{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

dum ide? {{forumTopicSubject}}

hej alle! smiley
undskyld hvis det her emne ikke hører til den her gruppe- hvis ikke så sletter jeg det.

tror I bliver nød til at høre hele "historien"
for ca. 8 uger/ 2 måneder siden fik jeg en ny spring underviser efter at have gået nogle måneder uden en underviser. og hun har hulpet mig og min hest rigtig meget! han er en helt anden hest!
men, de sidste to uger har han udviklet sig utrolig meget! er ved at få fine musker i halsen, ryggen og bagparten.
men jeg synes det har gået lidt stærkt og det er jeg jo bare glad for men, jeg tror min hest ikke følger helt med nu har han været rigtig underlig den sidste uge?.. han har været lidt sur på alt og alle (han plejer at være lidt sur men, ikke på mig og når jeg henter ham på folden) og når jeg rider ham er han også lidt underlig men ikke dum! han er ligesom ikke sig selv synes jeg. kun når vi springer.
så i dag så snakkede jeg og en veninde lidt om det og jeg sagde at jeg ville tage en "tur-uge" som begynder på torsdag (vil gerne være med til springundervisning i morgen :b)
og så sagde min veninde at det var en dum idé og "problemerne" skulle bare rides væk.
hvad synes I?

jeg ved godt det er mig som kender min hest best og jeg synes selv han behøver en tur-uge for han er lidt langsom oppe i hovedet smiley og jeg har tænkt mig at have den her tur-uge men, vil gerne høre jers meninger smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dum ide?
  • #1   4. okt 2011 En hel uge med tur behøver du ikke. Men giv din hest variation i træningen. Du kan godt have ret i, at den er træt, og har brug for en pause.

En tur dag, mindst en gang om ugen gør træningen lettere for jer begge. Husk at man sagtens kan træne seriøst, selvom det ikke er i sandkassen eller hallen smiley

Min Oldenborg hoppe er 19 år nu, og hun ville bestemt ikke have holdt sig så godt, hvis ikke vi havde været så meget udenfor banerne smiley

• #2   4. okt 2011 camilla: vi rider tur mindst to gane om ugen og springer 1 gang og så har vi 1-2 dage hvor vi arbejder lidt med bomme og så har han normalt en fridag så det er ikke sådan at jeg kun rider dressur eller spring smiley

vi kan ikke gøre det helt store på tur, han har det med at han hidser sig op og man for ham ikke til at slappe af igen smiley og vi har ingen mark vi kan ride på. så vi har bare snadkassen til at træne seriøst på :-((

det bliver måske ikke en uge men 5-7 dage alt efter hvor meget tid jeg har efter ferien smiley
    ( hvis man skal p tur her er det er det enten en 30min tur eller 2-3 timer smiley

• #3   4. okt 2011 Det lyder da som om i har meget at arbejde med udenfor banerne smiley
    En hest du kan ride i terræn, kan du næsten have med over alt. Det er guld værd på konkurrence banerne smiley
    Jeg synes det lyder af meget, at du træner bomme 2 gange om ugen, udover du springer.
    Måske kunne han have brug for noget løsgørende ridning, så han kan få strukket musklerne godt ud. Hvis han er af den ilter type, så bruger han også mange kræfter på at gå og spænde i kroppen

• #4   4. okt 2011 det er bare på tur han bliver ophidset, vi har været med til noget military træning her i sommerferien og det er gpet helt fint smiley men der hvor man kan ride på tur går det nesten bare lige ud så hvis han stikker af kan jeg ikke gøre noget.

vi plejde at springe to gange om ugen men har byttet til at ride over bomme to gange simpelhen bare fordi han keder sig for meget i dressur. og han kan ikke bare gå på tur og springe smiley men det er min underviser som har sagt at jeg skal have 1-2 dage hvor vi træner med bomme men det er nogen gang bare en bom på banen og nogle gange flere smiley
    i dressur rider vi næsten kun løsgørende smiley er ikke nogen dressurrytter så jeg tør ikke at begynde at samle ham helt osv endnu.

en af grundene til de bom-dager er at få ham til at slappe af når han traver osv over dem. så slapper han mere af i springning og spænder ikk eop i kroppen smiley - det er en trænings plan som er lavet specielt til ham og mig smiley

• #5   4. okt 2011 Så mp det jo være godt nok.
    Men husk nu på, at der skal være derssur bag springningen, også selvom det nogle gange kan virke kedeligt smiley

• #6   4. okt 2011 ja ved godt man skal have dressur på plads, han kan også det grundlæggende men det er bare jeg som er bange for at ødelægge alt det arbejde jeg har gjordt med ham. bare han går afslappet i de øvelser vi rider er jeg glad smiley hehe..

Kommentér på:
dum ide?

Annonce