Jeg svigter ham gang på gang!:-/ {{forumTopicSubject}}
Jeg har haft helpart på Flotte i snart 1år. Det første år gik med at lære hinanden at kende, han kunne så meget som intet, han kunne ikke engang skridte! Det har været et utrolig hård tid, men jeg har nyt hver enkelt ting vi har lavet sammen.
Da han begyndte at være super til alt, gik det pludselig ned af bakke. Jeg kæmpede endnu engang, hvor det lykkedes efter lang tid.
Men endnu engang gik det hele i vasken, han ville ikke gøre som jeg sagde, gad ikke lystre til de signaler jeg gav ham. Så jeg blev ligeglad med ham, jeg overvejede heftigt om jeg skulle stoppe med alt. Jeg fik jo alligevel intet ud af det.
Men da alt så sort ud, blev det hele godt igen. Han smigrede sig ind på mig med alt den charme han har.
Som I sikkert kan gætte, gik der ikke lang tid. Så blev det dårligt igen, med utrolig mange græde aftner hjemme. For mange tanker i hovedet, gik det ned ad bakken.
Men endnu engang, da vi var på en tur, hvor vi tog den ud af marken for fuld hammer. Min far stod og så på. Flotte og jeg, der vidste jeg det skulle være os!:-D
I november skulle jeg sammn med en veninde ride et pas de deux program. Men selvfølgelig lige da jeg satte i trav var han halt.
der gik et par uger, hvor jeg ikke ville ride. Det skulle være os to! Bare fordi han var syg ville jeg ikke ride en anden.
Så jeg var oppe og gå med ham hver dag, og hygge med ham.
Da han var rengående igen, var det lykken.
Det var så fantastisk at vide at alt den tid vi havde brugt sammen ikke var forgaves!
MEN så gik det galt igen, vi fik rettet op på det endnu engang. Men det var hårde en alle de andre gange.
Her i marts denne måned begyndte jeg at arbejde i butik.
Hvilket gør jeg ikke har den tid jeg ville ønske jeg havde til at se ham.
Jeg plejer at ride ham 6 gange i ugen, hvor jeg er nede at ride 2-3 gang i ugen.:-/
I denne uge har jeg redet mandag og fredag, regner med jeg når det imorgen.
Nu er han begyndt at blive så god, som om han prøver at fortælle mig at han vil gøre alt hvis jeg kommer til ham oftere.:-/
Org mit liv er uretfærdigt ligenu!:-/
Jeg har meget overvejet om jeg skulle gøre sådan så jeg kun havde halvpart, men jeg kan ikke få mig selv til det. Alt det arbejde jeg har lagt i ham, hvis det bliver ødelagt?:-(
Forstår virkelig ikke jer der både går i skole, rider, arbejder, venner, lektier osv. Hvordan i har tid til det?
Bl.a her idag, hvor jeg tog på arbejde klokken 11. Var hjemme klokken 17. Der er der jo ingen tid til hesten?:-(
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Slap af, hesten dør ikke af at du kun rider 1-2 gange om ugen - det gør den virkelig ikke :o)
Her igennem vinteren har jeg kun redet hver 2-3 weekend, dette har så været på en tur. Pga. at det var mørkt tidligt så jeg ikke kunne blive kørt og pga. vejret.
Det har raget Maja ret så langsomt, gør det egentligt altid - så hygger hun sig bare på folden.
Lad være med at have dårlig samvittighed over det og gøre hesten menneskelig, den hygger sig gangteret på folden og måske lidt "fornærmerende" men tror sq ikke den bliver ulykkelig fordi du kommer mindre.
Arbejder selv alt fra 4 - 16timer om ugen + skole + transport tid + kæreste, hvilket gør at Maja bliver nedpriotetet så det ser sådan her ud:
Arbejde
Kæreste
Maja
Skole
Så spørger kæresten om jeg vil noget i weekenden, så er det kæresten der har første ret og Maja må vente.
Dog får jeg mere tid til hende her når det bliver lysere da jeg så kan ride ofte pga. det så er lyst når mine forældre kommer hjem.
Tag det roligt :o)
jun 2008
Følger: 40 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 565 Svar: 5.168
Før jeg kom hjem, fik tøj på og kom der over var der gået ihvertfald en halv time.
Krikken (i wanna say sorry, but i'll do it again) .: Nu er der også forskel på hvordan man træner, nu hygger du dig jo mere med Maja en træner dressur.:-)
Flotte har ikke været redet særlig lang tid, hvilket gør at han skal gerne rides meget ofte, ellers kommer vi ikke vidre.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Vi hygger ja, vi rider tur - fordi banen har haft sne til over koderne på hende så den har været uridelig for hendes små ben.
Men når den nu bliver tør så skal hun da trænes i dressur igen, ja hun er en 29årig dame men det betyder da ikke hun skal dømmes som tur hest :).
Og ja, selvfølgelig skal en hest rides ofte for at man skal komme videre. Men at have dårlig samvittighed ikke at ride lige så meget forstår jeg ikke - hesten er nok ret ligeglad.
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.007
nov 2006
Følger: 92 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 279 Svar: 3.518
-jeg kan nå at ride hverdag. er henne ved min hest 4-5 timer om dagen, og jeg har rigeligt tid. nok mest fordi han står på en rideskole om vinteren, så jeg har ridehus. og jeg har stadig tid til veninder osv. veninder vil for det meste gerne med hen til min hest, og hvis de ikke vil, så rider jeg bare om aftenen.
-men du skal ikke have dårlig samvittighed, tror ikke det gør hesten noget
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 55 Svar: 1.164
selv når jeg skal arbejde tager jeg ud og rider, der har jeg først fri kl. 20.15 men nu står jeg et privat sted, hvor der ikke bliver lukket om aftenen, og der er ridehal med lys, så jeg har massere tid.
Jeg er generelt ikke sammen med mine venner i fritiden, udover weekender, for jeg vil hellere ride.
Og mine lektier laver jeg i skolen eller om aftenen, dog ikke torsdag aften, dem laver jeg fredag morgen.
Men nu flytter jeg ud på gård, og så får jeg også mere fritid, da hestene kommer til at stå hjemme, så kan jeg ride en inden skole, og den anden/de andre efter skole.
apr 2006
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 22
Men kommer han på fold hver dag, skal han nok klare sig med de to til tre gange i ugen du kommer..
jun 2008
Signe *; Elsker dig Jacki<3 : Han står også på rideskole, men pt. Har vi kun en ridehal. Vi skal have bygget meget mere næste år.
Så der er undervisning derinde, så når det skal passe med skole, lektier og arbejde er det svært at få det til at hænge sammen, undervisning er oftes først færdigt klokken 21. Der er det ikke så sjovt at være i stalden selv.
joan Ø: Da der var meget sne, var de ikke. Nu er de begyndt at komme på fold, men de skal lige vende sig til det (før var de inde i hallen om morgenen)
jun 2008
Men Flotte kommer ikke først ved mig.
nov 2006
Følger: 92 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 279 Svar: 3.518
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 2 Svar: 459
Jeg svigter ham gang på gang!:-/