Os med araber

Os med araber

Medlemmer: 712
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
1.548 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

marsvin eller kanin marsvin eller kanin

heii alle HG´ er, nu har jeg virkelig tænkt på hvilket dyr jeg syntes er søde og nu har jeg valgt nogle men jeg kan bare ikk beslutte mig hvilket af dem det skal være ;O altså jeg har både haft Marsvin og Kaniner men jeg syntes begge er lige så søde ;D altså jeg har hele tiden godt ville have et aktivt dyr så jeg valgte en kanin og inden jeg fik kanin havde jeg marsvin som var de bedste år ;D så jeg ved bare ikk hvilket af dem jeg skal vælge, og her kommer så mit spørgsmål !

hvilket dyr er sødest ? marsvin eller kanin

hvorfor valgt du .....

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stort og tungt spejl og 4 billeder 550 kr.
  • Rengøre træterasse 1.500 kr.
  • Installer 3 pendel lamper 500 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Ophæng af spejl på badeværelse 500 kr.
  • Rodfræsning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  marsvin eller kanin
  • #1   19. feb 2010 Jeg synes kaniner er sødest smiley Har selv en der hedder Pepsi ^^

• #2   19. feb 2010 okay ;D hvorfor syntes du at en kanin er sødest

• #3   19. feb 2010 Marsvin larmer ret meget og kaniner har sådan nogle søde lange øre smiley Hehe, ikke fordi jeg ikke synes at marsvin er søde, det gør jeg bestemt, men kan bare bedre li' kaniner smiley

• #4   19. feb 2010 okay ;D kan bare ikk bestemme mig

• #5   19. feb 2010 Jeg har haft begge dele, og hvis jeg skulle vælge nu, ville jeg vælge en kanin.

Men det er nok fordi, jeg godt kan lide lidt større dyr. En kanin kan du også træne "spring" med (: Selv om et marsvin siger rigtig mange søde lyde, når de skal fodres XD

• #6   19. feb 2010 Har også haft begge dele og ville også vælge en kanin.
    Min kanin døde forresten for ca 14 dage siden 6½ år gammel smiley

Synes ofte at marsvin er lidt mere sky en kaniner. En kanin er lettere at gøre tam og træne med osv smiley Fx. kan man træne kaninhop. Tror det var sjællandsmesterskabet i kaninhop jeg så på Roskilde dyreskue sidste år? Men det så i hvert fald rigtig sjovt ud ;D

• #7   19. feb 2010 okay mange tak ;D i har gjordt sådan at jeg nu ved hva der er bedst ;D jeg har hørt nogle få men gode råd fra jer om kaniner, og hvis en kanin kan blive ældre og den er mere aktiv vil jeg godt nok vælge en kanin ;D taak alle sammen ;D

ved i hvilket racer som næsten er skapt til spring, hvis jeg skal have en kanin skal det være en spring kanin , hvis i har sprunget med jers kaniner og de hva gode til det hvilket racer var det så ?? og hvilken kanin race var det som vandt mesterskabet ??

• #8   19. feb 2010 Har egentlig ikke særlig meget forstand på kaninracer og så desværre heller ikke hvem der vandt.. Så har ingen anelse om hvilke racer der er bedst til at springe xD Prøv at søg på google smiley

• #9   19. feb 2010 okay ;D

• #10   20. feb 2010 Kan sagtens forstå dit dilemma... smiley
    Jeg kunne ikke tage valget, så jeg har 4 af hver. smiley

Med en kanin kan du evt træne hop osv. Et marsvin er mere ren hygge, så det afhænger nok af hvad du har mest lyst til og tid til. smiley

• #11   20. feb 2010 altså alt det der med marsvin at kaniner kan man mere gøre tamme og et marsvin er ikk så tamt som fx Clea Team FDR ! har skrevet det er noget vås at sige. . jeg har haft et marsvin det var lige så tamt som jeg ved ikke hva. . men ja en kanin er aktiv og man kan gøre den utrolige kælne. . men et marsvin er ikk aktivt og det kan man oss gøre tamt . . altså jeg tror jeg har tid til begge dele. og hvis jeg skal have kanin igen , så bliver det IKK en fransk vædder fordi de er for store til mit behov ;D men det er fint de er meget søde men jeg syntes det er uhyggeligt at se sådan en stor kanin så den vil jeg ikk have ;'/

