{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Må en dyrlæge nægte at give svar...? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har i en længere periode haft problemer med min dyrlæge, og har tidligere oprettet et emne, fordi han var kommet ud en dag og havde raspet tænder på min hest, uden at vi havde en aftale om det..

Igår var det 3 uger siden han var og tage en blodprøve på min hest, fordi han havde høj feber og hævet ben - som tyder på en virus/infektion i kroppen.
Hesten skal udlånes, så vil selvfølgelig gerne have ham hurtig rask, så låner ikke får en "rå" hest, fordi den ikke har kunne rides pga. sygdom.

Da jeg fandt ud af at han havde raspet tænder på min hest, prøvede jeg at ringe, men fik kun fat i hans sekretær. Jeg fortalte hende på en pæn måde at jeg simpelthen ikke ville betale, for jeg havde ikke bestilt ham til at gøre det.

I morges fik jeg så fat i dyrlægen, og fordi jeg ikke vil betale for at hesten har fået raspet tænder, nægter han at give mig svar på blodprøverne...

Nu synes jeg sådan lidt - jeg betaler ham i dyre domme for at komme ud og undersøge min hest, og nu nægter han at give mig et svar?

Det er vel hans eget valg, men må en dyrlæge det?

-Efter han har sagt det, har jeg selvfølgelig også nægtet at betale den regning jeg får, både for blodprøver og penicillin....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må en dyrlæge nægte at give svar...?
  • #1   13. dec 2011 Jeg ville heller ikke betale for tandrasp, hvis jeg ikke havde bestilt..
    Men blodprøven kommer du nok til at betale for..

    Men her er et link til ankenævnet for dyrlæger:
    http://www.dyrlaegeankenaevn.dk/Sider/default.aspx


  • #2   13. dec 2011 ved ikke om hans må eller ej, men læste dit andet indlæg også, og hvis jeg var dig, ville jeg ikke betale noget som helst. og så få en anden ud (:

  • #3   13. dec 2011 Snak med en advokat om det. Så får du klarhed over om det var ulovlig ovs.

  • #5   13. dec 2011 hvis du skylder ham penge, er jeg bange for han er i sin gode ret, desværre.
    Det er kun i tilfælde af smitsom sygdom at man ikke må tilbageholde oplysninger, uanset hvad


  • #6   13. dec 2011 nix.. det må han IKKE..
    og du er i din gode ret til ikk at vil betale for en service du ik har bestilt..

    henvis ham til købeloven og hold på din ret!


  • #7   13. dec 2011 Jeg ville ikke betale for nogen af tingene. Tandraspning har du ikke bestilt, og skal naturligvis heller ikke betale for.
    Blodprøven har du selv bestilt, men du kan ikke få noget svar, og har derfor ikke fået hvad du bestilte - og jeg synes derfor ikke du behøver betale, da du jo ikke har fået det du skal betale for.

    Få dig en anden dyrlæge. smiley


  • #8   13. dec 2011 fuck han er da dum!! smiley

  • #9   13. dec 2011 Så lad hver med at betale, og få en anden dyrlæge ud...

    men sikre dig nu lige at du har loven på din side først..

    og tandrapsningen kunne måske ikke være en gammel aftale i har lavet for lang tid siden, som du har glemt??


  • #10   13. dec 2011 ** CALLA **

    Nej, har aldrig lavet en aftale med ham.
    Ringede til ham for 2 uger siden, og snakkede om at hesten trængte til at få ordnet tænder, men han kunne først ugen efter. Min hest står at skulle lånes ud, og vidste ikke om han skulle afsted weekenden inden dyrlægen kom ud, så sagde til ham at jeg ikke ville lave en aftale, for vidste ikke om hesten ville være hjemme. Så jeg ville ringe tilbage til ham, når jeg fandt ud af en dag hvor jeg havde tid.

    Så ingen aftale der.


  • #11   13. dec 2011 Ååh ha.. Du har jo ikke sagt du ikke vil betale for blodprøven.. Du vil blot ikke betale for en tandrapning, du sådan set ikke har bestilt.. At man ringer og forhører sig, forbinder ikke en til noget som helst...

    Jeg vil gerne se ham i hovedet, hvis han ringede til Porsche for at høre om deres biler, de så spurgte om han ville købe en, han svare "nej ikke lige nu", men næste uge står der en Porsche i indkørselen, som Porsche forventer han betaler, for "ikke lige nu" kunne jo godt være ugen efter..

