{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Når familien synes det er latterligt. {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg er så heldig og er blevet kaldt til samtale, til et job som staldmedhjælper. Et job jeg super gerne vil have. Lønnen er på 5000 før skat og der er fri kost og logi og undervisning 2 gange om ugen.

Nu har jeg været til samtale og det er et job jeg virkelig gerne vil have.

Men min familie synes det er latterligt at jeg kun får 5000 kr. før skat. Og de siger at jeg vil jo kun få udbetalt meget lidt.
Hvis jeg får det skal jeg bo på stedet og skal derfor sige min lejlighed op. Det synes de også er latterligt fordi hvad skulle jeg så gøre hvis det ikke var mig alligevel..

Jeg kigger sådan på det, at det kan godt være at jeg ikke får særlig meget udbetalt og godt nok skal jeg, stadig betale af på mit lån jeg har for min forige hest. Men når jeg skal bo derude og får fri kost og logi så skal jeg jo heller ikke bruge penge på det.
Jeg har hørt om flere der får 4000 før skat..

Synes i også det er latterligt?

Mvh Helle Andersen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når familien synes det er latterligt.
  • #1   23. okt 2009 Hvis det er noget du virkelig vil og er parat til ofre dig for dette job med hensyn til fornøjelser så som biografture o.s.v. skal du bare gøre det, men vær beredt på, at det både kan koste blod, sved og tårer.

En overgang, da jeg havde et lignende job, havde jeg kun 1600 kr. om måneden til mad og fornøjelser (jeg boede i egen bolig, som jeg selv skulle betale for). Selvom det var hårdt havde jeg viljen til det.

• #2   23. okt 2009 Hva med opstaldning, får du det med eller hva? Det lyder godt nokj ikke som meget, men som du selv skriver.. du skal jo ikke tænke på huslleje og mad -og du får undervisning..

har du undersøgt om stedet er godkent, og hva andre med lign job får i løn? du kan jo godt sammen ligne lidt, og se om det er fair nok det de tilbyder dig..

men havde du nu været 15 16 år, havde lønnen jo været fin, men nu er du over 20 og har lån osv -så der er lidt at tænke over, du har også en lejlighed du må opsige -og det er somregel aldrig billigt at flytte fra en lejet lejlighed..

men hva, hvis du føler at det lige er dig og det rigtige.. så spring ud i det :o) skulle det nu ikke gå, så går det sku nok alligevel bagefter.. :o)

• #3   23. okt 2009 kontakt 3F, og tjek om lønnen er i orden.

• #4   23. okt 2009 Nej jeg får ikke opstaldning med i fordi jeg ikke har hest mere. Jeg har været inde og google det lidt og der kommer forskellige tråde op, hvor mange skriver at de kun får i mellem 4000 og 5000 før skat.

Jeg vil prøve og ringe til 3F på mandag. Hvis stedet er godkendt så kan de vel fortælle mig det?

Jeg er lidt i syv sind fordi det er virkelig noget jeg gerne vil. Men hvis jeg kun får udbetalt ca. 2500 i alt og så skal betale ca. 1500 tilbage på lånet, så er der altså ikke meget tilbage.. Og jeg vil jo gerne kunne spare op til en ny hest..

Men jeg prøver og ringe til 3F på mandag..

Mange gange tak for jeres svar..

Mvh Helle

• #5   23. okt 2009 Du er sgu alt for gammel, til at blive til grin med den løn.

• #6   23. okt 2009 Du må lige følge op på med hva du finder ud af :o)
    kan godt forstå at du syntes det er svært.. -hvordsan er det med at ha fri -har du fri hver anden weekend eller? altså for mange år siden da jeg passede køer (lønnen var ca den samme som du ville få ved dit heste job). Der havde jeg fri hver anden weekend -så brugte ikke rigtig nogen penge i det år. Der sparrede jeg op til min hest.. men jeg var også kun 17 år og havde ingen lån at betale tilbage på..