• #12   21. feb 2010 Altså nu har jeg jo begge dele, og de er alle tamme. Om vi snakker kanin eller marsvin. Det er et spørgsmål om hvor meget tid man bruger på dem.
    Hmm om en kanin er mere aktiv end et marsvin sætter jeg godt nok stort spørgsmålstegn ved. Det afhænger vist af hvilke udfoldelsesmuligheder man giver dem. Hos mig er kaninerne bestemt ikke mere aktive end marsvinene.
    De 4 marsvin bor sammen i en hesteboks og kaninerne bor ved siden af i en anden hesteboks. Og jeg må sige, at der virkelig er aktivitet i marsvineboksen. Nej de kravler ikke op på ting, hopper osv, men de kan dælme tage nogle spurtere rundt i boksen i fulde "uii uii" smiley Og marsvin nyder hinandens selskab i nus og leg på lige fod m kaniner. Når jeg kommer i stalden om morgenen, så ligger de 4 marsvin i en stor klump og hygger. Når jeg kommer m morgenguf, så går den vilde spurt i boksen. Den ene prøver endda at kravle op af benet på mig. smiley
    Så aktive er marsvin bestemt, bare på en anden måde end kaniner.

• #13   22. feb 2010 Jeg syntes du skulle vælge en rotte! De er skønne sjove og nemme at passe osv... Det ville jeg vælge...

• #14   22. feb 2010 Mlene S - jeg vil bestemt ikk have en rotte ! altså der er nogle som syntes de er skønne og søde, men jeg er mega bange for sådan nogle dyr og de giver mig myrekryb, de kan bestemt oss være dumme når de bider er vores tøj og de har alle muglige sydomme, lige som mus har. så rotter bliver der ikk tale om, men det er helt i orden at spørger du ved jo ikk hva jeg kan lige o.s.v. ;D

Jeanette N - ja du har ret men

Et marsvin : de hopper jo ikk over spring og de kan jo slet ikk hoppe ;( så det er det jeg mener med at de ikk er akktive, men i stedet løber de rundt i buret og snakker hele tiden. det er oss skønt men jeg vlle jo gerne have en jeg kunne hoppe sammen med.

en kanin : de kan hoppe og være meget aktive, som jeg elsker, men de siger ikk noget.

jeg kan godt se at et marsvin er aktiv på en anden måde end kaniner jeg vil nok sige at et marsvin er mere til hygge og en kanin er sådan et mutions dyr og hygge ;D men jeg kan lide begge dele men hvis jeg vælger et marsvin så kommer jeg til at savne det aktive pg hvis jeg vælger en kanin savner jeg at et dyr siger noget !! såååh det er meget svært at vælge ;(

kan en kanin godt gå sammen med et marsvin i et stort bur ude for ??

• #15   23. feb 2010 Ja valget afhænger selvfølgelig af ens ønsker og behov.
    Der er meget delte meninger om marsvin og kanin kan gå sammen.

Det afhænger også af størrelsen på den kanin du vælger... Skal marsvinet gå sammen med den, så ville jeg vælge en dværgkanin-race, da de større modeller let kan klemme marsvinet ihjel. -ikke m vilje, men når de putter sammen, så er marsvinet meget skrøbeligt overfor en stor kanin...

Jeg ville personligt fraråde at lade dem gå sammen, da de er meget forskellige dyr, men der er nogen der har dem sammen m succes.

• #16   23. feb 2010 altså hvis jeg skal have kanin igen , så bliver det kun de der dverg racer og ikk nogle ande smiley i min kanin bog står der altså at "det er altid godt med noget selvskab fra et marsvin" og at de godt kan gå sammen , så tror altså ikk det ville være så skidt ;D

• #17   24. feb 2010 Nej som jeg nævnte tidligere, så er der delte meninger om hvorvidt kaniner og marsvin kan sammen eller ej. Men hvis du vil prøve at have en af hver, så sørg for at det er 2 piger. smiley

• #18   24. feb 2010 ja jeg ved godt man skal have 2 piger ;D det jeg vil gøre det er. ..

når det bliver varmere så skal jeg havde et hun marsvin og en hun kanin i racen dværgvædder eller løvehoved. så det er små kaniner ;D

også når det bliver koldt så tager jeg marsvinet indedøre og kaninen ude ;D men skal lige have snakket med min mor om hun syntes det er en god idé at kaninen så skal gå ude for i buret alene ?

• #19   24. feb 2010 Har haft løbehovedkaniner - de er rigtig søde smiley

• #20   24. feb 2010 *løve smiley

• #21   28. feb 2010 smiley jeg har engang haft hammer store kaniner (ved ikk hvilken race , det var IKK en fransk vædder, hvis kaninerne ikk var store var det mig som var lille ;D tror det var Dværgvædder) de var men så solgte vi dem , jeg var lille men kan stadig huske det ;D også fik vi nogle løvehovedeskaniner de vbar bare super søde men de parrede hele tiden og ungerne døde pga. de var søskende ;( også har jeg så haft Lady som er i mit fotoalbum så har styr på hvilke kaniner jeg skal gå efter ;D

Kommentér på:
marsvin eller kanin

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce