{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Beskriver det nok (tekst) (: {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg vil gerne have min nye part ind, men jeg skal os først have meget bedre billeder en dem jeg har nu, for der går han dårligt med mig xD
Men beskriver den her tekst ham godt nok?

Race: Pinto.
Navn: Flotte
Alder: 2000
Højde: Han er en 1’er. Højden er ikke sikker, regner med at vi snart skal have en ud, og måle ham. Men er ikke sikker!
Temperament: Hmm, det er meget svært at sige, men det forbedre sig hver dag!
Han er blevet sødere at trække med på marken, ikke at det har været svært før, men han blev MEGET utålmodig når man er tæt på hegnet.
På staldgangen, når han ikke syntes han får opmærksomhed nok, skraber han i jorden, med hoven.
Når man rider ham er han os forskellig! Dvs. han vil gerne have at der er andre heste, men er blevet bedre. Når jeg rider ham et nyt sted, kigger han meget. Det er forståeligt nok!
I boksen vil han os gerne have meget opmærksomhed, hvis han ikke føler sig set nok, sparker han på boksen. Men han er let at få til at stoppe, så går man bare hen til ham, snakker med ham lidt. Så han fortsætter ikke ligesom andre.
Men han har et dejligt temperament, han bider ikke, sparker ikke, stejler bukker ikke. Så det er jo kun positivt.
Gangarter: Jeg er meget tilfreds med at han går på den måde med mig, som han gør. Da jeg ikke har redet ham så vildt mange gange. Så jeg er meget stolt over ham!
Når han er et nyt sted, er han trippende, og svær at få til at slappe af (har jeg oplevet) Men ellers er han da sød.
I trav skal man lige have ham ned, og slappe af, det er virkelig hårdt! Men når han så traver er da vildt dejligt! Så er det bare at følge bevægelserne, og ellers bare selv slappe af.
Galop er lidt værre, han er svær at få til at slappe af, vi arbejder på at få ham til at slappe af, eller jeg gør. Jeg ved ikke med de andre. Han går meget med hovedet i vejret, men ellers er den da fin nok. Jeg er 99% sikker på at den bliver kanon! Lige så god som trav!
Det håber jeg da i hvert fald!
Stævner: Jeg er sikker på at han ikke har været til nogle, det er i hvert fald underligt hvis han har, og det vil undre mig rigtig meget! Da han vidst er købt rå!
Stamtavle: Han er en ren pinto, han de sagt til mig. Han er fra Holland, Jeg kender ikke stamtavlen, da det jo er rideskolens hest.
Køn: Han er en vallak.
Beskrivelse: Jeg har halvpart i ham, han går som elevpony på NAR (Nord-Als rideklub) Med de lidt bedre rytter. Så han går ikke med miniput, og den slags.
Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive Flotte, han har virkelig gjort mit liv perfekt! Selv om jeg kun lige har fået halvpart i ham. Er jeg allerede meget tæt knyttet til ham! Han har allerede vist mig hvad kærlighed er! På en speciel måde. Jeg syntes han er super charmerende.
Han har et glas-øje eller hvad de nu kalder det. Han har os et brunt (normalt) øje. Han har nogle pæne aftegn syntes jeg, de minder meget om de samme på begge sider. Og rundt om de aftegn han har, har han sådan en grå ”streg” der adskiller dem, fra hinanden, det er rigtig sejt syntes jeg! Han er bygget kraftigt, det er jeg glad for, for så ser jeg ikke så stor ud til ham!
Da jeg så ham første gang var han med sin gamle rytter oppe på rideskolen, for at få undervisning. Han så, så sød ud syntes jeg. Han adskilte sig fra andre, det kunne jeg godt lide!
(jeg gider ikke til at skrive alt det op hvorfor de købte ham, de er vidst blevet godt og grundigt snydt i handlen. Det skulle være en begynder pony til en pige på 9år!)
Men han var en for stor en mundfuld for hende, så han kom op på rideskolen at stå. Hvor min ridelære så skulle ride ham til. De gamle ejer valgte så at sætte ham til salg, og købe en ny pony til datteren!
Han var vidst lidt svær at komme af med, men i den tid min ridelære havde ham, kunne hun mærke han havde potentiale, tror jeg? Men rideskolen valgte at købe ham, da de skulle have en hest til de lidt mere rutinerede ryttere!
Den. 23/03-09
Der spurgte min ridelære om jeg ikke lige kunne ride ham lidt for hende. JO!!! Men jeg nåede ikke at gå og pudse nusse som jeg plejer, så det gik hurtigt. Da jeg red ham, sad jeg bare der, håbede på at jeg snart var færdig, han var virkelig ikke noget for mig!
Jeg havde os Vallentin der.
Men stille og roligt, han Valle og jeg ikke sammen. De var med rigtig mange tåre, jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre.
Min ridelære hvis halv datter er en af mine meget gode veninder, hun havde spurgt min veninde om jeg ikke var vild med at ride ham. Min veninde sagde sandheden. NEJ!
Hun spurgte om jeg ville have part i Flotte. Jeg tøvede lidt, men hun var sikker på at han nok skal komme lidt langt. Jeg kunne os springe på ham. Det kunne jeg ikke med Vallentin PGA skulder og ben.
Det var så dejligt jeg havde ikke sprunget siden min gamle part Milo blev solgt.
Så jeg skulle prøve ham to dage efter i undervisning. Er i sindssyge jeg glædede mig.
Da det blev fredag skulle jeg prøve ham, jeg kunne mærke gnisten! Men han var stadig lidt usikker, jeg var os selv lidt nervøs.
Men det gik. Jeg red ham så fredag, og mandag lidt senere.
Men tirsdag den tirsdag den 9 juni 09. Blev Vallentin hentet.
Så nu var det kun Flotte og jeg!
Det går virkelig kun en vej, og det er frem ad! Hver gang jeg kommer, snakker med ham er han altid så sød, jeg har ikke oplevet sådan en stor nusse hoved som ham! Det var en drøm der gik i opfyldelse, en hest der ville snakke med en, og gjorde det frivilligt!
Jeg og min veninde tror han er købt rå. Jeg er i gang med at træne med det grundlæggende, det går fremad hver gang jeg sidder på ham, FANTASTISK!
Jeg kan allerede mærke at han går gennem ild og vand for den rette rytter. Jeg håber da det er mig.
Det bedste af det hele er, han betyder mere en Milo gjorde, FANTASTISK! Troede ikke jeg skulle finde en jeg elsker så højt som ham!
Flotte hedder rigtig Ekspiciale. Jeg kan ikke stave til det. Men i ved måske hvad han hedder, ellers må i tyde det.
Han hedder os ”Københavner” Flotte, det kom jeg til at skrive til min ridelære, så blev lidt mobbet med det (:

Jeg har halvpart i ham, han går som elevpony på NAR (Nord-Als rideklub) Med de lidt bedre rytter. Så han går ikke med miniput, og den slags.

Flotte er ikke en DEN han er en HAN! (:

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Beskriver det nok (tekst) (:

Annonce