{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

Hoven var ikke hel .. {{forumTopicSubject}}

Hey HG!

Årh jeg er lidt træt af de skader heste kan finde frem til, de er lidt trælse! Marie og jeg var endelig kommet i form til at spring efter en ´lang vinter hvor hun stod skadet og da vi så skulle springe her d. 9 endte det ikke helt som planlagt, desværre smiley

Jeg stod lige og skulle til at remse den bane op, jeg havde tænkt mig at springe, da min mor udbrøder "hesten bløder!" og jeg springer så af, for at se hvor og hvordan. Det første jeg ser er at hesten har blod dråber over alt og bliver mildldest talt ret bekymret, da jeg så finder hen til hendes hov hvor skoen og en del af hoven mangler og en sø af blod ligger... Jeg var lige ved at besvime, ved tanken om hvor ondt det måtte gøre på hesten.. vi kom så hurtigt op til vaske pladsen og fik det renset. Heldigvis mente dyrlægen ikke at der skulle gøre andet ved det, end at bade det i jod og holde det rent.
http://hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=309062
sådan så skoen ud, da vi fandt den oO

- andre end mig med heste der vælger at få skader, nu vejeret er blevet så godt ? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoven var ikke hel ..
  • #1   11. maj 2011 Jep, Casoprano stod skadet i efteråret med et overbelastet gaffelbånd. Han var så lige kommet i gang igen, var kommet med til 2-3 små stævner og var meldt til morsø stævne her i juni, og vupti, så valgte han at blive halt sidst i marts. Efter knap 14 dage og stadig igen diagnose, trods 2 dyrlæge besød, kom han på Nørrelund hestehospital og det viste sig at han havde hovledsbetændelse på venstre forben og i haseleddet på højre bagben.
    Han blev behandlet med binyrebarkhormon, kom hjem og blev skridtet i 3 uger, efter nyt tjek var der klar forbedring, han fik en ny behandling og så 14 dages skridt mere + ringsko og støddæmpende såler på begge forben.

Nu har han stået i ialt 7-8 uger, med boksro og 30 minutters skridt hver dag (trækketure de sidste 14 dage, da han er noget vild) og skal tjekkes her en af de nærmeste dage. Og hvis alt går vel, må han starte genoptræning.

Men i mandags stod han så med en tyk, varm og øm kode i højre bagben smiley Klodsede hest altså!

Men håber ikke det er noget. Dyrlægen får lige lov at kigge på det i morgen eller fredag, når han kommer, hvis det stadig er der smiley

Men han er også uhæmmet god til at blive halt, hver gang han bliver redet op. Og det er forskellige ting hver gang.

• #2   11. maj 2011 Årh den er altså heller ikke fed!

Marie er virkelig også dygtig til at finde skader... hun liger mig lidt for meget på det punkt xD

• #3   11. maj 2011 Hold da op stakkels jer =( God bedring til hende.

• #4   11. maj 2011 Jeg synes godt nok også jeg har haft besværligheder, men endnu ikke med halte heste.. En enkelt gang blev min frederiksborg sparket af en ny hest, men hun var drægtig så hun skulle ikke rides alligevel :D.. Dyrlægen beordrede boksro og sagde at hun aldrig blev ridehest igen, men hesten kunne ikke klare at stå alene i boks og på den smule gåtur hun måtte få, så hun kom på fold med de andre og er i dag ridehest uden nogen som helst komplikationer..
    Derudover mistede vi hendes føl - dødfødt - men det er jo ikke en "skade" som sådan..
    Mit fjordføl er født med bukkehov, men det er rettet næsten 100% op nu..

Så endnu har jeg ikke bøvlet med haltheder og skader smiley

• #6   12. maj 2011 Emma, hva med sådan nogle klokker til at lægge i vand?

Kommentér på:
Hoven var ikke hel ..

Annonce