{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Var det kærlighed ved første blik? {{forumTopicSubject}}

Halløj halløj HG:-)

Hvordan var jeres møde med den pony i har nu eller én I har haft? Var det kærlighed ved første blik som mange beskriver eller var det bare den bedste af dem I så?

Jeg var ikke ude at kigge på pony. Jeg red min nuværende pony, og langsomt blev han mere min, på et tidspunkt kom der så papirer på det;-) Men første gang jeg red ham... Nøøøøj han bar træls!! Eller også var det var mig der ikke kunne ride (nok det sidste) Min ben reagerede han mærkeligt på; stoppede når jeg lagde dem til ham. Han gik med hovedet dybt, hvad jeg gerne vil have nu, men dengang... Argh, han var træls!!! Det var i hvert fald ikke den pony jeg gerne ville have, men hen ad vejen tabe jeg jo mit hjerte til ham, men havde jeg været ide og prøve ham og haft andre muligheder var det ikke blevet ham, tror jeg.... Personlighedsmæssigt jo, men ridemæssigt nej!

Hvad er jeres historie?:-)

-Margrete:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Var det kærlighed ved første blik?
  • #1   8. nov 2013 Jeg kunne lide ud sagt ikke lide Nepit jeg havde fundet en anden og jeg blev tvunget ud og se hende og jeg var skide sur hele tiden... og jeg skulle have den på prøve og jah så kom hun bare ikke væk igen smiley

  • #2   8. nov 2013 Næh, jeg hadede ham faktisk fordi jeg synes han var dum når han bukkede smiley Jeg blev så helt forelsket i ham efter en tur.
    Et år efter blev han min smiley


  • #3   8. nov 2013 Og Shazu det var bare loove da jeg mødte ham hehe smiley

  • #4   8. nov 2013 Min historie smiley

    Skulle kigge på pony og var ude at prøve en de sagde at grunden til den gik op og ned med hovedet var fordi bidet var for stort o.s.v nå men jeg troede det var derfor og var dybt forelsket i den

    Nå så skulle jeg prøve en anden pony som stod på min rideskole og jeg tænkte sådan lidt ej den er nok ikke noget " MEGA DYR " nå jeg prøvede den og tænkte hmm, han er Fantatisk også kunne jeg slet ikke bestemme mig så jeg skulle prøve den første pony igen. MEN ALTSÅ jeg var 100 % sikker på at jeg ikke måtte prøve ham igen MEN det kom jeg så til lørdag prøvede jeg ham og søndag prøvede jeg hende. Lørdag var min far med og synte shan var noget helt andet havde før været skeptisk. Nå men søndag prøvede jeg så hende igen og hun havde fået en pony bid i nå men så blev hun ved med at gå sådan med hovedet og jeg blev bange nå så kørte vi hjem og fortalte det til min far som sagde " så RING OG RESEVER DEN ANDEN " jeg var helt paf for min mors budget var på 30.000 men ponyen kostede 50.000 i dag er ham min men det var den pony jeg i et halvt år havde kigget på og tænkt han bliver ALDRIG MIN såhh er bare lykkelig


  • #5   8. nov 2013 Jeg kom til at stoppe midt i en (erfaren hold fik jeg lov til at komme på, så der skulle være koncentration) dressurundervisning, da Jasmin kom forbi... Jeg synes hun var SÅ smuk, og jeg faldt bare fra galop til stop i løbet af 3 sekunder og sad "wow hun er smuk"... 3 dage efter var hun min smiley

  • #7   8. nov 2013 Så ja, på trods af at vi havde sagt vi ville vente et halvt år, og det skulle IKKE være en hoppe, IKKE hvid, og SKULLE være klar i dressur og spring og skovtur på minimum LB niveau... Vi endte med en hoppe, meget hvid og kunne absolut intet andet end trav og skridt på skovtur og gå en smule til biddet. smiley

  • #8   8. nov 2013 Hun var den første jeg prøvede, og ja den eneste jeg prøvede smiley Jeg forelskede mig i hende, jeg var 9 år og elskede alle heste.., selv om hun bare var en grim tuller rundt pony, hvilket stoppede da hun kom hjem smiley

    http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/304523-cindis_forandring_d_foer_og_efter_billeder

    Min mor købte Dolf som 1 års, så der var ikke så meget at se, og ved Arne, der var det kærlighed ved første spring smiley Jeg smilede over hele femøren da han stormede mod det lille kryds smiley


  • #9   8. nov 2013
    Hun var gratis og jeg havde haft part på hende nogle måneder, hvor ejeren så ville aflive hende pga. for mange heste og fordi Fleur ikke rigtigt kunne sælges med ondt i ryggen :o).

