg stod i en ganske lille privat stald og var ofte alene de fleste af timerne.

Men altså på en af de laaaange dage så kom jeg kl 5 stykker... Gik igang med at rense strigler og andet udstyr. Fodrede hestene.
    Lukkede dem ud. Mugede boksen. Tog ponyen ind og brugte 1-2 (måske 3) timer på at vaske ham og gennemstrigle ham så han skinnede, måske øve flettemetoder osv.. Red en god lang tur på 2-3-4 timers tid. tilbage igen vaskede jeg ham over/striglede ham af igen. lukkede ham på fold og pudsede derefter sadel og trense. trak heste ind og aftenfodrede. satte mig i boksen hos ham og læste en bog og hyggede med ham. og tog til sidst hjem

• #19   22. mar 2013 Meget forskelligt.

Jeg har lige nu en i fuldpas, ham er jeg ca 1 - 2 timer ved maks.

Så har jeg 6 stk her hjemme, der bruger jeg også ca 1 - 2 timer med at ordne alle bokse osv, uden ridning. Om sommeren bruger jeg så mange flere timer fordi jeg her kan træne dem alle her hjemme og ride ture osv smiley

• #21   22. mar 2013 Jeg bruger nemt 2-3 timer ved Sheriff hvor jeg lige tager klatter som ligger, fejer, rider og nusser. Kan nemt bruge 30-40 minutter med striglen.
    Han står i fuldpas. smiley

• #23   22. mar 2013 Jeg står i fuldpas , men har formålet at bruge 3,5 time i stalden idag , bare på at hygge og ride dressur på min hest en times tid smiley jeg vil ikke skynde mig derude .

Bruger gerne 5-6 timer derude i weekender da jeg også rider lidt andre . smiley

• #26   22. mar 2013
    De her dage jeg har været i praktik har jeg brugt 1½ max, ind imellem 3 kvarter. Simpelthen fordi jeg kom sent der ud og hvis jeg gerne ville være hjemme inden kl. bæ om aftenen.

Fleur kan heller ikke rides, så det tager ikke meget tid. Hun har været løs og fået rullet sig, blevet striglet, trænet lidt tricks mm. i alt max 20 min, resten gik til at muge ud, give hø, vand osv.

• #27   22. mar 2013 Alt for lang tid og ikke tid nok smiley

• #28   23. mar 2013 Altså jeg bor på en går med 6 heste, og jeg bruger sådan ca 5-6 i alt ved hele dagen måske længere til fordi jeg elsker at være ude ved hestene og hygge om dem på folden smiley

• #29   25. mar 2013 har selvpas. Bruger omkring 3 timer og 4 hvis jeg har undervisning.

• #30   26. mar 2013 Jamen det er da meget rart at høre at det er ret "normalt" at jeg bruger så lang tid som jeg gør smiley
    Jeg synes bare at andre folk nærmest når at ride 2 heste fra jeg kommer, til jeg går fra min hoppe :D.

Men ja, tid med hesten er virkeligt godt for sjælen, det er simpelthen så skønt smiley

Og Luna, en løsdriftshest uden dækken tager en del længere tid at strigle - ikke at der er noget galt med det - men det tager bare længere tid end en med dækken (om den så går ude hele tiden eller kommer ind om natten er vel egentligt ligemeget)

Kommentér på:
Ude hos hesten - hvor lang tid

Annonce