{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Dyrlæge uden aftale. {{forumTopicSubject}}

Nå, jeg er lidt i tvivl her...

For nogle få minutter siden blev jeg ringet op af en fra stalden at min dyrlæge havde været og raspet tænder på min hest.
For 1½ uge siden ringede jeg for at se om jeg kunne få en tid, men han kunne ikke give en tid, som passede mig. Og da Dacapo står og skal udlånes, ville jeg ikke bestille en tid, hvis han nu var væk inden.
Så jeg sagde jeg ville ringe tilbage når jeg havde fået fundet ud om det kunne passe ind alligevel.

Men ja, blev jeg ringet op at dyrlægen har været der idag? Jeg har INTET fået af vide, dyrlægen har ikke ringet til mig eller noget (han plejer som regel at ringe ½-1 time før han er der) Men det har han så ikke gjort.

Jeg har heller ikke selv ringet tilbage til dyrlægen, fordi jeg simpelthen bare ikke kunne finde tiden til at komme derud, pga. skole og arbejde.

Men hvad stiller man op? Synes det er lidt træls at han bare tropper op og ordner tænder på min hest, uden at give mig et kald eller noget....
Er der overhovedet noget at gøre eller skal man bare tænke "nå så blev det gjort" .

Det er i hvert fald ikke en jeg ønsker at bruge igen. Men ja, ved ikke om det er langt ude af mig at tænke at jeg ikke gider betale dyrlæge regningen, for det er jo egentlig ikke mig der har bedt ham komme.
Eller skal man bare bide i det sure æble og betale?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge uden aftale.
  • #1   7. dec 2011 Jeg havde nok ringet til dem, og spurgt hva dælen de bilder sig ind, og jeg havde IKKE betalt regningen! smiley

  • #2   7. dec 2011 Med mindre det var en dyrlæge jeg stolte 100% på, og havde set raspe tænder flere gange, ville jeg nægte at betale!

    Jeg har oplevet dyrlæger der ikke gør det ordenligt, så man bliver nød til at få en anden ud kort tid efter, da de bagerste tænder ikke er blevet ordnet.


  • #3   7. dec 2011 det kan jo sagtens ske at i bare har misforstået hinanden..

  • #4   7. dec 2011 du skal ikke betale. sig tak for en gratis tandraspning.
    bliver der bøvl for kontakt
    www.forbrug.dk


  • #5   7. dec 2011 Det er nemlig en dyrlæge jeg aldrig har brugt før.

    Eller det er lidt løgn, jeg brugte ham for snart 2½ uge siden, fordi min hest stod med hævet ben og feber. Han tog en blodprøve på ham, som jeg STADIGVÆK venter svar på... Ved ikke hvor lang tid det normalt tager, men fra mine veninder siger de max. 1 uge.

    Så er faktisk lidt ked af at det var ham der skulle raspe tænder på min hest. Har både hørt godt og dårligt om ham, men ville selvfølgelig gerne selv have været der...

    Må ringe og se om jeg kan få fat i ham imorgen og høre hvad det her er for noget, vi kunne selvfølgelig have misforstået hinanden, men synes når man siger "jeg vil lige finde ud af noget og ringe tilbage og bestille en tid" .


  • #6   7. dec 2011 Det lyder da underligt, at en dyrlæge bare kommer og gør det uden en forudgående aftale. De kan jo ikke vide, om du i mellemtiden har bestilt tid hos en anden...

    Men ud over det, så skulle hesten vel have ordnet gebisset uanset om den skal udlånes eller ej smiley


  • #7   7. dec 2011 Hesten skulle selvfølgelig have ordnet tænder uanset hvad, så om det blev gjort nu eller i næste uge gør mig ingenting.

    Det jeg synes er mærkeligt er at han tropper op uden aftale og ordne det uden jeg får noget af vide. Synes det er forkert at min veninde skal oplyse mig at dyrlægen HAR været der og gjort det.

    Og selvfølgelig at jeg slet ikke ville have brugt den dyrlæge til at ordne tænder, eftersom jeg kun efter at have haft ham ude en gang, har dårlig erfaring med ham.


  • #8   7. dec 2011 jeg havde nok ringet til dem og spurgt hvad de havde gang i, og så havde jeg nægtet og betale smiley

  • #9   7. dec 2011 .... Og i øvrigt skal du vist selv ringe og høre til blodprøverne smiley

  • #10   8. dec 2011 smiley Mister Sebrano smiley .

    Niks smiley Har haft dyrlægen i røret næsten hver dag siden der blev taget blodprøve på ham, og fik af vide at lige så snart han havde svaret ville han ringe til mig.


  • #11   8. dec 2011 Så er du heldig smiley Eller.... Jo, hvis de ringer smiley

    Men håber at du snart hører noget!! Og at du i øvrigt slipper for at betale regningen smiley


  • #12   8. dec 2011 har du talt med ham?

