31. jan 2006 Følger: 81 Følgere: 78 Heste: 3 Emner: 437 Svar: 1.880
Min hest er bange... {{forumTopicSubject}}
Da jeg var i gang med den første genoptræning med Lutz efter en seneskade, var der en der næsten red ind i ham bagfra (har jeg vist haft skrevet herinde). Dette gjorde at han virkelig hoppede op i luften, så jeg røg af og hang fast i stigbøjlen, hvilken har resulteret i at jeg har en meget hård ting ved siden af knoglen på foden...
Videre i genoptræningen har jeg taget det stille og roligt med genoptræningen og da han har været lidt vild har jeg taget meget hensyn til de andre, når jeg har redet, ved fx. at tage i skridt, når de er redet forbi mig, da han har reageret lidt voldsomt, når de kommer...
Så i dag tænkte jeg, at jeg ville prøve at blive ved med at trave selvom en red forbi. Han skal jo lære det, ellers er det jo umuligt at ride... Der var så en berider der red samtidig som mig på en hest der ikk reagere på en skid, så spurgte om hun ville prøve at ride forbi, så jeg kunne se hvordan Lutz reagerede på det. Det ville hun gerne..
Han reagerede så så voldsomt, at han hoppede ind foran hendes hest og satte sig på røven.. Vi prøvede et par gange, hvor han blev ved med dette...
Så prøvede vi med en anden hest, hvor han reagerede på akkurat samme måde..
Selv da vi stod helt stille og jeg ikk sad på ham, satte han sig ned på røven...
Tror I det er fordi hende der næsten red ind i ham dengang?? Tror I han forbinder det med noget dårligt når nogen rider forbi??
Han har ALDRIG gjort sådan noget før, eller været bange for noget...
Har I ellers nogle forslag til hvordan jeg kan "vænne" ham til det igen??
Lige et langt indlæg fra mig, men jeg har virkelig brug for noget hjælp, da jeg ikk har specielt meget lyst til at ride på ham når han gør sådan noget...
mar 2006
Følger: 125 Følgere: 126 Heste: 3 Emner: 803 Svar: 5.480
aug 2006
Følger: 70 Følgere: 69 Emner: 213 Svar: 3.007
mar 2006
Følger: 125 Følgere: 126 Heste: 3 Emner: 803 Svar: 5.480
jan 2006
Følger: 81 Følgere: 78 Heste: 3 Emner: 437 Svar: 1.880
Tror ikk det hjælper så meget at der er en der rider forbi i et andet tempo...
Han gør det ikk i skridt, men når jeg traver er det lige meget hvilket tempo den anden kommer i og hvilken vej... Og hvor langt der er i mellem...
I dag var der over 2 meter, hvor han sadig gjorde det.
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.495
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.495
jan 2006
Følger: 81 Følgere: 78 Heste: 3 Emner: 437 Svar: 1.880
Nej føler ikk jeg selv er bange...
Men hvis jeg løber ved siden af, så går det da først ud over mig, for så hopper han jo bare ind i mig...
apr 2007
Følger: 84 Følgere: 77 Heste: 2 Emner: 212 Svar: 2.675
Tissede i mine under krakker xD
Min hest er bange...