    Så nej, egentligt ikke men syntes ikke jeg kunne lade hende blive slagtet.

    Alt det der; kærlighed ved første blik, fantastisk bånd, aldrig oplevet noget før, klikkede fra første øjeblik osv. er ikke lige mig. Det er nok bare lidt for romantisk fordi jeg ikke ser sådan på dyr :o)
    Det er ikke fordi, jeg ikke holder af Fleur. Og når hun skal aflives en gang så står tårene nok ud i stride strømme, men jeg ligger ikke og græder i flere år.

    Men det lyserøde såkaldte "forhold" folk snakker om de har med deres heste, kan jeg bare ikke sætte mig ind i, fordi jeg ikke ser på dyr sådan :o).


  • #10   8. nov 2013 Ved Masca nej... Han var en super køn pony, og jeg elskede hans udseende. Men der lå for meget arbejde i ham.. Men jeg skulle "trækkes" med ham i en måned, så jeg kunne jo lige så godt lave lidt med ham, og så blev jeg ramt af lynet..
    Og jeg har ham nu stadig 6 år efter smiley

    Jackie var helt sikkert ved første blik - allerede da jeg så annoncen. Hende MÅTTE jeg bare have.. Og det har jeg haft i nu et år smiley


  • #11   8. nov 2013 Ja. Det var kærlighed ved første blik :).
    Har altid haft en svaghed for de der idiotiske krikker xD.

    For 4 år siden, mødte jeg en pige til et stævne, som nu er min bedste veninde. Jeg er normalt meget nervøs og genert, men tog modet til mig og red hen og sagde hej, spurgte hvad hendes pony hed og så red vi rundt og snakkede på opvarmningsbanen.
    Vi mistede kontakten et halvt år tror jeg, og vi fandt så hinanden igen gennem Net-Hesten.dk Aftalte vi skulle mødes og være sammen hjemme ved hende, og det var også fint nok. Hjem til hende kom jeg, og da vi går ud mod foldene, står der en lille, hvid satan og skuler olmt mod en. Og jeg VILLE ride den. Fik Sarah, min veninde, overtalt, da hun var meget skeptisk. Men op kom jeg, og det føltes bare.. Rigtigt. Lige fra start af.
    At jeg så faldt af 2-3 gange den dag fordi jeg glemte at tjekke gjord og kræet bukkede, er så en helt anden sag d:.
    Og i morgen, har jeg stået som ejer af Natash i 1 år :).


  • #12   8. nov 2013 Først skal det lige siges at jeg havde holdt 4 års pause fra ridning & så kom den jeg længe har ventet på - jeg havde råd til at få min egen !
    Jeg havde arrangeret at jeg skulle ud at prøve 3 forskellige heste på en weekend. Den første jeg skulle ud at se på var en unghest, ej tilredet & stort set ikk gjort noget ved.
    Jeg kom ud & så hende på folden (hun stod i løsdrift) var tynd & så virkelig sørgelig ud hvis jeg skal sige det den dag i dag , men et eller andet sagde bare klik. Jeg havde ikk lyst til at prøve de andre jeg ville bare rede hende !
    Den dag i dag har jeg haft hende i 1 1/2 år, hun er blevet 4 år & har aldrig haft så medgørlig en hest, det skal lige siges jeg aldrig har tilredet en hest før, men hun har bare været så nem smiley
    Så ja - kærlighed ved første blik må man sige & jeg har ikk fortrudt en eneste gang !!


