Fars nye kæreste {{forumTopicSubject}}
Hej HG. Sidder her og er lidt frustreret, og har bare brug for at få lidt afløb for mine tanker. Jeg undskylder på forhånd at indlægget er lidt langt, men hvis nogen sidder og keder sig ualmindeligt meget denne lørdag aften, så værsgo' at læse videre.
Sagen er den, at min far har fået en ny kæreste, som er 23 år gammel.. Hvilket er 3 år ældre end jeg selv er. De har ikke kendt hinanden særlig længe, men hun er allerede flyttet ind i hans hus. Flere i min omgangskreds kender hende, og jeg har også mødt hende et par gange, før hun begyndte at se min far, og jeg kan bare ikke klare tanken om at de nu er sammen.
Hvis nu hun var en velfungerende person som opførte sig voksent, ville det måske være nemmere for mig at acceptere, at min far på 46 kunne falde for en, som er så meget yngre. Men hun er på kontanthjælp, gider ikke lave noget, og ved ikke hvad hun vil med sit liv. Og jeg tror virkelig bare at hun kun er sammen med min far for at bruge hans penge. Han betaler i hvert fald alle hendes regninger.
Selvom jeg ikke bor hjemme længere, er jeg stadig hos min far i weekenden når min lillebror er der hver anden uge, fordi jeg sjældent ser ham i hverdagene. Jeg sagde så til ham denne weekend, at jeg ikke gad være der, hvis hun også skulle være der. (Jeg ved, at hun stadig har sin egen lejlighed.) Han kunne slet ikke se problemet i, at hun også var der, selvom jeg har fortalt ham, at det er svært for mig at acceptere. Han valgte så, at hun skulle være der alligevel, og derfor tog jeg ikke hen til ham.
Jeg blev rigtig ked af det over, at han ikke engang kan løsrive sig fra hende i en enkelt weekend for at se mig, men efterfølgende er jeg kommet lidt i tvivl om, om det mon er mig, der opfører mig barnligt, og om jeg måske bare burde holde min mening for mig selv?
Så ja... Mit spørgsmål er vel egentligt, hvordan I ville have det med, at jeres far havde en kæreste, som var på jeres egen alder?
apr 2013
Følger: 76 Følgere: 61 Heste: 19 Emner: 220 Svar: 979
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Du er gammel nok til og acceptere din far har en kæreste også selvom hun er meget ung.
Jeg kan godt forstå din far holdt fast i hans kæreste skulle være der.Hun er en del af hans liv nu og det må du acceptere.. Så du må bare få det bedste ud af det.. Du kender hende jo tydeligvis ikke men har bare fordomme imod hende uden du faktisk endelig kender hende.. dag dog derop og med et positivt sind og mød hende og snake med hende kunne jo være i kunne blive gode venner..
Jah det mega ufedt at din far har fundet en kæreste som kun er en smule ældre end dig. Men sådan er det jo..
sep 2009
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
Jeg synes det er forkert af ham, at han ikke kan give dig en weekend, når i ikke ser hinanden mere. Men den mest optimale løsning, når i alle er voksne mennesker, var måske at i fik snakket om det, i stedet for at gøre det til et problem at den ene eller den anden ikke må være der.
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.110
Jeg kan godt forstå at du synes det er svært og jeg kan sige lige fra hjertet at det er en af grundene til at jeg var ret glad for at der ikke var børn fra tidligere forhold da jeg fald for en mand der er 18 år ældre end mig.
Det er ikke rimelig at bede din far vælge mellem jer og det stiller også ham i en yderst ubehagelig situation.
Tag det med oprejst pande, vær høflig over for hende men giv hende ikke hverken forventninger om at I skal lege veninder eller mor/datter. Og hvis din far er glad sammen med hende, så glæd dig på hans vegne så godt som du kan. Det kommer til at kræve at du sluger nogle kameler, men jeg ville gøre det for familiefreden og så kan du jo bare prise dig lykkelig for at du kan fortrække til din eget lejlighed.
Pøj pøj med det.
