30. jul 2008 Følger: 254 Følgere: 205 Heste: 5 Emner: 410 Svar: 1.740
dum ide? {{forumTopicSubject}}
hej alle!
undskyld hvis det her emne ikke hører til den her gruppe- hvis ikke så sletter jeg det.
tror I bliver nød til at høre hele "historien"
for ca. 8 uger/ 2 måneder siden fik jeg en ny spring underviser efter at have gået nogle måneder uden en underviser. og hun har hulpet mig og min hest rigtig meget! han er en helt anden hest!
men, de sidste to uger har han udviklet sig utrolig meget! er ved at få fine musker i halsen, ryggen og bagparten.
men jeg synes det har gået lidt stærkt og det er jeg jo bare glad for men, jeg tror min hest ikke følger helt med nu har han været rigtig underlig den sidste uge?.. han har været lidt sur på alt og alle (han plejer at være lidt sur men, ikke på mig og når jeg henter ham på folden) og når jeg rider ham er han også lidt underlig men ikke dum! han er ligesom ikke sig selv synes jeg. kun når vi springer.
så i dag så snakkede jeg og en veninde lidt om det og jeg sagde at jeg ville tage en "tur-uge" som begynder på torsdag (vil gerne være med til springundervisning i morgen :b)
og så sagde min veninde at det var en dum idé og "problemerne" skulle bare rides væk.
hvad synes I?
jeg ved godt det er mig som kender min hest best og jeg synes selv han behøver en tur-uge for han er lidt langsom oppe i hovedet og jeg har tænkt mig at have den her tur-uge men, vil gerne høre jers meninger
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 117 Svar: 1.396
Variationen i træningen med hesten er vigtig. Ikke bare en gang imellem med hele tiden. Hvis du samtidig ved at du har en hest som lige nu lærer rigtig meget og hvor der forlanges meget af ham, så er det vigtigt at lægge nogle "præstationspauser" ind hvor hesten i perioder (gerne mere end en uge efter min mening) ikke påduttes nye ting.
Min hest er nu 8 år og hun har profiteret virkelig godt af hver vinter at få 4-6 ugers totalt ridefri. Når vi gik i gang igen havde hun en helt anden ro omkring mange af de ting vi havde tumlet meget med inden pausen. Hun havde ikke rigtig glemt noget, men skulle selvfølgelig lige rides op i form igen. Nu står min hest i løsdrift... så hun fik jo rørt sig alligevel og stod ikke bare i en boks og blev gnaven.
apr 2009
Følger: 47 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 32
maj 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 117 Svar: 1.396
Wow blev lige helt chokeret. Ja okay vi er jo forskellige. ha ha jeg synes jeg har forlangt meget af min hvis vi har været på dressurbanen 3 gange på en uge. Men okay vi træner også i skoven noget af tiden, når vi rider der.
jul 2008
Følger: 254 Følgere: 205 Heste: 5 Emner: 410 Svar: 1.740
jul 2008
Følger: 254 Følgere: 205 Heste: 5 Emner: 410 Svar: 1.740
nov 2006
Følger: 184 Følgere: 179 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 58
Det hjælper jo til at få løsnet op hvis den har nogle punkter der er blevet ømme.
apr 2009
Følger: 47 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 32
dum ide?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside