{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

mit arbejde udnytter mig. {{forumTopicSubject}}

Jeg ringede igår og ville sygemelde mig, men halsbetændelse, og min chef sagde: Du kan da godt komme på arbejde selv om du har ondt i halsen, men jeg sagde jeg var syg og havde kun sovet 4 timer, han sagde, du må bare blive rask til imogen. Så ville han jeg skulle møde ind på min fridag, men nix, det vil jeg ikke, så jeg sagde da jeg ringede til ham igen senere på dagen, vi ses onsdag. Så var den sag slut, men så begyndte en ny.
Jeg blev lige ringet op af min kolega som sagde jeg skulle lige pludselig skifte arbejdsplan, da en fra arbejdet er stoppet i dag, og så vil de have mig til at møde kl. 11.00 i morgen og lukke, med så kort varsel. Det tror jeg ikke er lovligt.
Min kontrakt lyder indtil 30/9, i kolonialen, hvor jeg sætter varer op og min arbejdesplan, siger 7-15,30, og hvis jeg ikke er færdig med pallerne med varer på inden 15,30, så må jeg ikke gå hjem før de er at på hylden.
Tror jeg heller ikke på er lovligt.
Så skal jeg lige pludselig være ved kassen nu, uden nogen har sagt noget til mig, og det var chefen der skulle infotmere mig, og det har han ikke. Jeg er simpelthen så trær at af være der nu, jeg orker ikke engang tage afsted på arbejde. Jeg er ked af det og sur, og kan ikke vente til det er min sidste dag.
Jeg vil bare gerne vide overarjede i forvejen, og tror også der er regler om sådan noget.
Der står så jeg har 6 timers overabejde, men den tror jeg ikke på, på 2 måneder har jeg ihvert fald 24 x 1,5 times oversrbejde, som jeg har skrevet ned på computeren, som skulle registreres når man går hjem, ved hjælp af en chip.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mit arbejde udnytter mig.
  • #2   30. jun 2009 Lige en ting mere, det er kun mig der skal sætte alle 6 paller varer op, og ingen andre hjælper mig. Spørg så lige om det er udnyttelse af en medarbejder.
    Mange gange har jeg sprunget pausen over for at blive færdig til tiden, men det vil jeg lige sige det hjælper ikke. Jeg kan ikke gøre det hurtigere end jeg gør.

• #3   30. jun 2009 Nu om 1½ uge holder jeh ferie, og fra august, skal jeg starte et nyt sted, et nyt arbejde. Så det er bare spørgsmål om det korte tid der er tilbage nu, bare skal gå hurtigt,
    og jeg skal nok snakke med fagforeningen i morgen, fedt at blive ringet op efter fagforeningen er lukket. Det havde de timet godt.

• #4   30. jun 2009 Skal jeg give dit et godt råd, så se at få taget fat i din fagforening og får dem til at hjælpe dig. Hvis du selv mener du har 24 X 1½ times overarbejde, så kan fagforening hjælpe dig med at få det udbetalt...

• #5   30. jun 2009 Problemet er bare, de spørger ikke om jeg har lyst til at blive, hvis jeg spørger om jeg kan gå til tiden i dag, siger de bare, du skal være færdig med varene før du går nogen steder, da jeg så min arbejdesplan for 3 måneder siden, så tænkte jeg yes, så er der mere til til hesten, men nej der kunn ejg gost tro om......

• #6   30. jun 2009 hold kæft en lorte chef öö ej undskyld men jeg ville simpelhen skride så hurtigt som muligt ö !!!! det ville jeg ikke finde mig i !! smiley
    undskyld sproget men helt ærligt !!!

• #7   30. jun 2009 Katrine - det er bare at fange fagforeningen. For det første må de ikk spørger hvorfor man f.eks. er syg, og de må ikk presse en til at komme på arbejde på ens fridag eller når man ringer sig syg. Det ku jeg ikk forestille mig ihvertfald, og husk beder de efter en lægeerklæring skal de betale for den !

Og alle dine overarbejdstimers skal du have flere penge for, er lidt forskelligt hvor meget alt efter overenskomst, men du ska altid have mere end din grundløn. Dog kan de sagtens spørger dig om du vil ha overarbejde imorgen mener jeg, og så skal du bare have almindelig + en smule ekstra. Det igen overenskomsten der taler din sag der. (:

• #8   30. jun 2009 Katrine Rønnest: vil du ikke skrive en PB med hvor du arejder? (:

• #9   30. jun 2009 Nu er det sådan at jeg selv arbejder i butik og har gjort det i 4 år efterhånden...

Overarbejde SKAL medddeles 14 dage i forvejen.
    Ændringer i din arbejdsplan SKAL underskrives af din chef OG dig, ellers er den ikke ok, og han kan ikke kræve du følger den.
    Sørg for ALTID og tælle dine timer når du skal skrive under på ny vagtplan, ellers tager de dig i røven.
    En overordnet må ikke tvinge dig til at blive på arbejde.
    Når du arbejder med fødevarer må du ikke komme på arbejde medmindre du er rask, dvs. din chef kan IKKE sige du må komme på arbejde med halsbetændelse da du arbejder med fødevarer.

• #10   30. jun 2009 pindsvin *team bal* .
    Hvad er PB?

• #11   30. jun 2009 Team Nysted - Cita & Rikke. <
    Jeg har haft 2 syge dage mens jeg har arbejdet for dem siden januar 2009. Det var Dem der overtog butikken fra gl. ejer. og der var jeg i 3 år og havde kun 2 syge dage, så det er ikke fordi jeg er syg konstant. jeg plejer normalt aldring at være syg. smiley

• #12   30. jun 2009 Det var ikke engang sygedage, min faster døde den ene dag og den anden dag jeg var væk fra arb, var da min gl. hest døde.

• #13   30. jun 2009 Privat besked? d:

Kommentér på:
mit arbejde udnytter mig.

Annonce