1.099 visninger
|
Oprettet:
Hvad skal man når man har hest {{forumTopicSubject}}
Som overskriften siger så hvad skal man gøre når man har egen hest
Ved godt hvad man skal bare lige for at være sikker på at jeg ikke har glemt noget
Og den står hjemme/opstaldet skriv hvad fordele og ulemper ved begge ting. Og hvad man skal gøre når den står ude og hjemme
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 32
feb 2013
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 35 Svar: 190
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 32
Sørge for at du har noget ordenligt udstyr der passer dig og din hest
Og vigtigst af alt- holde af din hest, og du skal ville den. Godtnok er det ikke altid lige fedt at skulle stå tidligt op en kold vinterdag, men hvis du virkelig holder af din hest, og nyder samværet med den, plejer det skam også at være super hyggeligt når man først er kommet ud af fjerene
feb 2013
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 35 Svar: 190
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.191
fodring, ud og indlukning, muge bokse
fjernelse af mødding
sørge for smed og dyrlæge
indkøbe foder, hø og halm(strøelse) og hjemkørsel af det
vedligehold af hegn,marker og stald
herudover der selvfølgelig:
soignering af hestene
træning og ridning
stævner m.m.
og alt det er 365 dage om året (undtagen måske en uge om året hvor naboerne/bedsteforældrene er så søde at passe for os så vi kan holde ferie)
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2126 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
F.eks. hvordan kolik viser sig, hvad det er, hvad der skal gøres og hvad man bestemt ikke må..
Tro mig det er ikke rart at skulle tvinge sin hest på benene hvis den bliver ved med at smide sig, men den SKAL op, lige meget hvad.
SIdst jeg havde en hest med kolik stod vi to.. Jeg hev og 'sparkede' til hans skulder mens en af staldpigerne på stedet måtte stå og jage på ham, og alligevel havde vi svært ved det... I situationer hvor hesten er syg, så må alt andet komme i 2. række..
Og så skal du også tjekke foldene igennem jævnligt, for giftige planter, ødelagt hegn, rengøre vandkar osv..
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Sadlen skal tilpasses, noget andet mange glemmer er at heste fortæller hvis noget er galt, derfor få hesten undersøgt af fysioterapeut, kiropraktor, homøopat, kraniosekralterapeut eller lign. som kan hjælpe hvis hesten har ondt, spændinger, noget der sidder skævt eller andet.
Husk at halm og frøgræs IKKE er heste mad, de får ikke noget ud af det, men hø eller wrap er vigtigt at de stort set altid har adgang til.
Ta til foredrag og kurser og sørg hele tiden for at opdatere din viden.
Det er ik en dans på roser at have hest, det er dyrt, tidskrævende, men er man hooked så kan intet skræmme en væk, det er noget af det mest givende at arbejde med heste og specielt ens egen! Intet kan få mig til at droppe det.
Jeg håber du kan bruge nogle af mine facts
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.777
Hvad skal man når man har hest