{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
910 visninger | Oprettet:

giftes eller ej..?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..
Min kæreste og mig snakkede om vi ikke skulle ta og blive viet da jeg er 14,2 uger henne..
Og alting var fint indtil jeg snakkede med min svigermor om det, og hun mente det var en dårlig ide da jeg ikke havde noget fast arbejde og vende tilbage til, nej det har jeg ikke men jeg har passet grise, køer også har jeg været i et indrustri køkken så jeg syntes jeg har en del og vende tilbage på..
Det hun bekymre sig mest over er at hvis jeg ikke finder arbejde inden for 2 år efter barsel så begynder kommunen jo og tager af vores ejendele...
Men jeg syntes bare inden for 2 år bør man kunne finde arbejde med mindre man simpelthen ikke gider...

Jeg har simpelthen bare brug for et godt råd, hvad syntes I skal min kæreste og mig blive gift eller er det bedre og vente..??
jeg er simpelthen sådan i tvivl, jeg håber i vil give jeres meninger så det er nemmere og tage stilling.
Mvh. Alice Nielsen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  giftes eller ej..??
  • #1   24. maj 2011 jeg ville vente for hvis i er gift er der vist noget om at det er din ægtefælde der skal forsøge dig hvis du er arbejdsløs

  • #2   24. maj 2011 Ja, det kommer jo så an på hvad svigermor mener, eller hvad ?
    Vil du lade hende bestemme om I skal giftes eller hvad ?
    Hvis I har hus, bil og formue eller lån sammen så er det absolut en fordel at blive gift, og langt det billigste.
    Et testamente koster omkring 2000-5000 kr at få udfærdiget.


  • #3   24. maj 2011 Hvis du er arbejdsløs uden at have en fagforening og du skal på kontanthjælp, så skal din mand forsørge dig, ja det er total mærkeligt, men sådan er det, altså hvis du bliver gift...
    Sådan har jeg ihvertfald forstået det...
    Hvis i bare lever sammen, så er du ikke afhængig af hans indkomst..

    Det med at kommunen tager dine ejendele, er kun ting der er har en værdi over 10.000kr og det er også forskelligt fra kommune til kommune, hvor strikse de er med det...
    Nogen får lov til at beholde bil, da det jo er en nødvendighed, men motorcykel, sommerhus, båd og sådanne luksus ting, det er noget der ryger, hvis du skal på kontanthjælp..

    Ja det er utroligt at kommunen eller staten kan diktere om man skal giftes eller ej, men sådan er det bare smiley
    Eller man kan jo bare gøre det, men det er bare ikke helt så fornuftigt smiley


  • #4   24. maj 2011 Men er du ikke medlem af en A-kasse ?

  • #5   24. maj 2011 Jeg synes ikke at du skal lade dig påvirke af din svigermor.

    Hellere tage snakken med din kæreste, og evt ringe til nogen som har forstand på tingene. Altså en jurist eller andet, hvis I er bekymrede for økonomien.

    Og ja, indenfor 2 år burde du kunne finde arbejde, ellers er der vist noget galt.

    Og tillykke med bebse smiley


  • #6   24. maj 2011 ?? nu er jeg mor til 2, den sidste er barsel slut på nu, og har været på kontant hjem i 4 år siden en sygemelding dengang... hva i ALVERDEN er det for noget med kommunen tager jeres ejendele?? ej..

    og han skal forsørge dig... det er rigtig så KAN ikke betale sig a blive gift mens du er på barsel/ledig da du mister pengene på det, men derudover som flere skriver, så lav et testemente... det koster stortset det samme, og er bedre hjælp for jer begge i tilfælde a der sku ske ting og sager...


  • #7   24. maj 2011 I kunne jo tage det på rådhuset. Og så blive gift i kirken med det hele til lidt senere. : )
    Men hvorfor er det at i skal giftes ?


