mit arbejde udnytter mig. {{forumTopicSubject}}
Jeg ringede igår og ville sygemelde mig, men halsbetændelse, og min chef sagde: Du kan da godt komme på arbejde selv om du har ondt i halsen, men jeg sagde jeg var syg og havde kun sovet 4 timer, han sagde, du må bare blive rask til imogen. Så ville han jeg skulle møde ind på min fridag, men nix, det vil jeg ikke, så jeg sagde da jeg ringede til ham igen senere på dagen, vi ses onsdag. Så var den sag slut, men så begyndte en ny.
Jeg blev lige ringet op af min kolega som sagde jeg skulle lige pludselig skifte arbejdsplan, da en fra arbejdet er stoppet i dag, og så vil de have mig til at møde kl. 11.00 i morgen og lukke, med så kort varsel. Det tror jeg ikke er lovligt.
Min kontrakt lyder indtil 30/9, i kolonialen, hvor jeg sætter varer op og min arbejdesplan, siger 7-15,30, og hvis jeg ikke er færdig med pallerne med varer på inden 15,30, så må jeg ikke gå hjem før de er at på hylden.
Tror jeg heller ikke på er lovligt.
Så skal jeg lige pludselig være ved kassen nu, uden nogen har sagt noget til mig, og det var chefen der skulle infotmere mig, og det har han ikke. Jeg er simpelthen så trær at af være der nu, jeg orker ikke engang tage afsted på arbejde. Jeg er ked af det og sur, og kan ikke vente til det er min sidste dag.
Jeg vil bare gerne vide overarjede i forvejen, og tror også der er regler om sådan noget.
Der står så jeg har 6 timers overabejde, men den tror jeg ikke på, på 2 måneder har jeg ihvert fald 24 x 1,5 times oversrbejde, som jeg har skrevet ned på computeren, som skulle registreres når man går hjem, ved hjælp af en chip.
jan 2006
Følger: 90 Følgere: 82 Heste: 2 Emner: 74 Svar: 300
Mange gange har jeg sprunget pausen over for at blive færdig til tiden, men det vil jeg lige sige det hjælper ikke. Jeg kan ikke gøre det hurtigere end jeg gør.
jan 2006
og jeg skal nok snakke med fagforeningen i morgen, fedt at blive ringet op efter fagforeningen er lukket. Det havde de timet godt.
apr 2007
Følger: 82 Følgere: 84 Heste: 18 Emner: 166 Svar: 1.729
jan 2006
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
undskyld sproget men helt ærligt !!!
jun 2007
Følger: 50 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 98 Svar: 2.268
Og alle dine overarbejdstimers skal du have flere penge for, er lidt forskelligt hvor meget alt efter overenskomst, men du ska altid have mere end din grundløn. Dog kan de sagtens spørger dig om du vil ha overarbejde imorgen mener jeg, og så skal du bare have almindelig + en smule ekstra. Det igen overenskomsten der taler din sag der. (:
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 316
jun 2005
Følger: 19 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 162 Svar: 1.362
Overarbejde SKAL medddeles 14 dage i forvejen.
Ændringer i din arbejdsplan SKAL underskrives af din chef OG dig, ellers er den ikke ok, og han kan ikke kræve du følger den.
Sørg for ALTID og tælle dine timer når du skal skrive under på ny vagtplan, ellers tager de dig i røven.
En overordnet må ikke tvinge dig til at blive på arbejde.
Når du arbejder med fødevarer må du ikke komme på arbejde medmindre du er rask, dvs. din chef kan IKKE sige du må komme på arbejde med halsbetændelse da du arbejder med fødevarer.
jan 2006
Hvad er PB?
jan 2006
Jeg har haft 2 syge dage mens jeg har arbejdet for dem siden januar 2009. Det var Dem der overtog butikken fra gl. ejer. og der var jeg i 3 år og havde kun 2 syge dage, så det er ikke fordi jeg er syg konstant. jeg plejer normalt aldring at være syg.
jan 2006
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 316
mit arbejde udnytter mig.