{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.423 visninger | Oprettet:

Trykning i hoven...... {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Min ene hest har desværre fået konstateret " trykning i hoven " af dyrlægen i tirsdags, hvor den fik penicillin for ikke at det udviklede sig til Hovbyld. ;S Jeg har fået at vide jeg skal bade hoven i Biotex hver dag 10-15 min.
Nogen der kender til dette " trykning i hoven ", jeg var desværre ikke hjemme i tirsdags så har ikke fået forklaring fra dyrlæge, og det jo ret at vide hvad der egentlig er galt med hoven?

ps. Den halter MEGET pga. dette.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trykning i hoven......
  • #1   23. jul 2009 biotex er bare ikke godt til hoven...

skal du endelig bruge noget så brug sæbespåner.. det er meget mere skånsomt mod hoven..

• #2   23. jul 2009 <b> Sandie L </b> :Dyrlægen sagde biotex blå ( altså den hvor pakken er blå ).
    Og min mor mener det er fordi den kan fjerne noget betændelse i hoven? Er de galt på den? Kender ikke rigtig til sæbespåner, hvad gør det for hoven? smiley

• #3   23. jul 2009 tjah der er delte meninger omkring det blå biotex smiley flere og flere finder ud af at det ikke duer til hestebrug smiley biotex kan i hvertfald ikke fjerne betændelse... men gøre dit vasketøj rent, det er nok noget af det "eneste" det kan smiley

Sæbespåner er også sæbe, men det er mere mildt, så hovens glasurlag, og hestens hud ikke tager skade af den forholdsvis skrappe sæbe biotex kan være overfor huden... (prøv at bland noget biotex op med vand, stik hånden i, og mærk hvordan din hud bliver... det er utrolig svært at vaske af)

• #4   23. jul 2009 Har selv aldrig brugt Biotex, men har hørt fra mange, at de bruger det ved fx muk, og der hjælper det super.
    Men kan ikke udtale mig af egen erfaring. =)

• #5   23. jul 2009 <b> Sandie L </b>: hvor kan man evt. købe sæbespåner? smiley Kan også tage noget plastik om koden, så det ikke tager skade af sæben, og smøre olie på hoven bagefter? altså hvis Jeg stadig tager Biotex.

• #6   23. jul 2009 Sæbespåner kan du købe i alle alm fødevare butikker.
    Min venindes pony fik en trykning på et tidspunkt, hun var også MEGET halt! Det var fordi hun havde trådt på noget hårdt, evt en sten.
    Hun stod stille i ca 4 uger.

• #7   23. jul 2009 sæbespåner kan købes hos alle købmænd/fødevare butikker... og koster ikke ret meget

• #8   23. jul 2009 Min gamle hest havde en trykning i hoven.. men den skulle altså ikke bades i sæbevand eller have penicilin, den skulle have ringsko og frilægges for ikke at belaste den del af hoven hvor trykningen sad. efter et lille års tid kunne den gå med alm sko og uden at blive frilagt..

• #9   23. jul 2009 annika - hvis det er en ganske almindelig såleknusning synes jeg godt nok det er meget med ringsko osv osv osv??? smiley

• #10   23. jul 2009 det var hvad dyrlægen sagde vi skulle gør og det virkede.. (hun stod først ca 4 uger og var lidt uren, så var dyrlægen og kiggede og kunne ikke finde noget, hun fik så smerte stillende og blev rengående i de dage hun var på smertestillende. dyrlægen sagde så hun skulle så 2 uger mere men da der ingen bedring blev hun undesøgt yderliger ogfik konstateret trykning i ydersiden af hoven bagerste stykke, derfor skulle der ringsko på for at give bedre støtte og frilægges for ikke at belaste stykket hun blev halt fri med det samme.) dette gik hun med i knap et år så kunne vi skifte til alm. sko..

• #11   24. jul 2009 okay det lyder lidt vildt smiley

men bare det virkede er det jo ligemeget

• #12   24. jul 2009 <b> Annika N </b>: hesten har ikke sko på. smiley
    <b> Mathilde </b>: hvad gjorde du mod det ?

• #13   24. jul 2009 min havde heller ikke sko på den den fik trygning i hoven, men fik det på som behandling..

• #14   24. jul 2009 Hun fik boksro et par dage, og så ellers bare ro på folden. Ingen medicin overhovedet, og ingen sko. Altså hun gik med alm forsko før, så dem beholdte hun på smiley

• #15   25. jul 2009 Min 1 års har også en trykning i hoven. Jeg bader i sæbespåner for at blødningen skal trække sig sammen. enten bliver det til en byld eller også forsvinder det af sig selv. Men min får godt nok ikke pencilin men smertestillende.
    Jeg har brugt blå biotex til mange ting men der er nogen der siger at det lægger en hinde på såret for tidligt. Altså at det heler for hurtigt udenpå. Det synes jeg så aldrig det har gjort men er gået over til sæbespåner istedet..
    Jeg ville nok bare gøre som dyrlægen råder dig til for der er ikke nogen herinde der ved hvorfor han vælger blå biotex istedet for noget andet.
    Sidst der var noget jeg skulle bade på hestene sagde dyrlægen at jeg skulle bade i baby shampoo.. Så der er nogen gange en mening. Hvis du er meget i tvivl kan du jo altid ringe og spørge hvorfor der er valgt det der er..

• #16   25. jul 2009 <b> Mathilde </b>: tja, ro på folden gider damen ikke, jeg tog hende i at galopere rundt med den anden hest igår. Hvis hun ikke slapper mere af, tager jeg hende om på en anden mark.
    <b> Malene Botoft J </b>: Fik du at vide hvor lang tid behandlingen ca, kunne tage?. Altså den blå biotex jeg bruger er til håndvask, så den burde ikke være så strid mod hoven, desuden prøver jeg at så vidt som muligt, kun at have hoven i vandet, og ikke koden. smiley
    Tror jeg fortsætter med Biotex, men hvis jeg kan se det hverken hjælper, eller har gjort skade. Ringer jeg til dyrlægen igen, og spørger til råds smiley

• #17   25. jul 2009 Når jeg siger ro på folden, så mener jeg ikke, at de ikke må løbe rundt som de vil, så mener jeg bare, at de bare går på folden, som de vil, og ikke bliver krævet arbejde af smiley
    Min venindes pony galloperede også runde som en tosse sammen med min araber, og det tog hun bestemt ikke skade af smiley

• #18   25. jul 2009 nej kender desværre ikke noget til det :=

• #19   26. jul 2009 <b> Mathilde </b> : når okay (: hehe

• #20   29. jul 2009 Blå biotex er godt til sår... Ved ikke hvor godt det er for hoven. Ville bruge alm sæbespåner

Kommentér på:
Trykning i hoven......

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce