Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin og marsvin?
  • #1   26. jul 2009 Det har vi haft for en del år siden, men gør det ikke mere.
    - tror godt du kan, men selvom de har kunnet sammen i mange måneder, kan de jo godt lige pludselig blive "uvenner" .

• #2   26. jul 2009 marsvin skal jo have ekstra særligt vitamin tilskud ved jeg.
    Men buret fylder vel ikke så lidt.
    Vores i stalden går fint sammen uden problemer, men igen et meget stort bur smiley

• #3   26. jul 2009 Nej :). Kaniner og marsvin høre IKKE sammen.
    Det er prøvet ( har avlet kaniner og haft en 5 marsvin ) - det går bare ikke. Kaninen var alt for ligeglad med marsvinet, tog ikke hensyn til at den hoppede på den, marsvinet tilbragte stor set alt sin tidi sit rør og kaninen bed til tider marsvinet.

Det er efter min mening en misforståelse at de to kan gå sammen :o).
    ( fodermæssigt kan et marsvin også tåle mere grønt end en kanin ).

• #4   26. jul 2009 Mit marsvin får foder med ekstra Cvitamin og kaninen har en skål kaninfoder. Kaninen er kun 8 uger gammel dog er marsvinet 4 eller 5 år

• #5   26. jul 2009 Kanin og marsvin er i 'familie' de kan godt gå sammen uden problemer (:

• #6   26. jul 2009 NOGEN kan, andre kan ikke.
    - og det besværlige kommer, når der snakkes foder.
    Marsvinet skal have en masse c-vitaminer, og kaninen har brug for noget andet. Du kan ikke regne med at de kun spiser deres eget, altså marsvinet spiser sit foder, og kaninen sit, hvis de går i samme bur.

• #7   26. jul 2009 Kaniner og marsvin er alt andet end i familie. Et marsvin er en gnaver, en kanin er en lagomorf og tilhøre ikke gnaver familien.

Jeg ville fraråde at sætte de to arter sammen. Kaniner bære på en bakterie som kan gøre marsvin syge. Jeg kan ikke huske hvad den hedder men det står i en af mine alvsblad. Har avlet kaniner i en hel del år og udstillet.

Ligeledes taler de to arter ikke samme sprog og marsvinet ville med garanti savne at snakke med et andet marsvin. Og ligeledes kaninen, men min erfaring er at marsvin er mere scoiale. Har to marsvin sammen og de snakker konstant.

Derudover kan marsvins piben værre en gene for kaninens sarte hørsel.

• #8   26. jul 2009 C-vitamin behøves ikke - vores er 3 eller 4 år og har aldrig fået det og de ligner nu ikke nogen der falder døde om :).
    Men kaniner og marsvin, ja de spiser hinandens foder.

• #9   26. jul 2009 Vi har os avlet kaniner, pludselig fik min søster og jeg lyst til marsvin. Og det måtte vi kun få hvis den kunne gå med vores hun kaniner. Og det kunne den godt. Og vi har prøvet det mange gange!
    Vores ene marsvin gik os sammen med en kanin mens kaninen havde unger! Uden problemer. Vi har os haft en han kanin og et han marsvin til at gå sammen, da han kaninen ikke kunne gå selv, og vi måtte ikke kastarere den (en døde det ved du godt) og den brugte vi os til avl.

Jeg ved at vi ALDRIG har haft problemer med det. Og hvis vi får lyst til en kanin kan den os gå sammen med vores marsvin!

Men start med at have dem i det samme bur eller et bur i et andet bur eller bare burene ved sidden af hinanden og lad dem snakke sammen i nogle dage, hav dem nogle gange oppe og hold dem sammen, de vender sig hurtigt til hinanden ;D

(men de kan godt blive tykkere af at gå sammen fordi de spiser for at få mest, hvis den anden nu spiste alt)

• #10   26. jul 2009 De kan sagtens gaa sammen , havde en kanin der gik med min lillebrors marsvin.
    men marsvinet begyndte ligepludselige og opfore sig som en kanin . xD
    saa det er nok det eneste minus

• #11   26. jul 2009 altså lige pt har jeg 9 kaniner så det med at snakke med andre kaniner bliver intet problem da de kommer i løbegård sammen. mit marsvin har gået alene hele sit liv og han er 4-5 år nu smiley

• #12   26. jul 2009 Du kan jo altid prøve (:

• #13   26. jul 2009 Krikken der også nogle der ikke giver deres heste vitaminer og mineraler og siger også de ikke faldet døde om så de behøver det ikke!
    Meget meget forkert. Marsvin har ekstra behov for C.vitamin har man dyr, mener jeg man har pligt til at sætte sig ind i deres behov så de for det bedste lange liv de nu kan.

