{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

Hingst og Hingst ... {{forumTopicSubject}}

Jge har en super Hingst han er meget hingst og bestemmer en del .. jeg har ham ej samme med mine ander heste inu men det ´var iden da han før har gået samme med dem ...

så har jeg en plag som er også hingst og har i de 1½ år vist en del hingsthed over for en ande hoppe han gå samme med og nu kommer det så

Hvordan ville i gør om i mente at de kunne og skulle gå samme alle samme

min hingst hilser på ham nå jeg trækker dem ind i stalden og smasker med munden som underkastelse og ved godt at han er overhovet for nå han først har hilst så bliver han baby igen ... men jeg ville geren sette dem samme

skal jeg bare lukke hingsten ud på folden samme med alle de han skal gå med ellers skal jeg lukke ham ud af lene med hingste først .. eller skal jeg tage den væk og så håbe på at han kan styres .. for aller helst ville jeg have dem gåen samme alle samm så de ej kede sig eller skulle delses op .. da jeg har masser af område de kan gå på ... plus at min førehingst ej har gået til samme med et par små ponnyer før som også skal gå der ... de gå nemmelig samme med alle de ander heste ogd et gå fint ..

så ofte må min søde hingst være aflene i stalden eller på en ande fold .. det jeg er mest bang for er nok at de skal gå i totteren på hinnande eller det ende i katastrofe .. å så jeg vil lige hører vad ander har gjort om nogen har erfaring for det med en gamle hings og en ny plag som også viser hingstetegn ... uha .. det er vanskligt smil

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingst og Hingst ...
  • #1   18. maj 2008 tør heller ikke lukke 2 hingste sammen (;
    - hvad med at lade dem gå tæt op af hinanden i starten også se hvad de siger til det ?(:

• #3   18. maj 2008
    Min hingst har gået samme med en ande hings før .. der var der ingen problemer men nu er jeg sku lidt nervøs fordi jeg naturligvis også vil forsøge at bruge min sunde fornuft men jeg ville jo helt have dem til at gå samme alle samme i en stor flok ..

så det er jo altid brunsten der giver problemeren det ved jeg godt ..

phuha det er skide besværligt med to hingste smil

• #5   14. mar 2013 Jeg har 3 hingste og 2 vallaker gående på en og samme fold helt uden problemmer.

• #6   14. mar 2013 Deroppe hvor jeg har Filina går hingstene sammen uden problemer smiley

• #7   14. mar 2013 Da jeg skulle rykke Santos fra en anden stald måtte jeg ud og have fat i en hest mere da den stal han skulle til var total tom! hende jeg har hest hos nu havde så en lille Shetter hingst der bare skulle væk ellers var det en slagtning, fik vi lov at få, der satte jeg bare den lille ud på folden og hentede so Santos fra den anden stald, da jeg kom hjem trak jeg Santos ud af traileren og direkte ud på folden! Den lille kpom så løbene og ville lege, hvor Santos så begyndte at give den her lille pony et ordenligt lag tæsk! her iblandt forsøgte han at sparke den, han bed den i ryggen og kom på et tidspunkt ned til rygraden og "løftede" ponyen op... her løb jeg ind til dem og JAGTEDE Santos væk for at få ham til at stoppe, det var sidste gang de slåssede sådan rigtig slemt! i dag går de sammen... det hele tog 3 timer, hvor jeg stod på folden hele tiden, og hver gang de blev for voldsomme gik jeg simpelthen ind og blandede mig, fordi der var den store forskel der var og Santos ikke var van til at den måske ikke kunne holde til så meget som de 180 heste han gik med før...

jeg vil så nok i dag gå ud på en fold med begge hingste i snor, og to der trækker, en til hver hest, jeg ville så spære folden af og lade dem se hinanden ad, starte langt væk fra og så gå tættere og tættere på, når de så stod snude mod snude uden problemer ville jeg vælger bare at slippe dem, jeg ville måske tage en longepisk med ud for at kunne bryde ind hvis den ene for alt for mange tæsk...

det er et stærkt dyr og de skal begge have fundet ud af hvem der er hvem og hvem der er stærkest... det hjælper ikke at lade dem snuse med en væg i mellem sig, fordi det ved de godt, at det nytter ikke, og hvis den alligevel er så rolig når den siger hej til den anden inde i stalden, så forsøg på folden, en fold med masser af plads så den kan komme væk og INGEN hjørner den kan presses op i, holde dem under opsyn hele tiden, måske 2-4 dage selvom det måske kun er 2 timer hver gang er der altid en forbedring når de trækkes derfra smiley

Kommentér på:
Hingst og Hingst ...

Annonce