  • #13   10. dec 2011 Zwick - nej, jeg ringede torsdag og fik fat i hans sekretær.

    Det var lidt svært at få lagt en besked til ham i en pæn tone, men fik i hvert fald fortalt at jeg var færdig med at bruge ham som dyrlæge og at han kunne glemme alt om betaling for tandlæge.

    Hun skulle jo selvfølgelig forsvare ham, og sagde noget i retningen af "jamen hesten skulle vel have raspet tænder uanset hvad?"

    Og så kom jeg selvfølgelig op i det røde felt, hvor jeg også fik sagt at hvis jeg ikke får svar på blodprøverne senest fredag (altså igår) kunne de også godt glemme alt om at jeg ville betale den regning.

    -Var jo ude og se til ham om aftenen da han havde fået ordnet tænder, og han havde blødt ret voldsomt ud af munden. På staldgangen foran boksen lå der en blodpøl med små klumper i, der lignede en musselever eller noget katten havde slæbt med ind, har i hvert fald aldrig set det før. Da jeg kiggede ham i munden for at se hvor det kom fra begyndte det at rende ud med blod igen.
    Dagen efter var der heldigvis ingenting, men han havde blødt ret meget ud af munden.
    Så nu må jeg også igang med at holde øje med om han hæver op eller lign. skal godt nok ikke ende med en hest der har infektion i munden.

    Hørte også lige nogle flere historie omrkring ham.
    Bla. at han før havde raspet tænder på en hest, og 2 dage efter stod hesten total hævet i munden, de ringede så til ham og han nægtede at komme, for han mente "det kunne vente til imorgen" ...

    Derudover har jeg også fået af vide at min venindes mors veninde (ja lidt langt ude) har brugt ham til sin hund, som skulle have medicin, han gav hunden så meget medicin at den skulle aflives.

    Og ja, jeg kunne blive ved med de historier. Så jeg er i hvert fald færdig med ham som dyrlæge.


  • #14   10. dec 2011 du betaler vel ikke?
    det der ligner muselever er bare koagoleret blod og ikke andet.


  • #15   11. dec 2011 Nej, i hvert fald ikke tandlæge regningen.

    Er også ved at overveje om jeg også bare skulle lade være med at betale for den tidligere dyrlæge regning, synes det er frækt at jeg har ventet 3 uger på svar fra en blodprøve....

    Har snakket med flere, som har sagt at jeg ikke skal finde mig i det, da han var og undersøge ham for 3 uger siden, sagde han "enten er det ingenting, eller også er det farligt og kan nogen gange smitte andre heste"

    Nu er der 3 heste der er flyttet fra os + der er kommet 3 nye heste til, der er springundervisning hver tirsdag hvor der kommer folk udefra - det bliver hurtigt mange ridecentre der skal i karantæne hvis det viser sig at det er noget der smitter. Så synes det er frækt at lade mig vente i 3 uger. Har ringet ind og sprugt efter det og har fået af vide han vil ringe når han har svaret.

    Er ved at overveje at ringe til ny dyrlæge og få dem ud for at tage en blodprøve, føler mig direkte til grin,


  • #16   11. dec 2011 skal blodprøven til udlandet f.eks. Labovet i Tyskland tar det tid.

  • #17   12. dec 2011 Vil ikke mene det burde tage 3 uger, især ikke når dyrlægen selv har sagt det kunne være en farlig virus/infektion...

    Fra alle dem jeg kender, har de sagt at man skal vente ca. 1-1½ uge, og ved akutte tilfælde selvfølgelig kortere tid.

    Min står stadig - efter 3 uger - med hævet ben og feber on/off, så jeg synes det er et "mindre akut" tilfælde, da det er tegn på en virus...


  • #18   12. dec 2011 --Hm, den dyrlæge sætter virkelig min tålmodighed på prøve, føler mig så meget til grin! I næste uge ringer jeg efter en ny--
    skriver du i logment. hvorfor vente, så har du ventet i 4 uger..


  • #19   12. dec 2011 Zwick NEJ til hestepas. Det er bare en ny afgift..

    Nej? Så har jeg ventet i 3 uger.. Det var søndag igår - da jeg skrev den, og idag er en ny uge - altså den uge jeg ringer til en ny dyrlæge.
    Men ja, imorgen får jeg fat i en ny der kan komme ud.

    Me me me me me .... .
    Han er skam udannet, men har fået af vide det er fordi han har privat klinik, så han tror han kan tillade sig at være et sv*n overfor sine kunder, for han mister ingen på den måde. Men alle dem jeg kender, som bruger ham, har fået den her historie af vide, så nu har han i hvert fald mistet 10 heste, og mindst ligeså mange husdyr.


  • #20   12. dec 2011 måske du kunne anmelde ham her:
    trustpilot.dk


Kommentér på:
Dyrlæge uden aftale.

Annonce