fars nye kæreste??? {{forumTopicSubject}}
hey med jer, håber at i kan give mig nogle gode råd!!
jha min dejlige far har fået en ny kæreste, og det er self meget dejligt, og super lækkert for ham, og jeg er rigtig glad på hans vejne men men...
jeg kan ikke fordrage hende! jeg har dog kun mødt hende den ene gang (idag) og jeg ved godt at jeg skal give hende en chance, men hun falder virkelig ikke ind i vores humor, og hun sidder og kommentere alt hvad jeg laver på min computer, og genarelt at hvad jeg laver. min far har været singel i næsten 5 år, så jeg har jo været vand til at skulle passe og opdrage min 8årige lillebror når han er hjemme, og vi har det godt sammen osv. men også det blander hun sig i. det er vel og mærket første gang hun er i huset, og self skal hun da være velkommen, men hun skal da ikke begynde allerede nu at kommentere alt på en negativ måde?? selv da jeg sagde til min lillebror at han skulle lade være med at smaske, kom hun med en latterlig kommentar "man tør jo næsten ikke spise noget når du er sådan efter ham hele tiden" og det var første gang jeg sagde noget til ham, ellers havde jeg bedt ham om det pænt mange gange før.
ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre?? skal sige til min far når hun er kørt at jeg ikke bryder mig om hende, eller skal jeg bare se tiden an? eller noget helt trejde??
for lige pt har jeg ikke lyst at være hjemme når hun er sådan over for mig....
(undskyld stavefejl)
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Jeg synes selv det er dårlig opdragelse når folk ikke har lært deres børn de ikke skal smaske.. Jeg bliver SINDSYG af at høre på det og havde det være mig havde jeg bedt hende om at knytte sylten på den måde at jeg fandt mig ikke I at hun pludselig skulle komme ind i familielivet og opdrage fra første dag hun er i huset.
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Så slap af og giv hende en chance det lyder som om du fra starten har været lidt irreterret på hende og alt hvad hun så har gjort har irreterret dig. Så for din fars skyld giv hende en ordenlig chance. Og husk nu du ikk vælger din fars kærester og siden i har mødt hendes betyder hun nok ret meget for ham så husk det og få det bedste ud af det
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 751
dec 2008
sep 2006
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 4 Emner: 149 Svar: 1.812
du kan tage snakken med ham, når hun har været der nogle gange
dec 2008
jun 2012
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 42
jul 2009
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 13 Emner: 17 Svar: 186
sep 2009
apr 2008
camilla L: jeg er skam godt klar over at det er min fars kæreste og ikke min, men jeg skal også være i nærheden af hende, og det er begranset for hvad jeg finder mig i. kan godt forstår at det er svært for hende at skulle møde os, men hun behover vel ikke at være min mor fra dag et vel??
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 45 Svar: 996
Og selvfølgelig - giv hende en chance og gerne flere. Det er altid svært at se sine forældre være sammen med en anden og det er helt sikkert heller ikke nemt for hende og du vil vende dig til det med tiden.. =)
jul 2009
Følger: 83 Følgere: 82 Heste: 13 Emner: 17 Svar: 186
feb 2005
Følger: 57 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 3.489
Ikke særlig godt sikkert. Giv hende nu bare en chance, gå ind og deltag i det de har gang i, evt. spørg om I ikke alle sammen skal spille et spil eller lign. for at I alle lærer hinanden at kende.
Din far må trodsalt være glad for hende, når hun nu skal vises frem hjemme. Så glæd ham dog og være sød mod hende - hun er sikkert drøn hamrende nervøs og blive måske lidt ekstra skrap og hård, det kender vi vist alle til?
Tror også problemet bunder lidt i at du næsten er voksen og det nok er mærkeligt at en fremmed kommer og "opdrager" på dig, det ville jeg selv have det ret stramt med, men prøv at lytte til det hun siger eller lad det sive forbi.
Giv hende en fair chance
jun 2012
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 42
apr 2008
mine forældre har været skilt siden jeg var 2 år, og er skam van til at min far er sammen med en ny kvinde u ny og næ, og jeg plejer også at falde godt sammen med dem uden problemere, men hende her er bare slem allerede nu!
tror også godt at min far godt kan se det
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.688
Jeg tog ikke snakken med min far, hvilket jeg har fortrudt utrolig meget.
Nye kærester skal simpelthen ikke gå ind og opdrage på andres børn, uanset hvor længe man så har været sammen. Det er et forældre job. Min mors kæreste har ALDRIG nogensinde opdraget på mig og mine søskende, og vi elsker ham, som var det vores egen far. Han sagde til min mor i starten af deres forhold at han ville være vores ven og ikke vores stedfar.
Min fars kæreste derimod begyndte at opdrage på os, den første dag hun var der.
Min lillebror som er handicappet fik dagligt skæld ud fordi han gjorde ting forkert, og jeg fik skæld ud fordi jeg forsvarede ham.
Snak med din far, men gør det ordenligt. Vent lige til du har mødt hende et par gange, hun kan jo have været nervøs for at møde jer. Men synes helt ærligt, at hvis du efter 10 gange stadig ikke bryder dig om hende, så skulle du snakke med dine far. Han kan sådan set være ligeglad med hvad du har at sige om hende, for det er jo hans kæreste, men bare at han ved det, vil godt kunne gøre en forskel. Og hvis du siger hvad du måske er lidt utilfreds med, vil han kunne tage snakken med hende, og i vil på det måde kunne få rettet lidt op på tingene.
sep 2009
Tro mug det er møg svært og skulle møde ens kærestes børn jeg har prøvet det og det var virkelig svært. Så giv hende en chance.
Og som en anden siger ville du ikk blive ked af hvis din far efter første møde med din kæreste sagde han ikk syntes om ham. Du kan i det mindste give hende en chance først og prøv og være lidt åben. Og hvis det er selv snak med hende du er 17 år så burde ikk være et problem.
apr 2008
aug 2009
Følger: 48 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 479 Svar: 4.404
apr 2008
sep 2009
apr 2008
sep 2009