marsvin, chinchilla, kanin og ilder? marsvin, chinchilla, kanin og ilder?
Hej alle
Ved godt at dette er et hesteforum, men det kan jo være der er nogen der ved noget om ildere alligevel
Var i en dyrebutik i dag og forelskede mig noget så grusomt i 2 ildere.Har ellers sagt at jeg ikke vil have ildere, som min kæreste ellers gerne vil, da jeg er bange for at udbrydderkongerne stikker af og æder mine marsvin, kanin og chinchillaer.
Hvad siger I? Kan det lade sig gøre at have ildere, når man også har smågnavere eller er faren bare for stor for at ilderne lader sig friste og bryder ud og æder mine små kræ :-S
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 44 Heste: 7 Emner: 263 Svar: 1.317
Ilderen er et kønt dyr der bør kunne løbe frit og lege dagligt. De lugter en del.
mvh merete
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Normalt køber jeg ikke dyr i dyrehandlere, men de 2 der, suk. Ville købe et papegøjebur til dem, som det jeg har til mine chinchillaer (stål stål og mere stål) og self lade dem gå ude hver dag.
De ville dog gøre livet mere besværligt, da jeg ikke ville turde lade dem stå alene i buret, så det ville blive i bur og bag lukkede døre i deres eget værelse, hver gang vi gik ud, da jeg virkelig meget nødigt vil have mine andre smådyr spist..
Men det er jo nok en dum idé, uanset hvor søde de var
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 94 Svar: 1.010
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
Men så en helt anden ting, køb for guds skyld aldrig en ilder fra en dyrhandel! (specielt ikke den i City 2).
Dyrhandlerildere er stort set altid syge, kommer fra opdrættere der laver indavl, avler på dyr med sygdom i generne og aflvere ilderne i dyrhandlen en hel måned inden de i virkeligheden burde komme fra deres mor. En ilder kan være meget psykisk ustabil hvis den ikke har haft nok tid hos sin mor
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
En ilder tænker ikke at den kan lugte sin mad (gnaverne) hvis den bliver fodret optimalt
De er altså nogle ret fredelige dyr med den rigtige mængde opdragelse (og tålmodighed!!!!) smiler
marsvin, chinchilla, kanin og ilder?