1.034 visninger
|
Oprettet:
Hingst {{forumTopicSubject}}
Vil bare høre hvorfor nogen er imod at have hingste opstalledet og de steder hvor de tager hingste ind er der alligevel nogen sure pensionærer.
Jeg overvejer at købe en ældre velopdraget hingst som også er vel redet men nogen af dem jeg står sammen med syns ikke det er den bedste ide jeg har fået.
Så hvad vil i sige til en hingst på jeres opstaldningssted ?
Ejeren af stedet er ikke imod det, og vi har en anden hingst i forvejene som også er ældre, sød.
mar 2004
Følger: 92 Følgere: 91 Heste: 14 Emner: 569 Svar: 3.175
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 194
Men du må bare blive ved med at prøve at stedet..
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
nov 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 246
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Heste: 12 Emner: 19 Svar: 819
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
En jeg forstår det udemærket godt, der er mange ting som skal ændres for at man kan tilbyde hingste ordentlige forhold, og uanset om den er velopdraget eller ej, har de hormoner i kroppen som de ikke er herre over = en hingst er faktisk stortset kun til besvær/ekstra arbejde
apr 2006
Følger: 49 Følgere: 52 Heste: 9 Emner: 90 Svar: 355
Men så er det heller ikke værre, som sagt har jeg lige nu 2 hingste og derudover har jeg 3 vallakker. Om vinteren går hele flokken sammen, men i nogle af sommermånederne må jeg som regel skille dem i 2 flokke så de to hingste ikke går sammen i de måneder.
Men jeg kan sagtens se problemerne ude ved opstaldningsstederne, for du kan ikke bare lukke en hingst ind i en hvilken som helst flok, og slet ikke hvis der er hopper på stedet. Så er det jo så mange vælger at lade dem gå alene, og her starter problemerne, for når de ikke har nogen fold kammerater bliver de mere trælse at have med at gøre, plus at det er synd/stressende for dem at gå alene.
Efter min mening bør man kun have hingst hvis man kan have den hjemme hvor der er mulighed for at skabe en stabil flok så den kan gå sammen med andre.
At pensionærende er sure over at der er en hingst i stalden, skyldes vel egentlig at de ikke aner noget om hvad det vil sige eller at de vurdere at du ikke har evnerne til at håndtere sådan en... Det skyldes også kulturen her i DK, her kastererer vi og sådan er det punktum, og er man uenig står man mod mængden... Men tager du bare lidt syd på, så lære man at omgåes hingste helt fra starten når man lære at ride, får der er det hingstene man rider på og hopperne bruges kun til avl, der er der en helt anden holdning til det at have hingst
Vælger du at købe dig en hingst skal du være forberedt på at folk aldrig vil forstå dit valg, da hingste kun er sat på denne jord for at slå ihjel.
jan 2012
Følger: 37 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 11 Svar: 117
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 72 Heste: 8 Emner: 70 Svar: 1.143
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
Hingst