    Det vil jeg ihvertfald mene....


  • #12   13. dec 2011 Hej

    På dit sidste svar, lyder det som om at dyrlægen og dig har misforstået hinanden mht. til tandraspningen.
    Fordelen ved at han har gjort det, er at bisserne nu er ok, til den nye ejer skal bruge hesten.

    Mht. den anden regning, så bør du betale den, du har bestilt dyrlægen til at komme ud til hesten og tage en blodprøve. Hvis jeg var din dyrlæge, ville jeg ogå tilbage holde svaret, så længe at du ikke vil betale for hans arbejde.

    Men du bliver nok nød til at kontakte en advokat, for at få et reelt svar.


  • #13   13. dec 2011 Men har du ikke betalt for blodprøven? For så burde du da få et svar hvis du har betalt. Det burde vel ikke have noget at gøre med tænderne.

  • #14   13. dec 2011 Laura&Safir<3

    Har ikke betalt for blodprøverne, for har stadig ikke modtaget nogen regning fra dyrlægen.


  • #15   13. dec 2011 *MichelleVang ! *
    Ja, han skal afsted her til Januar, hvor han forhåbentlig er klar og at jeg har fået en anden dyrlæge til at tjekke ham.


  • #16   13. dec 2011 Når smiley Kunne godt se på din profil du er opstaldet på Hinnerup Rideklub.

    Ja, den video kan han lidt mere end han kan nu - håber i hvert fald han kommer ovenpå hurtigt, så jeg kan nå at få ham redet lidt, inden Simone skal have ham på prøve.


  • #17   13. dec 2011 Men umiddelbart mener jeg at have hørt, at en dyrlæge ikkemå nægte behandling af et dyr der er syg/fejler noget... så hvis der i blodprøverne vises at den fejler noget, er han så ikke berettiget til at behandle dyret??

  • #18   13. dec 2011 Okay. Altså du kan nok kun få svar hvis du i hvert fald betaler for den. Tænderne ville jeg heller ikke betale for.

  • #19   13. dec 2011 Dyrlægen vil jo kun give mig svar på blodprøverne hvis jeg betaler for at han har ordnet tænder på hesten.

    Og synes simpelthen det er frækt, at jeg skal betale for noget jeg ikke har bestilt - før at jeg kan få svar på nogle blodprøver... Som jeg selvfølgelig skal betale med glæde - hvis jeg altså får svar på det.

    Ud fra de forskellige ting hesten har - feber og hævet ben, synes jeg og andre at det ligner en virus eller infektion. Så vil da mene jeg skal have svar på prøverne, så hesten kan komme i korrekt behandling.
    Og hvis det ikke er en virus eller infektion, må det være noget andet han skal i behandling for, det er ikke normalt at en hest står og har svingende tempereatur og hævet ben.

    Kunne godt lide . MLC . sammenligning med Porsche - dog en helt anden prisklasse, men præcis samme ting det handler om.


  • #20   13. dec 2011 Okay så forstår jeg. Vil ikke mene han må det. Det er jo ikke blodprøver du ikke vil betale, men en behandling du ikke har bestilt.
    Hm kan være du skulle snakke med sådan en gratis advokat måske. De burde vide om det er lovligt.


  • #21   13. dec 2011 Må give Hanne- ret.
    bisserne er fine. slå da hul i det.
    Han må tilbage holde svar.
    hvor er dyrlægen fra?


  • #22   13. dec 2011 tænker bare en uge fra eller til.
    skrev også jeg gav Hanne- ret. lyder som de har misforstået hinanden.


  • #23   13. dec 2011 uanset om de har misforstået hinanden eller ej, så sys jeg ikke dyrlægen har gjort det rigtigt, han skulle have ringet hende op så og sagt han var der og at han ville gøre det istedet for at bare tage hesten ud og IKKE sige noget om det! hvad jeg har forstået har hun hørt det fra en 3. person og ikke dyrlægen selv, og det er ikke måden at gøre det på! Ville blive rasende hvis min dyrlæge bare tog min hest og vaccinerede den uden jeg var der! medmindre jeg havde en aftale med ham at det var iorden!

  • #24   13. dec 2011 Dacapo:
    Der hvor min datter har sine heste opstaldet, bliver alle 50 heste vaccineret samtidig. Der hænger staldejer en seddel op på klubbens opslagstavle, så er det op til hesteejerne om de har tid til at være til stede eller ej. Det tager jo kun et par sekunder pr hest.
    Der kommer også en dyrlæge med speciale i tænder på "vores" gård. Der bliver også hængt en seddel op, så man kan tilmelde sig, så sparer alle os, som får ordnet hestebisser, lidt på regningen. Vi er altid tilstede, fordi at de kræver at hesten står bundet og bliver bedøvet.

