{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.383 visninger | Oprettet:

Hingst {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Da jeg gerne vil have kåret min hoppe en gang til næste år og måske gerne vil have et føl efter hende på et tidspunkt, er jeg derfor blevet nysgerrig og prøver at finde flere forskellige på internettet. Dog uden særlig meget held.

Min hoppes afstamning er spring og indeholder bl.a. Arlando Z som far, Aston som morfar og Argentinus som farfar. Hun har længere ude i sin afstamning hingstene Landgraf | og Cor De La Bryére.

Hingsten skal være kåret i Dansk Varmblod og have gode karakterer samt en top afstamning.
Temperamentsmæssigt skal hingsten have et godt temperament smiley

Kan i anbefale en hingst med spring afstamning?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingst
  • #2   20. dec 2013 Heartbeat avler meget skidt og noget godt. Mange af hans føl bliver gode men desværre bliver rigtig mange ikke rigtig til noget - (måske fordi man bruger dårlige hopper ved jeg ikke). Men heartbeat er en dygtig hest men den er slap i futterne smiley men det er helt sikkert en dejlig hest smiley

http://www.mbhorses.dk/mb-ambition/
    De har nogen dejlige hingste og søde mennekser smiley desværre er heartland ikke hingst længere efter en akut sygdom smiley han var ellers perfekt og en så dejlig hest ig efter heartbeat smiley

• #3   21. dec 2013 Emilia. Han ser virkelig skøn ud smiley dog en skam jeg ikke kan bruge ham. Jeg kan se at hingsten nimmerdor også er på hans afstamning og ham er der også på min hoppes smiley

• #4   21. dec 2013 Der findes jo rigtig mange gode hingste. Som du har skrevet i tidligere indlæg ville det være en god ide at stille hoppen til kåring for at kende hendes stærke/svage sider.

http://varmblod.dk/hingste/liste/forside/Default.aspx?search=true&year=2013&jump=True

• #6   21. dec 2013 Anne Toft. Ham i det andet link er nu meget lækker.. Vil ikke bruge den anden da Cor de la Bryére også står på min hoppes afstamning

• #8   21. dec 2013 Cavall ask eller ci ci senor Ask er også et bud. Men du skal være forberedt på, at du ikke finder mange Springheste, der er ikke er krydset med hinanden langt ude. Så lang tid det ikke er i de første 3 led, har det ikke den store betydning

• #9   21. dec 2013 Vælg en hingst der passer til hoppen, se hvilke styrker og svagheder din hoppe har og vælg en hingst der passer til det, det er fx skidt hvis måde hingst og hoppe ikke har en god benstilling smiley
    Jeg syntes ikke du skal vælge en hingst bare fordi han er pæn/springer godt
    Snak eventuelt med en erfaren avler om hingste valg..

Hel og lykke smiley

• #10   21. dec 2013 Det er altså meget almindeligt at den samme hingst går igen i stamtavlen. Så længe det ikke er alt for tæt så betyder det ikke noget. Cor de la bryer er brugt SÅ meget så avler man spring heste er det meget svært at undgå linie avl på ham.

• #11   21. dec 2013 Via hestedata.dk kan du tjekke indavlsprocenten. DV anbefaler max. 3,5 % over 7 led mener jeg.

Når vi snakker spring og holsteiner, så er Ladykiller XX og Cor de La Bryere svære at komme uden om.

Så længe det er hingste som kan tilføre noget positivt, ser jeg heller ikke noget problem i at de findes i stamtavlen et par gange og heller ikke at de findes tættere på en Ladykiller XX og Cor de La Bryere sandsynligvis gør pga. alder, men er de kendt for at tilføre noget negativt fx dårlige lemmer, noget sygdom eller dårligt temperament, så undgår jeg dem helst.

• #12   21. dec 2013 Er det Katy Perry eller Hallo Kitty du ejer? Det er nemlig de eneste Arlando Z - Aston jeg lige kunne finde...

• #13   21. dec 2013 Deres mor Asling Årup er kun kåret i F1, dvs. at din hoppe kun kan kåres i F2, dennes hoppeafkom i F3 og derefter kan de kåres i DS, DH, RDS og RDH. Et evt. hingsteafkom kan kun blive ridehest uanset hvor fantastisk han er.

Asling Årup er heller ikke særlig godt kåret. 6666 46 676 6, Lavstammet og sluttet hoppe, som er lidt knap i format. Ukorrekt fundament for. God trav.

Jeg går ud fra at din hoppe allerede er en forbedring af hendes mor, men jeg ville stadig være obs på hvordan hendes mor er kåret, det ligger trods alt i generne.

Så jeg ville kigge efter en hingst med ufattelig stærk hoppestamme... Dvs. der skal være præstation i avl og sport på morsiden. Der næst ville jeg kigge efter en hingst som avler højtstillet, giver højde (går ud fra afkommet gerne må blive lidt større end de 160), gode rammer og god overlinie, korrekt fundament og en god galop.

Mht forædling er det svært da man ikke ved hvad hoppen indeholder, da må du kigge på om hoppen er passende ædel og vælge ud fra det.

• #14   21. dec 2013 Jeg ejer Hallo Kitty :).

Hold da op. Der lærte jeg lige lidt mere omkring hendes afstamning og hvordan jeg skal vælge hingst smiley tak skal du virkelig have. Det var en stor hjælp smiley

Kommentér på:
Hingst

Annonce