681 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

marsvin, chinchilla, kanin og ilder? marsvin, chinchilla, kanin og ilder?

Hej alle

Ved godt at dette er et hesteforum, men det kan jo være der er nogen der ved noget om ildere alligevel smiley

Var i en dyrebutik i dag og forelskede mig noget så grusomt i 2 ildere.Har ellers sagt at jeg ikke vil have ildere, som min kæreste ellers gerne vil, da jeg er bange for at udbrydderkongerne stikker af og æder mine marsvin, kanin og chinchillaer.

Hvad siger I? Kan det lade sig gøre at have ildere, når man også har smågnavere eller er faren bare for stor for at ilderne lader sig friste og bryder ud og æder mine små kræ :-S

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  marsvin, chinchilla, kanin og ilder?
  • #1   29. dec 2010 Jeg ville ikke turde have en ilder . Det er et udpræget rovdyr og vil hellere end gerne "smage" på dine gnavere.
    Ilderen er et kønt dyr der bør kunne løbe frit og lege dagligt. De lugter en del.
    mvh merete

• #2   29. dec 2010 De var bare så søde, åhhh.

Normalt køber jeg ikke dyr i dyrehandlere, men de 2 der, suk. Ville købe et papegøjebur til dem, som det jeg har til mine chinchillaer (stål stål og mere stål) og self lade dem gå ude hver dag.

De ville dog gøre livet mere besværligt, da jeg ikke ville turde lade dem stå alene i buret, så det ville blive i bur og bag lukkede døre i deres eget værelse, hver gang vi gik ud, da jeg virkelig meget nødigt vil have mine andre smådyr spist..

Men det er jo nok en dum idé, uanset hvor søde de var smiley

• #3   29. dec 2010 Ville aldrig selv have gnavere og rovdyr i samme rum ! + du skal huske på at en ilder ikke er et "inde dyr" - forstået med at det helst skal kunne løbe frit og ikke være i bur ! og de kan komme ud og ind næsten alle steder så de ville med garanti tage de små dyr + det er da syndt de kan lugte deres "mad" men ikke få dem.

• #4   29. dec 2010 Jeg har selv 8 ildere, 3 rotter og 10 mus, så længe burene til dine gnavere er ordentligt sikrede, er det intet problem. MEN en ilder har ikke noget imod at bruge timer på at bryde ind et sted hvis den virkelig gerne vil, så derfor skal de virkelig også være godt sikrede smiley

Men så en helt anden ting, køb for guds skyld aldrig en ilder fra en dyrhandel! (specielt ikke den i City 2).
    Dyrhandlerildere er stort set altid syge, kommer fra opdrættere der laver indavl, avler på dyr med sygdom i generne og aflvere ilderne i dyrhandlen en hel måned inden de i virkeligheden burde komme fra deres mor. En ilder kan være meget psykisk ustabil hvis den ikke har haft nok tid hos sin mor smiley

• #5   29. dec 2010 Og så vil jeg også lige nævne at når ilderen først har fundet ud af at der ingen mulighed er for at bryde ind i gnaverburet, så interessere den sig ikke for dem mere, og så kan man godt slappe af.
    En ilder tænker ikke at den kan lugte sin mad (gnaverne) hvis den bliver fodret optimalt smiley
    De er altså nogle ret fredelige dyr med den rigtige mængde opdragelse (og tålmodighed!!!!) smiler

Kommentér på:
marsvin, chinchilla, kanin og ilder?

Annonce