• #14   26. jul 2009 Kaniner og marsvin er IKKE i familie med hinanden. De er lige så meget i familie som en hest og en giraf og de kommer fra vidt forskellige egne af verden, marsvin er fra sydamerika og kaniner fra sydeuropa!

Og jeg ville aldrig aldrig have de 2 dyr sammen. Du risikerer en dag at komme hjem til et dødt marsvin, som er blevet maltrakteret af kaninen, da kaniner kan være suuuper territoriale. ...

For ikke at tale om at de ikke skal have samme foder. Det er en misforståelse at de kan leve af det der forfærdelige foder man kan købe i bilka osv. De skal have vitakraft smiley

• #15   26. jul 2009 Frem for at lade den gå alene, ville jeg helt klar prøve at sætte dem sammen, marsvin er meget sociale dyr, også derfor du kan gøre dem super tamme, hvis du kun har en. Men den er jo så ensom, når du ikke er der, så syntes faktisk det bedste ville være et skaffe dig en mere, eller få anden marsvin opstaldet sammen med dit marsvin.
    De koster jo desværre ingenting at købe i dyrebutikker, så skulle jo være til at finde den en sød selvskabs ven.

• #16   26. jul 2009 tina C - Og jeg mener vi giver marsvinene det bedste liv vi kan :o). Så længe de ikke viser tegn på at være syge eller ændre adfærd til at blive sløve fx. så ringer mine alarm klokker ikke.

Signe B - You said it, mente nok de ikke var i familie.

• #17   26. jul 2009 præcis, c vitamin er livsnødvendigt for marsvin, da de ikke selv kan producere det. Jeg avler marsvin, er medlem af DMK, udstiller og er i daglig kontakt med diverse opdrættere. Marsvin behøver c-vitamin!
    - men til trådstarter, vil jeg foreslå enten at prøve at sætte dem sammen, og kan det ikke fungere, så køb evt. en unge til dit marsvin, da det er helt korrekt, at marsvin trives bedst med andre artsfælder. Altså andre marsvin.

• #18   26. jul 2009 ALtså.. jeg har en hun kanin og et han marsvin der bor sammen.. har altid haft mine kaniner og marsvin i samme bur. så det kan du sagtens smiley

• #19   26. jul 2009 Jeg ville ikke turde sætte dem sammen, af den grund at kaniner bære en baktrie der er farlig for marsvin, hvilket mange ikke er klar over. Ofte finder folk deres marsvin død ved siden af kaninen, og tror det måske er kaninen der har trampet på den eller marsvinet er død af sig selv. Men ved længere tids berøring med kaninen kan marsvinet faktisk dø af den bakterie.

• #20   26. jul 2009 Mennesker kan heller ikke producere c vitamin selv men jeg spiser da ikke vitaminer smiley Der findes c vitamin i gulerødder, og mange andre grøntsager og det spiser mit marsvin rigeligt af så det er ikke vitaminerne jeg er bekymret for.

• #21   26. jul 2009 Hvis det er livsnødvendigt, hvorfor er mine marsvin så 3-4år O.o?
    Og jo, c-vitiamin får de men ikke flydende. Ind imellem så de persille - mener der er c-vitamin i det.

• #22   26. jul 2009 Der er netop c-vitamin i persille ^ og det elsker både kaniner og marsvin. og gulerødder også smiley

• #23   26. jul 2009 Gulerødder er mine så ikke så vilde med, de gnaver højest lidt af den også gider de ikke det mere.
    Men salat, dild og persille får de ind i mellem og agurker - men ikke dagligt.