• #7   23. okt 2009 Man skal ikke lade sig udnytte, bare fordi man har heste som interesse og hobby.
    Tænk på skandalen på det store berømte fine hestested, der blev dømt til at betale de unge piger, en del penge i erstatning. De blev udnyttede. Så meget for de store steder.

• #8   23. okt 2009 Nu er hyppen langhåret og bamset igen. *: Ja det synes jeg jo også lidt. Jeg er udannet logistikassistent og vil kunne få en god løn inden for det fag, hvor jeg både kunne spare op til hest og betale lånet af..

Betina J: Man har fri hveranden weekend.

Men jeg tror desværre ikke at stedet er godkendt eller har en overenskomst.. Jeg har snakket med en pige som har arbejder der før, og hun fik de 5000 før skat.

Men tænker også bare, hvis jeg skal sige min lejlighed op skal jeg jo stadig have et sted til mine møbler. Man får kun et værelse derude og der kan alle mine ting ikke være..
    Arg jeg synes det er svært..

• #9   23. okt 2009 Drop det.

• #10   23. okt 2009 jeg synes altså også det er lidt latterligt...

• #11   23. okt 2009 Jeg tror jeg prøver og ringer til 3F på mandag også hører dem ad.
    Ellers må jeg jo gå ledig end til jobbet kommer.

Tak for jeres svar. smiley

Mvh Helle

• #12   23. okt 2009 Løn indenfor heste verdenen er meget lille, hvis du tjekker lønnen for en uddannet berider mener jeg den ligger omkring 62.000 om året /: mange berider elever for at vide de kan regne med en månedsløn på 3000 kr..

• #14   23. okt 2009 lad vær.. undskyld, men jeg er enig i at det er latterligt.. heller tjene nogle gode penge og få råd til hesten - og på den måde komme videre. i stedet for at blive udmyget i en stald med en løn på under 4 tusinde .. min mening

• #16   23. okt 2009 Lad os nu sige at du arbejder fem dag om ugen fra 7-17, dvs. 10 timer dagligt. Måske med en times pause eller to. Altså en arbejdsuge på mindst 40 timer.

Det giver mindst 160 timer om måneden, hvilket giver en timeløn på små 32 kr.

Spørgs så dig selv om det er det værd.

jeg ved godt at kost og logi også tæller med, meeeen...

• #17   23. okt 2009 5.000 før skat er ikke meget, jeg får mere end det i kontanthjælp smiley

• #19   23. okt 2009 Ja den time løn er ikke meget.
    Arbejdstiden er fra 7 til 17 mindst.

Men hvis arbejdsgiveren ringer på mandag og siger kobbet er mit, kan jeg så godt bare tillade mig og sige at nej?
    Det er jo enlig mig der har rettet min henvendelse til hende..

Tak for alle jeres svar.

• #20   23. okt 2009 self. kan du sige nej. og kontakt fagforening.

• #21   23. okt 2009 Du kan altid tillade dig at sige nej.. husk det!

• #22   23. okt 2009 selvfølgelig kan du sige nej, det er dit liv

• #23   24. okt 2009 Mange tak for jeres svar alle.

Jeg har tænkt meget over det, det sidste døgns tid, og hvis hun ringer og siger at jobbet er mit takker jeg nej.

Jeg har været ved og regne på det og, hvis jeg skal betale 1500 af på mit lån hver måned er der ikke meget tilbage. Til hverken at komme med offentlige transport hjem i weekenden eller en lille tur i byen.

Jeg siger tak for alle jeres svar.

Mvh Helle

• #26   27. okt 2009 Hej.
    Nu har jeg snakket med 3F igår, og de siger at de kan ikke gøre noget så længe at stedet ikke er under en overenskomst, men jeg kunne sagtens sige nej til jobbet.

Arbejdsgiveren skrev til mig i morges at hun gerne ville snakke med mig om ansættelse. Skrev så tilbage til hende at jeg havde regnet på min økonomi og ville ikke kunne få det til at køre rundt med de 5000 kr. før skat.
    Jeg har så ikke fået noget svar, men nu ved hun det da.

Mvh Helle

Kommentér på:
Når familien synes det er latterligt.

Annonce