{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

Jeg Får damp! Er tålmodighed nok ? {{forumTopicSubject}}

Nu skal der lige noget irritation ud !!!! . (: hehe
Den er lang ved det . sorry men ud skal det !! ;P


Idag kørt jeg ud til den 6 års ikke ordentlig tilredet hest jeg har til rådighed sammen med min mor . Ville bare strigle hende . Et smut i longen sku hun da også lige . Og HVIS hun så var sådan nogen lunde okey og rolig der . Ku jeg måske smutte op og evt. trave en rundte , ellers bare skridte . Den skal jo have nogle gode oplevelser . Så derfor starter jeg stadig stille og roligt for ikke at hun skal føle sig presset ! MEN !!!

Jeg ved hun reagere lidt voldsomt på at komme væk fra sin "famlie" og være alene . Men ville prøve at have hende med ind i stalden alene . for at se hendes reaktion . ( Vil jo gerne have at hun vender sig til det og så hun blir tryk ved mig ) men nej nej . allerede da hun er kommet ud af folden slår det en smule klik . (Ohh nooo. jeg blir efterladt ? ehmm !! ) Nå Men jeg får hende så bøvlet op til stalden (de 4-5 meter der nu er :/) roser hende og gør ved . I forsøg på at få hende til at falde lidt til ro og så hun vidste at hun var dygtig når ikke hun løb rundt om mig . og fulgte efter lige ud . Vi når lige ind i stalden . Og jeg har godt ved i hende .Da hun er meget stærk var jeg meget opmærksom på Alt hva man nu kunne være opmærksom på . hvilket man jo skal . heste man ikke kender ordenligt er uforudsigelige smiley eller det KAN de være . heh

hun Bøvler os lidt rundt der ind . Og Jeg får hende vendt ordenligt . men Vupti . Så vendte hele vilddyret igen . Og så Løb sku . Aaargh . med mig i snoren . Får hende så stoppet . Jeg er sku pænt stædig . Og blir da sur , er aldrig blevet rendt af med af en hest før . Og havde da slet ikke tænkt mig det i dag hellere!! ! Hun stopper da os 2 sek . Men tonser så ud af døren . Udenfor får jeg hende stoppet igen . ( vi snakket altså om en hest på omkring de 163. Oldenborg blanding (70 % oldenborg, 30 % fuldblod, hun er en spinklere en af slagsen . Men det gør hende sku ikke lettere i kilo . haha . jeg er selv 160 . og vejer små 50 :/) . Dyret løber igen . Og jeg kunne virkelig ingen ting gøre . Så måtte bare løbe med . (prøvede stadig at bremse. håhå flot stine ? :S ) Til sidst ku jeg ikke følge med måtte slippe og dyret Jorde ud på ridebanen , med træktorv og det hele . Fååårk mann . Den nabo begyndte os at galopere rundt det gjorde den anden ikke just meer rolig var skide bange for at den skulle skvatte i snoren da den havde hovedet lavt :S
Så da den en gang var faldet ned kunne jeg så gå ind efter den . Hvor den så hidsede sig op igen ! nåede lige at tage torvet af . hvor min mor så blev nød til at åbne ledet så den selv ku løbe ind på folden .

Ved godt der skal tålmodighed til . Og gode oplevelser . Men så længe dyret IKKE har EN SKID respekt for dig . er det lidt svært , og når den går hen og blir disideret farlig . Så er man sku lidt led ved at fortsætte .
Altså jeg er ikke typen der giver op . Og er der noget der irritere mig mest . Så erdet fanmer at hun vandt i dag .
Men var blevet så hidsig . at det havde heller ikke været til nytte at prøve yderligere den dag . Min hidsighed , var jo nok bar smittet af på hende .

Skal flytte hende her om en måned . Tror jeg vil finde en heste healer/hvisker for at se hvad der kunne være galt . Finde ud af noget horsemanship noget . Og arbejde meget fra jorden . Og mest af alt , ør så den får noget RESPEKT FOR LILLE MIG smiley hehe .


SÅ . Dejligt lige at komme af med det . det lettede (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg Får damp! Er tålmodighed nok ?
  • #1   1. apr 2006 uhha , lyder sgu ikke sjovt !!

  • #2   1. apr 2006 Nej når de går hen og blir sån farlige altså . hvis ikke jeg havde sluppet . hvem ved om jeg så var havnet mellem benene på den hvis jeg var faldet over mine egne ben smiley heh. Så tænker jeg om det er det vær ? smiley hehe

  • #3   1. apr 2006 Ej hvor træls... Kan godt forstå du lidt mister tålmodigheden...
    Tror virkelig hun skal lærer noget basalt horsemanship sammen med dig, nogle tillidsøvelser i end indhegning hvor hun ikke kan slippe ud, eller noget..
    ... Virker som om du ved hvad du laver - og hun er da en stor mundfuld.. der er ikke noget værrer end når et så stort dyr tonser dumt rundt.. Men har hun slet ikke lært noget før du/i gik igang? Hun er da lidt "gammel" til at lege ustyrlig ung plag:) dumme hest....hehe...
    Håber du for lidt mere kontrol over hende inden hun skal hjem:) mvh steph


  • #4   1. apr 2006 stephanie : hehe . Nej . Hun har egentlig bare gået og tullet . som en forkælet lille sød hest hun nu er . hehe ja dumme hest . For inde i stalden er hun normalt så skide sød . når de andre ER DER . hehe
    Ja det havde jeg også tænkt mig . det der med i en indhegning . Det med At blive flokleder agtigt hva det nu hedder (: som man ser hestehviskere/horsemanship dimser gøre (:
    Nej For de er sku nogle store dyr ! og man vil hellere ikke komme til skade ! (: Og Når hun ikke er min HELT egen . så er det os lidt nemmere at give op jo ;P


  • #5   2. apr 2006 Sikke en tur.. smiley få fat i en hingste kæde til den.. du kan langt nemmere holde hende når hun begynder på det nummere.. du har ingen chance for at holde en hest med et almindeligt trække tov..

    Prøv det når du henter hende på marken.. så sørg for at have alle dine ting klar, børster, hovedetøj, sadel... osv.. så det er klar til du kommer ind.. det gør det hele lidt nemmere så du ikke skal gå fra den, når den er i stalden...

    Når den så er i stalden, må du så bare fortsætte med at prøve på at få den til at slappe af.. snakke beroligende til dig.. så skal det nok komme.. men det er aldrig let med sådan en afhængig hest..

    Mine heste er også MEGET.. afhængig af andre heste.. men man er bare nødt til at træne med dem dagligt.. så de vender sig til at de at være alene imens man træner den og arbejder med den, er det ikke farligt... smiley men ja det er skide svært..

    og jeg kan også blive noget så hidsig når de driller hehe.. smiley men det nytter bare ikke.. min hoppe bliver bare dum hvis man selv hidsiger sig op..:D hehe så jeg sørger altid for lige at stoppe op engang og trække vejret en ekstra gang..:) men det plejer nu også at hjælpe.. smiley



  • #6   2. apr 2006 Prøv at se på www.hestehex.dk

    måske kan hun hjælpe dig?
    Det er hende der hjælper mig med min Shire pkag!
    En knalddygtig og sød pige!


Kommentér på:
Jeg Får damp! Er tålmodighed nok ?

Annonce