Reagere virkelig voldsomt.. Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Jah, her i går aftes da vi skulle fodre hestene gik vi rundt og legede lidt med dem, bare for hyggens skyld, ikke noget voldsomt. Men min veninde går så hen og leger lidt med Kimses mule, og hun reagere først ved at trække hovedet en smule op, min veninde tager så forsigtigt i grimen og pludselig trækker Kimse bare hovedet højt, højt op, og min veninde holder blidt i hende et kort øjeblik, og det er som om at Kimse går helt i panik, men min veninde slipper hurtigt, næsten lige da hun reagere så voldsomt, men den måde Kimse reagerede på skræmte mig lidt..
Hun kaster sig tilbage, og det er som om hun slet ikke kan stå på benene, og hun faldet ind i væggen, og hvis væggen ikke havde været der, så var hun bare faldet lige ned på siden, Og da hun igen kommer på benene står hun og ryster på hovedet, sådan op og ned, og det så mega creepy ud.. Som om hun havde fået ticks.. Men der var ikke sket noget videre.. Jeg gik ind til hende og beroligede hende, og der var ingen ting?..
Det undre mig virkelig at hun reagerede sådan.. For jeg har op til flere gange nærmest hængt i hendes grims for at hun ikke skulle bakke, og når hun står bundet, så går hun bare frem hvis hun bakker for meget?.. jeg ved ikke rigtig hvad det går ud på, ANER ikke hvad der kunne have fremkaldt det?.. For det ligner hende IKKE.. Har aldrig nogensinde set noget så voldsomt med hende, for min veninde havde jo slet ikke hårdt fat i hende?..
-Ved i måske havd det kan være?
(Ved godt at det kan være lidt rodet.. men klokken er trods alt halv 3 )
sep 2012
Følger: 83 Følgere: 80 Heste: 7 Emner: 135 Svar: 471
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 11 Emner: 12 Svar: 1.585
Den hest som reagerede var det hendes eller din hest ?
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 9 Emner: 138 Svar: 734
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 303
Tror ikke der er noget i vejen med hesten overhovedet, den er blevet forskrækket over at blive fastholdt af en fremmed på en måde den ikke er vant til.
Husk heste ikke er legetøj!
dec 2007
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 14 Emner: 30 Svar: 98
Og hun skriver ikke at hun har hængt i grimen, men NÆRMEST!!!
Men jeg ville nok lige prøve og nusse/trykke den lidt i nakken/rundt i hele hovede.. Og se..
Men hvis ikke den reagere på det ville jeg nok bare tage det køligt..
Kunne den evt have stået og sovet/hvilet da hun har taget fat i den? Så den er blevet forskrækket?
(Stavefejl er gratis, er på m iphone, så ikke altid li nemt og ramme de rigtige;)
sep 2012
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 5 Emner: 45 Svar: 179
Tak michelle. Der er slet ikke noget nogle steder, så det kan måske være fordi hendes sidemakker "lagde an" til noget mens jeg, ikke holde fast direkte, men havde hånden ved grimen.
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
nov 2011
Følger: 59 Følgere: 55 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 224
Jeg skrev at JEG har ENGANG prøvet, at jeg næsten hang i hendes grime fordi hun skulle have smed, og jeg skød på at det var fordi at skoene skolle brændes på.. Der blev jeg nød til at holde fast i hende, for at der ikke skete noget med hende.
Og det i skriver med at Cecilie er fremmed, det er underordnet, Cecilie har passet hende hele ferien, og hun reagere aldrig på at der kommer fremmede mennesker.
Altså jo, det er kun mig der kan berolige hende, men hun reagere ikke så voldsomt på fremmede, og jeg mener virkelig når jeg siger det, for hun er virkelig en idiot sikker hest, du kan stille en 3årig unge ind og hun kan begynde at strigle hende uden sker noget.
-Nu har jeg jo kendt hende siden jeg fik hende for to år siden, så jeg er sikker på at det ikke har noget med at Cecilie er fremmed.. Rettere sagt, jeg aner virkelig ikke hvad det er?.
-Og det skal lige understreges at hestene ikke står i tramme bokse, men står i træbokse hvor de kan stille hovederne over kanten og snakke lidt med hinanden.
Michelle:
Jeg var skam hurtigt inde i boksen og berolige hende med en godbid, og jeg begyndte at klør hende i hovedet, med lidt voldsomme bevægelser, og der reagerede hun ikke, så den er okay. Jeg trykkede hende lidt i nakken, og maserede hende en smule, og der var ingenting, så jeg tror bare at det var en enkel reaktion på noget som vi ikke kunne finde ud af hvad var
PS. Den måde vi legede med dem på, var at vi pillede/nussede i deres muler. Undskyld at jeg ikke uddybede det, det er en fejl fra min side
Reagere virkelig voldsomt.. Hjælp!