{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.729 visninger | Oprettet:

Ildebrænd ude hos hestene! {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Vil bare dele mit værste mareridt, der blev til virkelighed. Det skete igår D. 25/8-13, jeg blev ringet op 15:20 ca. At der var gået ild i marken. Jeg gik selvfølgelig i panik, da jeg ikke vidste om det var folden eller marken ved siden af. Vi alle i huset fik løbet ud til bilen i det der hedder søndagstøj og nogle af os ingen sko på. Jeg sad og trippede i bilen i de 2 minutter det tager at køre der op. Ventetiden er lang når man intet rigtigt ved. Jeg havde fået ringet til hende jeg står sammen med, da vi lejer grunden sammen. Men hun havde 20 minutters kørsel der fra.(hun nået det dog på 12 minutter) Da vi begyndte at kunne se derhen ad mod hestene var der kun røg. Flere mennesker var stoppet ind til siden for at se til. Endnu engang gik jeg i panik, for de her mennesker ville ikke rigtig rykke sig, så det var udfordring nok at komme igennem mængden af mennesker. Det skal siges man kan kun gå inden om bilerne da på den anden side er Frederikssundsvejen. Jeg fik hurtigt smækket nogle ekstra træktorve om halsen og slukket for strømmen. Jeg løb ud til hestene hvor de var blevet flyttet hen. Til vores held at dem som bor over for hestene er nogle tætte venner så de havde hurtigt skyndt sig derover og på det tidspunkt var det omkring 4 meter brænd ad marken. Det var heldigt at det var "kun" var nabo marken og ikke hestenes fold! - men de her fire heste var blevet trukket over i den anden ende af en fold, længst væk fra ilden. Der gik ikke længe før 2/3 af nabo marken stod i 1.5 meter ild. Den mark er forpagtet ud og ham som har lånt den var i nærheden, så han kørte hurtigt ud for at vende jorden og det hjalp en del. Der kom 3 brandbilerne og ordnede det sidste. Jeg blev hos hestene til ilden var væk sammen med hestenes "naboer" altså dem der så det starte. Der var gået ild i vores halm, 2/3 af nabo marken og nogle juletræer som skulle være solgt i år. Der skete HELDIGVIS ikke mere!! Det var først bagefter min reaktion med tåre kom, jeg begyndte at tænke over hvad der kunne være sket, hvis ingen havde opdaget det eller de havde sovet. Hvis jeg ikke ville have haft mine hesten i dag. Jeg kan kun sige at jeg er meget gal på det gamle veterantog som er skyld i branden, da den har sendt gnister ud og har ramt denne tørre mark.

Det var noget at chock når man kun er 13 og bliver ringet op om at der er brand ude hos sine heste. Men imens branden stod på var folk mere eller mindre beroligende da vi 2 hesteejere panikkede da vi jo tænkte på hestene og altid måtte være 2 skridt forud. Hvilket er mere eller mindre umuligt. Men jeg takker evigt for vinden som vendte lige ved vores fold så den ikke spredte sig på hestenes fold, hvilket var så tæt på at jeg tror vi havde Gud med os! Og jeg takker milliarder gange mere dem som havde hjulpet vores heste væk fra ilden! Uden dem ved jeg ikke hvordan vores hestes tilstand havde været idag! Men 4 heste går nu og hygger sig som intet var sket! smiley tak fordi i gad at læse det her. Vi vil nu prøve at få en stopper for det veterantog, da det ikke er første gang det har ansat brænd.

Her er en lille beskrivelse - (link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ildebrænd ude hos hestene!
Kommentér på:
Ildebrænd ude hos hestene!

Annonce