{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

Træls dyrlæge i dag :/ {{forumTopicSubject}}

Gossip skulle ha' dyrlæge i dag fordi hendes knæ-led eller området omkring det er hævet.
Dyrlægen sagde at det kunne være et spark eller en overbelasning, og så havde hun 38,5, så hun skulle ha' antibiotika.
Hun skulle stikkes to gange; en gang antibiotika og så noget pencilin tror jeg det var.
Første gang han stikker siger hun ikke så meget, hun spænder lidt op og sys det er ubehageligt men eller gør hun ikke rigtig noget. Så anden gang ved hun godt hvad det går ud på og så er hun lidt mere skeptisk. Han stikker og Gossip vender sig mod ham og jeg tror hun bidder lidt ud efter ham fordi det er ubehageligt. Dyrlægen løfter så hånden og siger at hvis hun bidder så slår han hende!
Og så sagde jeg at det var ikke nødvendigt at slå en hest, og han siger så at det er hun selv ude om og det var hende der startede og jeg tænkte bare WHAT?!

Da hun så er kommet ind i sin boks står vi ude for hendes boks og venter på at dyrlægen kommer med noget pulver hun skal ha'. Og vi står så og snakker lidt og inde i boksen står Gossip og læner ørene tilbage og kaster med hovedet og "bidder" ud efter ham inde fra boksen af smiley

Det var bare en rigtig ubehagelig oplevelse for os begge smiley

Og jeg skal ringe til ham i næste uge for at hører hvordan og hvorledes smiley
Men jeg overvejer kraftigt at bruge en anden dyrlæge!
Det er bare svært når han ikke har set hende fra start af.

Det skal lige siges at jeg aldrig har brugt den her dyrlæge før fordi min hest blev flyttet i August og hun har ikke haft brug for en før nu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træls dyrlæge i dag :/
  • #1   26. nov 2010 Ville helt klart ringe efter en anden han har ingen ret eller grund til at skulle slå din hest!

  • #2   26. nov 2010 Nej ingen skal slå heste og slet ikke en dyrlæge! Han gjorde det heldigvis ikke, men han ville gerne. Jeg blev oss rigtig chorkeret!
    Og jeg vil da helst ikke ha' at min hest bliver bange for dyrlæger bare pga ham smiley


  • #3   26. nov 2010 Jeg ringer oss til en anden på mandag og hører om han vil kigge på hende i næste uge.

  • #4   26. nov 2010 Hvorfor binder du ikke din hest så den ikke kan komme til at bide?
    Der er jo ingen der bryder sig om at blive stukket, så der burde måske være lidt bedre hoved kontrol når det nu er med stik osv.


  • #5   26. nov 2010 Linda N: Fordi han selv sagde at jeg skulle stå med den. Han var ikke så glad for at hun skulle stå bundet.


  • #6   26. nov 2010 Nej dyrlægerne vil tit ikke have dem bundet hvis hesten nu skulle springe rundt..
    Men du har jo ikke holdt særlig godt fast i hesten hvis den har haft mulighed for at svinge hovedet rundt og bide? smiley

    I stedet for at skifte dyrlæge ville jeg måske foreslå at du skulle holde bedre fast - og stå klar med noget guf som hesten kan få både imens og bagefter så du kan flytte fokus smiley


  • #7   26. nov 2010 Kristine S: Det skete ret hurtigt og en hest er altså ret stærk i hovedet, og har ALDRIG opført sig sådan. Jeg kunne heller ikke lide ham. Og han hentydet til at hun var "galsindet" og jeg har aldrig fået andet at vide end at hun bare er en sød hest med et godt hoved.
    Hun har før haft dyrlæge hvor hun er blevet stukket, men hun har aldrig gjordt sådan før og hun har aldrig været sur på dem før. Jeg gider slet ikke ha' en dyrlæge der har i sinde at slå min hest!


  • #8   26. nov 2010 Rolig nu smiley
    Jeg kommenterede jo blot udfra det du skrev - udfra det du lige skrev nu så vil jeg mene at jeres kemi med den nye dyrlæge ikke duer smiley
    Og det er vigtigt at kemi'en passer med dyrlæger da det jo tit er dem man spørger til råds og skal stole på - så ja, hvis jeg var dig ville jeg nok finde en anden dyrlæge smiley


  • #9   26. nov 2010 Kristine S: Nemlig, kemien var der bare ikke mellem oss, eller med hesten (: Og ja, du har ret med at det er dem man spørger til råds, og så skal kemien helst passe.

    Mil-lo aka Charlotte * V.H.'s gypsy horses *: Hvorfor sys du det?





  • #10   26. nov 2010 Vil lige sige at det var altså hovedet han ville slå hende i

  • #11   26. nov 2010 Jeg må erklære mig enig med Kristine S. Du skal have bedfre fat i hendes hoved. Jeg kan godt forstå hvorfor dyrlægen ikke vil risikere at blive bidt, for er du gal det gør nas når heste bider rigtig til for at forsvare sig. Dog er det ingen undskyldning for at slå hende. Han burde i stedet have sagt du skulle holde ved hendes hoved noget mere.

  • #12   26. nov 2010 TEAM TØFFE .: Vil give dig ret.
    Det med at holdes hendes hoved; som sagt så skete det ret hurtigt og jeg var slet ikke forberedt på det, for hun har aldrig gjordt det før, så hun overraskede mig. Men hun nåede heldigvis ikke at bide ham.
    Han skal bare ikke true med at slå hende i hovedet.
    For nej, hvis hun fik et lille dask på kroppen det havde der ikke sket noget ved, men når det er hovedet så bliver jeg noget sur. Oss fordi hun i forvejen ikke kan lide at blive rørt ved mulen smiley


  • #13   26. nov 2010 Men hun stod jo stille, hun gik måske et par skridt fordi det var ubehageligt. Og jeg VED at hvis hun havde fået et slag på hovedet så havde det skræmt hende endnu mere.
    Nu var i der ikke og i kender ikke min hest, så det "let nok for jer at sige".

    Og nej, self skal hun ikke bide og det er da ikke rart at blive bidt for det kan gøre vold ondt!
    Men hun bed ham jo ikke skal i lige huske!


  • #14   1. aug 2013 Synes ikke det er okay !

  • #15   1. aug 2013 Kan ikke se at han har gjort noget galt. Det er da bare godt at han advarer dig om at hvis hun bider ud efter ham så giver han igen. Så kunne du jo bare have sagt at det var du ikke okay med og mon ikke i ville kunne finde en løsning af en art.

Kommentér på:
Træls dyrlæge i dag :/

Annonce