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
jan 2008
Følger: 103 Følgere: 422 Heste: 13 Emner: 116 Svar: 1.345
din far har fundet en ny kæreste, og hun er ung, alt for ung, min x-kæreste (min datters far) på 32 finder ofte nye kæreste, og de er altid maks 20 år. og syntes det er forkert, dog kan jeg ikke blande mig.
og ved at reagere på det, som du gør ved ikke at tage derop, går desværre nok bare ud over dig selv.
det er fint du fortæller din far om dine følelser, men du er nok også nød tila t fortælle ham at du vil prøve at acceptere hende (hvilket jeg syntes du bør)
det må heller ikke være nemt for din fars nye kæreste at hendes kæreste har et barn på hendes egen alder.
håber i får det til at fungere, måske det holder ved i rigtig mange år ..
sep 2009
og at give sin far nå man er 20 år en valg mulighed om at kæresten enten skal tage hjem ellers gider hun ikke komme nå hun ikke engang kender kæresten rigtig det er vildt barnligt. det noget man forventer af en 14-15 årig ikke en på 20 år
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Men tja. Min far har også en ny en, siden et år. Hun vil ikke lære mig at kende fordi jeg er sygemeldt og for overvægtig og dermed samfunds nasser og det kan han åbentbart godt forstå, derfor ses vi ikke.
sep 2009
Jah TS gør jo præsis det samme som din fars kæreste dømmer dig fordi du er på kontanthjælp. =) Hvor Ts dømmer hendes fars kæreste.
Jeg er bestemt heller ikke til de der store alders forskelle men altså er de virkelig glade for hinaden så er alderen ikke det vigtigste
aug 2009
Følger: 55 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 1.060
aug 2013
Heste: 1 Emner: 3 Svar: 25
Jeg vil desuden ikke sige, at jeg er fornærmet over at hun skal være der - langt fra. Jeg er glad for at min far har fundet en, eftersom han har været single længe, og faktisk fortjener en at dele sit liv med. Det er bare svært for mig at acceptere, at jeg skal til at lege familie med en, der er på alder med mig selv. Du har muligvis ret i, at jeg opfører min som en teenager, men det vil jeg have lov til denne weekend, for følelsen af at blive 'valgt fra' (forstå mig ret) til fordel for hende vil helt sikkert kunne mærkes i et stykke tid
Hoppedullen: Det er halvanden måned siden de offentliggjorde forholdet på facebook, og for bare fem måneder siden så jeg hende i byen hvor hun var sammen med en anden fyr.
Blogger
Jeg er ikke på kontanthjælp
Jeg har heller intet skrevet omkring lige det, fordi det synes jeg ikke man kan tillade sig at dømme, som du selv siger.
Men jeg ville aldrig kunne acceptere at mine forældre ville gå efter en der var 20 år ældre. Aldrig. Og så netop fordi jeg har en far der hjertens gerne vælger mig fra pga en k*lling, mener jeg børn burde betyde så meget mere at forældre sætter kæresten til side imens de er der.
sep 2009
Og måske hun ikke er en type for dig og blive venne med.. Men kunne jo være i, i det mindste kunne komme overens med hinanden og hun ikke er så slem som du faktisk går og tror.
Og måske det hellere ikke er nemt for hende at hendes nye kæreste har en datter som næsten er samme alder.. Min veninde var på et tidspunt sammen med en fyr 42 oghun var 24 på det tidspunkt.. han havde en datter som var 2 år yngre end min veninde og min veninde havde det faktisk rigtig skidt med det. du var så ikke officelt kæreste men jah vil kalde dem kæreste hun var også flyttet mere eller mindre ind.
Kan godt forstille mig det ikke er fedt. Men det er altså hellere ikke fedt af dig og sætte din far i den svære sitiution med og vælge.
sep 2009
Men jah det var mest bare det med og blive dømt uden folk kender en rigtig
aug 2013
Heste: 1 Emner: 3 Svar: 25
DD: Hvor forfærdeligt. Jeg håber, du får et godt forhold til din far igen på et tidspunkt.
Blogger
Hæhæ fair nok
Michelle
Det for jeg nok aldrig og har heller aldrig haft det som sådan. So what ^^
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 58 Svar: 680
Han boede sammen med hende men det brød hendes forældre sig ikke om at de gjorde (han boede i egypten på dette tidspunkt, hun er fra maracco) så de skulle giftes, min far spurgte os , min bror og jeg om det var ok, min bror synes det var helt iorden jeg reagerede bare desværre lidt voldsomt og ville ikke til egypten og fejre deres bryllup. (dette har jeg dog fortrudt)
Dog lærte jeg hende at kende en anden gang vi tog til egypten hvor jeg så lærte hende at kende rigtigt, at de nu er skilt og ikke er sammen er så noget andet.
Men giv det noget tid måske skal du bare hav lov til at lade det synke ind.
sep 2009
Hvad er fuld forståligt
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.110
maj 2013
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 554
Min forældre blev skilt, da jeg var i den alder hvor man for alvor begyndte at tænke over ting, så har også været en del igennem af personlige ting...
Hvad med at sige til din far at det gør dig ked af det?
okt 2012
Følger: 45 Følgere: 24 Heste: 6 Emner: 35 Svar: 687
Fars nye kæreste