• #24   26. jul 2009 Mit marsvin spiser en gulerod på 5 minutter xD men til gengæld kan min ældste kanin ikke li det d:

• #25   26. jul 2009 Ja, der er c-vitamin i persille, og i 700 andre ting marsvin kan spise.
    -Kamilla- (trådstarter) hvis du ikke vil lytte til råd, hvorfor så spørge herinde?

Krikken; Der er jo somregel (ellers er det dælme noget dårligt marsvinefoder) c-vitamin i foderet dine marsvin får.

• #26   26. jul 2009 Gulderødder er heller ikke så sundt for marsvin smiley

• #27   26. jul 2009 Jeg lytter skam, men jeg kan bedst li at gå efter erfaringer frem for teori da det som regel er det bedste:)

• #28   26. jul 2009 Tro mig, jeg har erfaring smiley
    - har avlet i 18 år :b

• #29   26. jul 2009 De får ganske almindeligt gnaver blanding nede fra møllen, som mine kaniner iøvrigt også fik den gang jeg havde dem :o).

• #30   26. jul 2009 Jamen jeg kan høre mange har gode erfaringer med at have dem sammen så nu prøver jeg smiley jeg vil ikke anskaffe mig et marsvin mere da jeg overtog ham fra en veninde som var blevet træt af ham (SUK! Det sker for tit!) jeg bryder mig ikke sønderligt om marsvin:)

• #31   26. jul 2009 Krikken; Så du påstår at dine marsvin har levet 3-4 år uden c-vitaminer?

-Kamilla- ; prøv, og hvis ikke det går, kan du jo altid skille dem af igen smiley

• #32   26. jul 2009 de har gået sammen i like.. 4 timer nu og går og hygger sig. de snuser lidt til hinanden. Marsvinet har ikke engang gemt sig:)

• #33   26. jul 2009 krikken siger bare at teorien om de tøffer rundt nu, ikke er en garenti for, at de ikke kunne have det bedre! Som jeg nævnte med heste der ikke får korekte mineraler, du kan da ikke med det blotte øje se det, men deres knogler osv. tager skade deres pels mangler gnist. Men ved man det ikke så ja tror man jo hesten har det fint. i dette tilfælde marsvinet.
    Jamen i naturen ville de jo ikke få foder tilsat disse ting. Nej men de ville søge variet over kæmpe arealer, og ja blandet grøntsager og normalt er foderet spicelt til marsvin jo netop tilsat ekstra c-vitamin, men det blir hurtigt for gammelt i fodert. har hørt især grøn og rød peber er godt til marsvin men har ikke undersøgt det, da jeg ikke selv holder marsvin.
    Har arbejdet med dem, og der fik de ekstra tilskud gennem foderet og vandet.

Sorry kamilla lige et sidespor fra dit spørgsmål.

• #35   26. jul 2009 Det er helt i orden. Jeg har fået svar:D
    Men som kommentar til dit indlæg så kan jeg nu se at mit marsvin har super flot pels (han får foder med ekstra vitamin + pulver på maden + multivitamin i vandet) og han er næsten 5 år gammel. Jeg tror hurtigt jeg kan se hvis han kommer til at mangle noget:)

• #36   26. jul 2009 smiley helt iorden kamilla det var krikken der skrev højere oppe at c-vitamin ikke behøves at gives, da hendes marsvin ikke havde fået det seperat, og endnu ikke var faldet døde om.
    Prøve bare med en forklaring om at man jo ikke kan se på dyret, hvordan deres kogler og organer fungere smiley
    Men super at dit marsvin blir passet til UG alt for mange der går for lud og koldt vand i små bure.

• #37   26. jul 2009 *REB* » Team Hegnsholt « - Udover det de får ind imellem fra persille og sjældent gulerødder også ved jeg ikke om der er det i fodret, tvivler - det er ganske alm. gnaverblanding også til kaniner :o).

tina C - Grøn og rød peber æder de her ikke, overhovedet. Deres pels er fin - udover de nok trænger til et bad, men de er lige så friske som altid.
    Hvis de begyndte at blive sløve, ja så ville jeg bekymre mig.

• #38   26. jul 2009 Samtlige 10 dyr jeg har er på græs hver gang vejret er til det ig store græsningsbure, så tror mine dyr har det fint smiley

Kommentér på:
Kanin og marsvin?

Annonce