    Mht. raspningen af tænderne forstod jeg det sådan, at hesten skulle have ordnet tænder, men der var ikke en præsis aftale om tidspunket omkring dette. Derfor synes jeg, at ejer skulle slå koldt vand i blodet, og tænke at nu var tænderne ordnet og det var det. Og så få betalt regningen for det.
    Selvfølgelig burde ejer være informeret om at hesten har fået ordnet tænder, af dyrlægen selv. Især så hun ikke bare rider på den. Men jeg troede at det var dyrlægen, som havde fortalt hende, at han havde været der. Men var det en anden, som fortalte at dyrlægen havde været der ?





  • #25   13. dec 2011 hvis tænderne skulle raspes og du havde snakket med dyrlægen om at få det gjort,hvad er problemet så?
    nu er det gjort og det var det du ville,at i ikke havde aftalt tid er vel ligegyldig,han så den var der og han havde tid,så er hesten glad,du burde være glad og betale for det du mente din hest havde brug for,ikke ;O)


  • #26   13. dec 2011 Hanne-

    Men så er man indforstået med dette, når man flytter på gården ellers må man jo flytte eller sætte en hængelås på sin boks så kræet ikke kan lukkes ud, når dyrlægen kommer...

    Jeg ville selv blive lidt overrasket, hvis jeg havde ringet, men dyrlægen så ikke havde tid.
    Når han så havde tid, så havde jeg ikke tid eller måske var min bil gået i stykker og pengene til tandraspning var lige brugt den måned og man måtte lige vente til næste løn eller noget helt tredje og så dyrlægen pludselig havde ordnet dyret, for nu havde han altså lige tid, uden aftale med mig først...

    Misforståelse eller ej, det er dyrlægens fejl, han har jo gjort det uden at bekræfte aftalen..
    Selvfølgelig skulle tænderne ordnes no matter what, men måske ikke lige på den måde... Man kan ikke bare gøre sådan ved andres dyr, uden ejer ved det... Det ener som regel altid med sure miner, selvom det måske bliver i en god mening...


  • #27   13. dec 2011 Nu kender vi jo kun sagen fra hesteejerens side af, måske har de talt forbi hinanden, det er der jo ikke noget at gøre ved nu. Tænderne er ordnet og det er det !
    Jeg synes at trådskriveren, skriver at hun ikke vil betale denne regning. Og det i virkeligheden er her, at problemet opstår..

    Hun bruger åbenbart kun denne ene dyrlæge, både til tandraspning og til behandlinger af sygdom, så hun må kende dyrlægen.


  • #28   13. dec 2011 Ja men så ved i det jo også! Ville virkelig blive tosset hvis det var mig!
    har da selv lavet en aftale med en smed engang om at han bare kunne begynde hvis jeg ikke kunne nå det.. men jeg vidste jo han ville være der og vi havde en aftale.. noget trådstarter ikke havde!

    Og forstod det sådan at det var en 3. person der fortalte trådstarter at han havde været der.. ikke ok i mine øjne!


  • #29   13. dec 2011 Hanne-
    Kender ikke dyrlægen - har brugt ham 1 (nu 2 gange) . Hvis det var en dyrlæge jeg havde brugt i 5 år, havde jeg måske et andet syn på sagen, men han kender hverken mig eller min hest.

    Jeg fik af vide af han havde fået raspet tænder, da min veninde ringer og siger at dyrlægen har været forbi og ordnet det.

    Klart at hesten skulle have ordnet bisser - men planen var at skifte dyrlæge, bla. fordi jeg ikke har hørt meget godt om ham jeg brugte, og så for at få en der havde mere forstand på ben og tænder end ham jeg brugte. Det så forsent nu...


  • #30   13. dec 2011 OMG..
    Er helt mundlam..
    Men jeg ønsker di i hvertfald held og lykke med det.. :i


  • #31   13. dec 2011 hanne og kristina
    problemet er hun ikke kender dyrlægen, og derfor ikke ved hvor godt tænderne er blevet ordnet.
    Har man prøvet en dårlig dyrlæge, så ved man hvad problemet er. Jeg har prøvet ikke at stå og tjekke en første tandraspning ved ny dyrlæge, jeg måtte betale for en ny tandraspning 2 mdr senere, da han knap havde gjort noget.



