{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

når man har valgt at sælge.. {{forumTopicSubject}}

men overhovedet ikke kan tackle det, når køber er fundet og bare er den helt rigtige for hesten?...

Hvad har i gjort for at tackle salget af en hest som har være meget betydningsfuld for jer? er ked af det hele tiden, også selvom jeg ved det er det bedste. og frygter når hesten bliver hentet på lørdag smiley ved jeg bryder helt sammen... *snøft*

fortæl mig jeres historier fra når i har solgt jeres kæreste eje smiley smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  når man har valgt at sælge..
  • #1   12. nov 2015 Det hjælper at tænke over hvorfor man satte hesten til salg i første omgang. smiley
    Det er svært, men du har sikkert gjort dig nogle tanker inden annoncen blev lavet, og det er de grunde du skal tænke over.. Og så se glæden i øjnene for de købere der kommer og henter din hest.

Da jeg solgte min gamle hest var jeg rigtig glad for at han gjorde en ny pige rigtig glad.. Jeg var nede og besøge dem et par gange og kunne se han trivedes hvor han var..

• #2   12. nov 2015 tro mig, har været alle de der ting igennem, flere gange om dagen smiley og har endda aftalt med ny ejer at jeg må komme og besøge hende, og evt. få en tur engang imellem. (hun kommer kun 6 km væk).

alt i alt er det hele godt, jeg kommer bare sådan til at savne hende... plus at jeg føler jeg "svigter" lidt, i og med at jeg altid har holdt på at hun aldrig skulle fra mig igen smiley og at man så bliver nød til det, er bare... et nederlag somehow.

• #3   12. nov 2015 det værste er, at jeg ved hesten vil have det bedre med at komme ud til en som vil bruge hende hver dag, så hun får nogle oplevelser, fremfor bare at stå stille. så det er kun mig selv der pylre over, at jeg kommer til at mangle hende. fordi jeg ikke har tid, betyder jo ikke at jeg ikke elsker hende mindre smiley men ak ja, man skal jo desværre nok tage nogle trælse valg nogle gange, selvom det er til det bedste smiley

kan bare slet ikke forestille mig mit liv uden heste, når det er det jeg har brugt hver dag på de sidste 12½ år smiley det gør ondt at skulle slippe det

• #4   12. nov 2015 Det er lige indtil hun bliver hentet og der går et par dage..
    Selvom man tror man aldrig kommer videre, så gør man..
    Jeg savner stadig min gamle hest af og til, men det er ikke sådan at jeg sidder og er helt ulykkelig når jeg tænker på ham.. For jeg ved der var en årsag til at jeg ville af med ham..

Min sidste hest er for nylig blevet aflivet, og savnet er meget stort, især fordi ham kan jeg ikke bare lige besøge og klappe en gang i mellem.. Men selvom det er uoverskueligt nu, så ved jeg der kommer en dag hvor savnet stadig er der, men hvor jeg kun vil kunne smile af tiden vi havde sammen, fremfor at tænke over den tid vi ikke længere har sammen.

• #5   12. nov 2015 OG mon ikke der kommer en anden hest en gang?
    Hesten bebrejder ikke dig nogenting, og som du selv siger, så føler du at du svigter hende nu..
    Så måske er det det som du skal tænke på, at hun nu får al den opmærksomhed som hun fortjener?

Min gamle hest blev også solgt fordi jeg ville videre og ikke følte jeg kom nogensteder med ham.. Så han blev bare syltet og kun redet de dage jeg lige havde lyst.. Det fortjente han langt fra, så det var en rar tanke at vide han kom ned hvor han ville være blommen i et æg.. smiley

• #6   12. nov 2015 det nok rigtigt... man skal lige ud over det værste smiley det bare vildt svært, med alle de minder man sender væk samtidig. vi har haft så vildt mange oplevelser, både gode og dårlige, og har haft hende i sådan rimelig mange år efterhånden, hvilket ikke gør det lettere smiley

• #7   12. nov 2015 en anden hest i fremtiden ligger måske 10 år frem. har valgt at sælge hende for at stoppe hestelivet helt (så godt som man nu kan)... hård beslutning

• #8   12. nov 2015 Minderne sender du ikke væk.. Dem vil du altid have hos dig. smiley

Det værste er faktisk alle de tanker man har i hovedet op til dagen..
    Jeg havde det utroligt dårligt dagen inden Macho skulle aflives og havde det virkelig dårligt da jeg kørte op til dyrlægen..
    Men havde alligevel en lettet følelse i kroppen da jeg kørte hjem, fordi jeg vidste det var den rigtige beslutning, og der var en masse skyldfølelse og dårlig samvittighed der forlod hovedet..

Når din hoppe er hentet, så vil du også mærke det giver en lettelse.. Ikke at skulle have dårlig samvittighed over at hun bare står og ikke får nok opmærksomhed..

• #9   12. nov 2015 det håber jeg du har ret i... det er forfærdeligt at gå på grænsen til at tude hele tiden. og ens hoved kværner bare... men ved at det er det bedste for os begge, og for nye ejer, som glæder sig helt vildt til at få hende hjem. jeg har bare SÅ svært ved at skulle give slip på hende smiley

• #10   12. nov 2015 men det måske også fordi det gik meget hurtigere end jeg havde forventet... havde regnet med at sådan noget tog flere måneder (det det man oftest hører), men der er gået 3 uger smiley

• #11   12. nov 2015 Det var også hurtigt..
    Det der har hjulpet mig er, at tillade mig selv at være ked af det.. og gøre dem omkring mig opmærksom på at jeg virkelig er ked af det. Hvis man går og gemmer følelserne så bliver det kun værre..

• #12   12. nov 2015 jeg gemmer det til jeg kommer hjem fra arbejde, med det resultat, at jeg går og er en tikkende bombe. der skal ikke være meget der driller før man bliver sur og hidsig for ikke at græde derinde i stedet for -.-' derhjemme kan jeg så give slip, men åh ha, håber bare jeg kommer hurtigt over det smiley

• #13   13. nov 2015 Jeg har engang haft min gamle hest til salg 3 gange. Jeg var blevet bange for ham, og vidste at vi bare ikke passede sammen overhovedet. Første gang jeg satte ham til salg slettede jeg hurtig salgsannoncen igen. 2. gang sprang køberen fra, og så slettede annoncen igen kort efter. Jeg kunne bare ikke.

Men man skal huske på HVORFOR man sælger.. Det er skide hårdt

• #14   13. nov 2015 det har du ret i. og ved også at det er det rigtige... man skal nok bare lige over på den anden side smiley smiley

Kommentér på:
når man har valgt at sælge..

Annonce