{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

AHDH/DAMP - LÆS DÉT LIGE ´:D ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er en pige der hedder Maiken Nielsen & er 15år (:
Jeg er blevet født med ADHD/DAMP
Hvilket som dér ingår meget i mit liv
kan ikke så mange ting ( Uddannelse, larm, mange mennesker )

Men jeg får en pille hver morgen ( Equasym ligsom ritalin ) Hvilket jeg er meget glad for
ellers går min dag af lort ?
Jeg får dét rigtig dårligt nogle gange
for mine venner syntes dét er sejt jeg har dét ?!!

Har spurgt min far rigtig mange gange om han har dét
men han siger nej & Jeg tror ikke på dét
for min mor er stille og rolige og dét er min
far bestemt ikke - Går fra det ene parforhold til det andet

& Jeg ved lidt om dét ' Dét kan i læse lidt længere nede
jeg hader at have dét for dét gør sådan
at jeg ikke kommer til at kunne mange vilde fede ting
som mange andre kan !

Min lære er ved at prøve og søge
om han kan lave en eksamen med mig alene
for kan ikke sidde sammen med andre ?
For kan ikke koncentrere mig med så mange mennesker


+ Dét er få personer dér ved dét på rideskolen
tror bare jeg bliver mobbet med dét hvis jeg
fortæller dem dét /:


Lige noget om ADHD :
ADHD
ADHD er en forkortelse for diagnosen: Attention Deficit/Hyperactivity Disorder, det vil sige forstyrrelser af opmærksomhed, aktivitet og impulsitivitet.
ADHD giver som regel problemer med at opfatte, fortolke, huske, planlægge og orientere sig.

Man taler om tre forskellige typer af ADHD:

ADHD – med overvejende opmærksomhedsforstyrrelse
ADHD – med overvejende hyperaktivitet og impulsivitet
ADHD – kombineret type med såvel opmærksomhedsforstyrrelse som hyperaktivitet og impulsivitet.

Tidligere blev diagnosen DAMP brugt herhjemme. DAMP er en nordisk diagnosebetegnelse, som står for Deficits in Attention, Motor control and Perception.

DAMP-diagnosen er i dag "afløst" af ADHD, som er en international diagnosebetegnelse.

Andre der har ADHD ?
Såé kan du bare skrive - Har allerede mødt nogle stykker
herinde på HG som har dét & Vi snakker om ALT (: !


Piger og kvinder
Man har tidligere ment, at ADHD rammer drenge ca. 3 gange hyppigere end piger. Dette tal er dog usikkert, fordi forskningen primært har været rettet mod drenges vanskeligheder og i mindre grad har beskrevet pigernes vanskeligheder.

Der er behov for mere forskning i kønsforskelle ved ADHD.

Såé jeg er en af dem (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AHDH/DAMP - LÆS DÉT LIGE ´:D ?
  • #1   21. nov 2008 smiley

  • Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 50 Følgere: 50 Svar: 833
    #2   21. nov 2008 Godt du skriver det, men det er lidt stressende når du skriver "det" med et é hver gang, men ellers nyttig viden smiley Kender også en med ADHD..

  • #3   21. nov 2008 Det må bare ikke være særlig fedt. Jeg kan godt forstå at du ikke har ville have alle på rideskolen ved det. Heste tøsser kan være rigtig onde ved hinanden. smiley Det kan de selvfølgelig også være i andre grupper men synes at heste gruppen kan være speciel grom.

    Har i altid vidst du havde det?
    Hvordan fandt du ud af det?

    Håber ikke det gør noget jeg spørger er bare int i det.
    Hvis du ikke ønsker at skrive om det her, er du meget velkommen til at skrive privat til mig.

    Jeg har en dreng på 4 år, som vi også skal have undersøgt for det, jeg håber virkelig ikke at han har det, da jeg kun ønsker det bedste for ham og den bedste fremtid han kan få. Han har svært ved at holde fokus på ting og er meget styret af impulser.



  • #4   21. nov 2008 jeg har det selv

  • #5   21. nov 2008 Min venide på efterskolen har det, men i mild grad. hun siger at hun har ADHD uden H. jeg kan godt lige at være sammen med hende. men hun kan godt blive lidt træls hvis hun har glemt sin pille, så derfor vil jeg mene at jeg er en god veninde ved at hjølpe hende med at huske på den. når har fået sin pille kan man ikke mærke på hende at hun har ADHD

  • #6   21. nov 2008 Min kæreste har noget der hedder GUA som ligger lige uden for ADHD, og han er faktisk vokset fra det smiley han tager og en pille hver morgen, og det hjælper ham også meget smiley

    Kunne godt forestille mig det ikke er ligenemt at leve med altid smiley


  • #7   21. nov 2008 'Cilløøøh
    Bar en rigtig dårlig vane jeg har fået ' Upsi (:


  • #8   21. nov 2008 min x kæreste har det, og det er i en ret slem grad så har fået rimlig mange piller for det, ellers kan han blive hidsig og kan på ingen mde koncentrere sig..

    Jeg er selv blevet tjekket for det, da min mor troede jeg havde det da jeg var mindre fordi der var usædvanligt meget gang i mig xD


  • #9   21. nov 2008 nej jeg har det ikke... men jeg er meget hyper aktiv og jeg tror det værre... ... for klassen kan ikke holde mig ud når jeg er hyper... jeg kan dog godt sidde stille.. især med en god bog..
    men ellers... ikke..
    smiley jeg lige glad hvis mine veninder har det! alle er specielle.. og hvaså? med det? smiley
    smiley
    rart at du tør stå frem og sige det.!
    mvh. skævfinger.


Kommentér på:
AHDH/DAMP - LÆS DÉT LIGE ´:D ?

Annonce