Når man frygter at man har en slem sygdom.. {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen..
Tjaeh, jeg har brug for et råd - Og et godt et af slagsen.
Her på den sidste tid (6-9 måneder) har jeg spekuleret meget på om jeg har noget lignene brystkræft, eller en slem hjertefejl. Den tanke bliver hele tiden hevet frem fra baghovedet, da det ofte sker at jeg har SINDSSYGT ondt!
Jeg har her på det sidste haft meget ondt i venstre bryst. Ofte en stikkende fornemmelse, somom man bliver spiddet af en kniv, tværs gennem hjertet - Og det er ved at blive så slemt at jeg sætter mig ned og skal have vejret, før jeg kan fortsætte med at gå. Ofte, når jeg har prøvet det, så samme dag kan mit højre ben finde på at kollapse under mig, og være helt føleses løst i ca 30 sekunder. Og det gør mig mega bange
Jeg har lavet en del reaserch på brystkræft, men der er kun registreret 8 tilfælde med brystkræft fra 14-17 år. Men er ved at være bange for at det er noget værre end det.
Min far har en hjertefejl, men min læge har underssøgt mig en gang og siger at jeg også har en lille en uden betydning.
Det føles ikke sådan.
Jeg har forsøgt at vise min mor det, men hun tager mig slet ikke(!) alvorligt, og tror bare det er et forsøg på at pjekke. (Havde en dårlig tid med min gamle skole, pga dårlige lære) Nu går jeg så på en ny skole, med de dejligste elever og lærere, men efter jeg er begyndt at dyrke mere idræt, får jeg fornemmelsen af en kniv igennem hjertet flere gange om ugen. Og jeg gør ALT for at undgå det - Sidder stille en hel dag og hviler, går små ture, sørger for at få vitaminer & proteiner, men ak intet hjælper!!
Her for 20 minutter siden, fik jeg så fornemmelsen igen, efter at have været glad for at være sluppet af med den i 4 dage, hvor jeg troede det var ovre. Og nu sidder jeg stadig og hiver efter vejret.
Hvad skal jeg gøre, for at få min mor til at tro mig? Eller hvad skal jeg i det hele taget gøre?
Bekymrede hilsner fra
Louise.
aug 2007
Følger: 82 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 156 Svar: 989
maj 2008
Følger: 73 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 152 Svar: 932
jan 2012
Følger: 91 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 353 Svar: 2.875
Men jeg fandt ud af at det var en muskel der sad fast i ryggen, som så sendte et eller andet om foran.. altså trak den muskel foran godt og grundigt sammen..
her for et par dage siden, laver jeg så sådan en vildt underlig bevægelse, og så siger det bare KNÆK i ryggen, og så har jeg ikke oplevet noget siden.. ved ikke om det kunne være det samme med dig, men jeg troede også det var noget vildt slemt.. en nat hvor det sad godt og grundigt i klemme igen, ahvde jeg endda tastet min mors mobilnummer ind på min telefon, da jeg troede jeg var ved at få et hjertestop eller noget i den stil, så ondt gjorde det.. :S
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.191
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.535
Tag til lægen
Dog lyder det meget som om du bare får en nerve i klemme, men det kan lægen bedst svare dig på
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 6 Emner: 76 Svar: 656
Hvis det er brystkraft du frygter så prøv at mærk efter om der er knuder tror dog ikke det er noget alorligt.
Når man frygter at man har en slem sygdom..