  • #8   24. maj 2011 Hmmm...som jeg læser det du skriver så blev I enige om at gifte jer fordi du er gravid...?
    Det er i min verden ikke nødvendigt at blive gift fordi man venter barn sammen.
    Der er mange ting I lige skal sætte jer ind i omkring økonomi i forskellige tilfælde - f.eks. hvad sker der hvis du ikke finder arbejde ?...Hvis I bor sammen og har gjort det i lang tid, er der ingen forskel på om I er gift eller ej, hvad angår kontanthjælp - din kærestes indkomst vil blive medregnet, og tjener han for meget, får du enten meget lidt eller ingenting. Det er uanset om I er gift eller ej, hvis I har boet sammen i mange år.
    Hvis han har lån i banken, kan du også komme til at "hænge" på det, og omvendt kan han, hvis du har.

    Nu skriver du ikke noget om hvad han laver, eller om hvordan jeres situation ellers er....men når du stiller spørgsmålet herinde og er i tvivl - så synes jeg også næsten svaret giver sig selv. :o)

    Held og lykke med det hele


  • #9   24. maj 2011 Jeg forstår din svigermors bekymring. Og det kan faktisk utrolig svært og finde et job uden en uddannelse idag. Så det med man har været forskellige steder holder ikke i længden.
    Det at i vier jer pga graviditeten er dog en god ting synes jeg. men jeg tror nu også du kan finde noget inden for de 2 år, hvis du ikke er kræsen (hvilket du skriver du ikke er)

    Men synes i skal tænke lidt fremad også.


  • #10   24. maj 2011 i skal sætte jer MEGET godt ind i det. for så snart i er gift er det fælles økonomi. og den ene part skal forsørge den anden. SÅ PAS PÅ smiley men held og lykke med det hele smiley

  • #11   24. maj 2011 Hvis du "bare" skal hive hvad der svare til en understøttelse hjem, for at I kan få smør på brødet. Så kan jeg anbefale dig at blive handicaphjælper. Det bijobber min mand med, og han hiver da omkring 250.000 kr hjem ekstra ud over hans almindelige 37 timers arbejde.
    Handicaphjælper kan man nemlig altid blive, det kræver og god fysik og en sund og robust sjæl.

    Men jeg kan slet ikke se eller forstå hvorfor du lader din svigermor bestemme om I skal giftes eller ej.

    Der kan jo ske så mange ting, og mange af ens bekrymninger vil osse ske, men man tilpasser sig jo omstændighederne.


  • #12   24. maj 2011 Hvis det er det I gerne vil, så skal du ikke lade svigermor bestemme. Men som det allerede er nævnt, så skal I være opmærksomme på, at ægtefællen har forsørgerpligten når først I er gift og den ene part er arbejdsløs.

    Derudover synes jeg ikke nødvendigvis, at man skal giftes bare fordi du er gravid. Det skal jo være fordi man har lyst (: Og at I er 22 år gør vel ingen forskel hvis I er sikre på, at det er det rigtige. Jeg skal selv giftes d 27. august i år (:

    Men held og (til)lykke med baby og evt. bryllup (:


  • #13   24. maj 2011 Husk nu at forsøgerpligten kun er når man er på kontakt hjælp. På dagpenge har det ikke noget at sige om man er gift eller ej. Jeg er selv gift og på dagpenge og får fuld sats.

  • #14   24. maj 2011 Anne J
    Det er selvfølgelig helt rigtigt. Men så vidt jeg ved, så er der nogle forholdsvis stramme regler for dagpenge når man er under 25 år og uden uddannelse. Det er vel væsentligt begrænset hvor længe man kan få dem.


  • #15   25. maj 2011 okay tak allesammen..
    tror lige jeg skal ta snakken med manden igen..
    jo jeg er i en a kasse..
    jeg er uddannet landmand og er i fuld gang med og tage en over bygning af uddannelsen som produktionsleder og skal have den der hedder virksomhedsleder derefter og hvorefter jeg må undervise i mit fag som er svin, da min fysik er dårlig pga. en brækket ryg for 3 år siden..
    men tak allesammen det gør det lidt nemmere og tage stilling..
    og det er ikke kun fordi jeg venter mig vi ville giftes vi har boet sammen i 3 år her til dec. og vi har snakket om det par gange fordi vi holder meget af hinanden...


Kommentér på:
giftes eller ej..??

Annonce