  • #32   14. dec 2011 Jeg mindes i hvert fald at have læst, at hesten blødte ud af munden et stykke tid efter indgrebet. Jeg vil nu også være betænkelig ved at betale for noget, som jeg ikke har lavet en aftale på. Så vidt jeg husker, ringede TS og spurgte efter en aftale med dyrlægen ang. en tandrens, hvor dyrlægen afviste, da han ikke havde tid den pågældende dag. Derefter blev der ikke aftalt nærmere. Trådstarter kunne jo have kontaktet en ny dyrlæge for at få det gjort på den pågældende dag, så det er da ikke i orden, at han bare tropper op. Har man overhovedet tilladelse til at lave et indgreb på en andens hest, hvis ejeren ikke er til stede eller har givet sin tilladelse til det?

    Jeg ville nok få en anden dyrlæge ud for at tjekke munden igennem og bekræfte, hvorvidt indgrebet er blevet udført ordentligt eller ej. Og så overveje sagen derefter. Det nemmeste ville helt klart være at betale og så få det ud af verden, men det kommer an på omstændighederne. Kan nu sagtens forstå tvivlen heromkring.


  • #33   14. dec 2011 Jeg vil sige at det ganske enkelt.
    Er du i tvivl, så kontakt en advokat. Du får flere råd herinde, men dem kan du jo ikke bruge til en skid.
    Dyrlægeen kan lave en inkasso sag pga ikke betalt regning. Vil du sige i retten, "jamen på hg sagde mange at jeg gjorde det rigtige"
    Den holder ikke.


    Folk der stiller spørgsmål som dette og hvad man skal gøre ved sit syge dyr. Spørg en der faktisk kan give dig et svar som kan bruges.
    I dit tilfælde en advokat.
    Ja undskyld men syntes sådanne indlæg tyder på mangel på at tænke selvstændig


  • #34   14. dec 2011 Randi:

    Synes godt om
    - din sidste sætning-


    Jeg har i mit første indlæg, også henvist til en advokat. Det er spændende om Trådstarteren, vender tilbage med et svare, fra en advokat.


  • #35   14. dec 2011 Randi . Det BEDSTE svar afgivet.
    Thumps up smiley


  • #36   14. dec 2011 Randi .
    "Tak" for at smide sådan en kommentar ud.... Jeg er første gangs hesteejer og er meget i tvivl om hvad mine rettigheder egentlig er.
    Jeg ved ikke hvem jeg skal kontakte når jeg havner i sådan en situation, som jeg er havnet i, derfor henvender jeg mig på hestegalleri, hvor jeg har fået en del svar, som jeg nu vil tage brug af.

    Jeg har fået fat i min venindes mand, som er advokat og har snakket med ham.
    Derudover har jeg ringet til forbrugerrådet og snakket med dem omkring dette.

    -Jeg vil mene at hvis man ikke spørg, får man ikke svar.
    DERFOR har jeg valgt at spørge på hestegalleri.


  • #37   14. dec 2011 Christina:

    Hvilke svar har du så fået af advokaten og forbrugerrådet`?

    Vh Hanne


  • #38   14. dec 2011 Hanne-

    Begge mener at jeg ikke skal betale for noget jeg ikke har bestilt, men det er påstand mod påstand.
    Hverken dyrlægen eller mig kan bevise at jeg har bestilt en tid til tandraspning. Så det er lidt svært at finde ud af - så ender jo nok med at betale.

    Selvom det var mig der har bestilt ham til at tage blodprøver, skal jeg ikke betale for dem, før jeg har fået svarene på dem, da han ikke må holde dem tilbage.


  • #39   14. dec 2011 tak for svaret.

  • #40   14. dec 2011 Randi .

    Det er da lige sådan en holdning, der gør at mange ikke tør spørge..
    Der er måske nogen herinde, der rent faktisk ved noget om sådanne ting, eller kan sende pågældende person videre til netop en advokat og så er det op til personen selv, om de vil gøre mere ved det..

    Der er HG jo netop meget mere, ufarlig at spørge, end at skulle kontakte en advokat for første gang, det kan for nogen virke som noget lidt stift og stort og ikke alle er født med lige meget mod eller modenhed.. Vi er jo også forskellige aldre herinde...

    Ja nå... Ik ås smiley he he


Kommentér på:
Må en dyrlæge nægte at give svar...?

Annonce