{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

lukke hingst ud til 1 vallak' 2 hopper {{forumTopicSubject}}

Jeg har 2 hopper og en vallak, hvor hopperne er (158-15år) og 139-7år) og min vallak er (165-21år)

Nu har min far og hans nye dame købt en shetlænder hingst på (ca80-12år)som de vil lukke ud til mine heste. har sagt til dem at min vallak ikke vil tage godt imod hingsten for han passer på sine hopper og kan te sig som en hingst på 5 år nogle gange. men dette vil min far ikke tro på, har sagt det men så griner ham mig simpelthen lige ind i fjæset, som om man ikke har en skid forstand på heste..
har sagt til at det er på eget ansvar han lukker den sammen med mine heste, for ved ikke hvordan min vallak vil reagere.
Har kun fået afvide at når han har hopper på sin fold så er det hans.

har også sagt til ham at hingsten vil hoppe på mine hopper når de kommer i brunst for selvom den er så lille vil den godt kunne bedække dem alligevel.

så ville faktisk lige høre jeres mening om dette, og i siger til hvad der vil ske hvis man lukker en hingst ud til 1 vallak og 2 hopper.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lukke hingst ud til 1 vallak' 2 hopper
  • #1   4. aug 2010 Har sagt til ham at jeg ikke vil have mine hopper sammen med de, for gider ikke stå med 2 ekstra heste til næste år.

• #2   4. aug 2010 Ja, den bedækker vel hopperne og begynder at udfordre vallakken.

• #3   4. aug 2010 Du får nok to føl i hvertfald smiley

Hvis hopperne vil nok, så ligger de sig gerne ned, for at hingsten kan nå.

Det smarteste ville være at sætte hopperne på deres egen fold, og hingsten og din vallak på fold sammen smiley

• #4   4. aug 2010 Det er en naturlov at hingste skal bedække - og de skal nok finde en vej selvom hoppen er højere smiley Hoppen skal også nok hjælpe til når hun er i brunst.. så din far skal nok lige læse lidt mere om hingste og hopper smiley

• #5   4. aug 2010 har sagt til min far at deres hest må stå alene på en anden fold. for selvom min vallak er 21 år så ter han sig ikke som en , han har prøvet og gå på fold med andre vallaker men det gik desværre ikke da min godt vil bestemme på folden nemlig smiley

• #6   4. aug 2010 Ja der er en risiko for at dine hopper bliver bedække.. Dog er sandsynligheden lille.. Da jeg har haft en bette shetter hingst på ca 87 cm til og gå med to hopper, og han kom aldrig til og bedække dem, han ku ik nå og de lage sig ik ned.. Men ja risikoen er der..
    Men ja, del dem op, så hopperne går sammen og hingsten og din vallak går sammen, det ville da være bedst..

• #7   4. aug 2010 Hmm ærgelig situation du er kommet i. For du har helt klart ret. Det med føllene ville jeg bekymre mig mindst om, til gengæld tror jeg der er ret stor chance for at din hest flår deres lille pony med hud og hår.

Jeg har før set hvad der sker hvis en hingst kommer ind på en fold hvor en vallak har sin flok. Det var ikke et kønt syn!

• #8   4. aug 2010 Puh ha en træls situation du står i.. Men mener helt klart det er din far der mangler viden omkring heste, da det er dig der har ret! Hvis det var mig ville jeg heller ikke byde min vallak på 21 at han skulle slådse med en hingst og blive stresset over det..

Mit råd: Kastrer hingsten !!
    Skal man ikke bruge den til avl er der ingen grund til at have hingst da der kun er bøvl af dem når der er andre heste i nærheden..

• #9   4. aug 2010 Puh ha en træls situation du står i.. Men mener helt klart det er din far der mangler viden omkring heste, da det er dig der har ret! Hvis det var mig ville jeg heller ikke byde min vallak på 21 at han skulle slådse med en hingst og blive stresset over det..

Mit råd: Kastrer hingsten !!
    Skal man ikke bruge den til avl er der ingen grund til at have hingst da der kun er bøvl af dem når der er andre heste i nærheden..

Kommentér på:
lukke hingst ud til 1 vallak' 2 hopper

Annonce