{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Speciel stressreaktion hos hesten {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en problempony af en veninde. Han blev egentligt solgt til nogen, som holdte ham væk fra andre heste i 10 dage af forskellige årsager og ikke motionerede ham som anbefalt. Han gik amok, sparkede hende i maven og hun endte på hospitalet i 3 uger, så han kom, naturligvis, retur. Efter lidt frem og tilbage købte jeg ham, lod ham dog blive hos hende til han virkede nogenlunde tryg igen. Jeg havde forventet måneders arbejde med umulig hest, men på en uge er han blevet en hel anden. Normalt HADER han børn, nu må alle børnene ude på rideskolen klappe, strigle og RIDE ham! Han gør dem INTET! Der er blevet skridtet, travet og sprunget små krydsspring. Han er ikke længere negativ og er stoppet helt med at bide. Indtil forleden hvor min veninde og hendes datter var med ude hos ham, vi var der ca. 10 minutter og de var ikke alene med ham på noget tidspunkt.

MEN da de var der nappede han hende i fingrene og han nappede mig, bed lidt ud efter mig da jeg var hos ham i boksen og nappede ud efter ham igen da jeg ville kysse ham farvel, normalt stikker han mulen frem for at blive kysset og står som om han siger "et til, et til!" og nyder det. Dagen efter, da en af hans foldkammerater skal ind, "angriber" han, springer på nakken af den og bider temmelig voldsomt, så ponyejeren må slippe sin rædselsslagne pony. Om aftenen da han skal rides er han ængstelig og lidt nervøs i det og jeg lægger to og to sammen. I dag talte vi sammen og jeg fortalte om det og meldte klart ud, at hun ikke var ønsket i nærheden af ham før om en måned eller to, da det vigtigste trods alt er hans ve og vel. Hun skal ud i stalden med en der rider en ehst for hende, som skal købe sin part og have den ud på rideskolen hvor Vrinsk står og hun lovede at holde sig væk fra ham, men spurgte om hendes datter måtte hilse på ham. I første omgang har jeg sagt nej, for nu er han nået så vidt som til at springe små kryds og accepterer børn hos sig igen. Overreagerede jeg? Nogen der har forslag til hvordan jeg "tester" om det var en reaktion på tidl. ejer eller om han blot havde en dårlig dag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Speciel stressreaktion hos hesten
  • #1   8. maj 2010 Jeg fortalte hende det i telefonen, for et par timer siden. Hun blev meget ked af det, men accepterede min beslutning. Det var så for en times tid hun spurgte om datteren måtte se ham

Jeg synes bare det er træls når man står med en hest som nu endelig bare er god og kærlig, og som nu kan udfolde sin fine kapacitet smiley

• #2   8. maj 2010 du overreagerede nok lidt, men tror jeg ville have gjort det samme, lyder som om han har haft en meget daarlig oplevelse hos tidl. ejer, uden at vide det. og det er self. meget beklageligt, men naar du foeler dig og hesten er klar igen synes jeg naesten at i skal rette op paa den daarlige 'oplevelse' med tidl. ejer ved at de to skal laere at hun godt kan vaere i naerheden af ham uden der sker ham noget, hvis hun kommer i fremtiden i stalden kan det jo have daarlig effekt paa ham og det kan jo som i dette tilfaelde gaa ud over andre smiley

men stort held og lykke

• #3   9. maj 2010 Det lyder lidt som noget jeg også havde tænkt på... Det virkede næsten som om han troede at hun kom afor at tage ham med hjem igen, jeg er temmelig sikker på at hvis han kunne tale, ville han vælge at blive hos mig =)

Kommentér på:
Speciel stressreaktion hos hesten

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce