805 visninger
|
Oprettet:
Køb af hingst {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg står og har mulighed for at købe den her lille hingst (shetlænder) på 1,5 år.
Den er ikke helt tam, men eftersigende meget nysgerrig, og koster vel at mærke ikke andet end 500 kr.
Begge forældre er fra avler og med stambog.
Jeg går i skole, og hesten kommer altså til at stå ved mine forældre, og det er min mor som står for at lukke ind og ud de fleste dage.
Mon det kan lade sig gøre? Jeg får juleferie d. 16, og hvis jeg køber, skal den gå med at arbejde med den her hingst.
Er det noget i ville kunne anbefale?
jan 2005
Følger: 136 Følgere: 139 Heste: 7 Emner: 504 Svar: 2.257
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 25 Svar: 453
Og er ude ved hestene mindst hver onsdag og i weekenden, også gerne mandag (har kun undervisning tre dage om ugen, sådan er det at studere til folkeskolelærer)
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 26
tror ikke han skulle blive mere hingst af og blive flyttet han går både med hingst på 5 år nu og hoppe på 3 år der er ingen problemer, han kan trækkes med og har været læsset før så ikke en vild hest eller noget han har da haft smed ved tideligere ejer, jeg har forsøgt og løfte ben på ham ikke just let ville jeg sige, men den størelse han har kunne det da lade sige gøre, han er ikke en der lige kommer hen men man kan snakke med ham i hovedet, men han bliver bange og grebet af panik når man tager fat i grimen, men hvis først man får et tov på ham er som flink nok men kan være ret svær og få fat i fordi han ved man ville tage i grimen.....
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 25 Svar: 453
At han har haft smed, og kan læsses gav lige nogen plus på konoten må jeg sige
Vi har selv en shetter, som vi fik som hingst. Han var heller ikke helt nem (bukkede når det passede ham, og skulle bestemt ikke have løftet ben)
Men min mors dagpleje børn kan ride på ham nu
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 191 Heste: 9 Emner: 53 Svar: 425
dog vil jeg ikke lade den komme på fold de første 2 dage da den lige skal vende sig til boksen og de nye mennesker.
men det kan sagtens lade sig gøre:)
Køb af hingst