  • #13   8. nov 2013 Da jeg fik at vide, at jeg måtte få en hest, begyndte jeg at lede efter heste. Jeg fandt først 2, som jeg ville kigge på, og fandt så én mere, som bare så hamrende kedelig og sur-mulende ud, på trods af sin unge alder (4 år). Det eneste spændende ved den var dens gangarter.

    Snakker så med ejeren af den ene, en ung fuldblodsvallak, med de flotteste aftegninger jeg har set længe, og et fantastisk udtryk i øjnene. Desværre havde den haft en seneskade, så jeg måtte hoppe fra, da jeg ville have en ridehest, som ville kunne holde til noget.
    Var så ude at kigge på hest nummer 2, en femårshoppe, som faktisk var meget sød, og som havde blodet til både spring og dressur. Hun var overhovedet ikke uddannet, og meget nervøs, og havde ingen muskler og så helt forkert ud, lænden stak op osv.
    Dagen efter var vi så i den anden ende af Jylland, for at prøve den 3. og sidste hest, blandt dem jeg havde fundet - den kedelige. Jeg må nok indrømme, at jeg ikke var særlig optimistisk. Heller ikke, da jeg trådte ind i stalden og så hesten, som også var en smule nervøs, fordi den var helt alene i en fremmed stald (ejer var gået ud på parkeringspladsen for at møde os).
    Jeg striglede og sadlede hende selv, og hun stod pænt og tog det alt sammen pænt, selvom hunvar nervøs. Da jeg så satte mig op på hende, så klikkede det bare.
    Jeg prøvede ikke flere, for jeg havde fundet min drømmehest. Og selvom vi har haft vores kampe, og hun til tider kan være lidt af en kælling, så fortryder jeg ikke et øjeblik, at jeg valgte hende. smiley

    Jeg er derimod også sikker på, at hvis Nolle havde levet, da jeg fik hest, selvom han var pony og jeg faldt for grænsen et år efter, han var på det øjeblik næsten 16 og havde sommereksem, var tvær rideskolepony med manglende muskler, ja så havde jeg valgt ham, for han var bare min bedste ven. Desværre blev han aflivet et lille års tid før jeg kunne få hest, fordi han blev "dødeligt" syg med en infektion dyrlægen ikke kunne diagnosere. Men det gav plads til Liva, som jeg også elsker meget højt, og ikke kan fungere meget mere end 3 dage uden.


  • #14   8. nov 2013 Sjovt det egentlig er så forskelligt:-) Jeg tror man først rigtigt "forelsker sig" i ponyen/hesten, når man har været igennem nogle udfordringer og har kendt hinanden lidt tid:-)

  • #15   8. nov 2013 Nu har jeg kun privat part ikke egen hest og NEJ det var alt andet end kærlighed ved første blik. Eller hesten så da sød ud stående roligt på en staldgang men fra ryggen var jeg panisk, hun stormede super friskt afsted, jeg havde ikke musklerne til at ride hende, havde ikke redet seriøst i halvandet år og var skadet i begge knæ. Sidst jeg red var en sløv fjordhest på en strandtur så at komme på stor DV med krudt i røven var skræmmende. Jeg var også blevet en smugle angst over de der store heste da jeg på parten inden faldt af og fik hjernerystelse.

    Men hesten havde jo været udtaget til DM, der var hal, ingen staldarbejde og jeg havde muligheden for at få undervisning til rimelige penge. Så aftalte med ejer at jeg tog der ud igen dagen inden og så ville ejer ride hende lidt inden da hesten ikke var brugt reglmæssigt 2-3 måneder inden jeg kom op. Og efter 3 runter trav var jeg solgt og ville ikke af igen. Det var okay, men det var ikke hesten der trak, det var undervisningen, at hun kunne noget og at det lyder godt at sige hesten har været udtaget til DM.. Men jeg begyndte at ride fast 1-2 gange i ugen undervisning en gang i ugen og vi udviklede os sammen.

    Ejer har også efterfølgende sagt at jeg udelukkende blev valgt fordi hun mente der var noget mellem mig og hesten (det kunne jeg ikke mærke, jeg levede i troen at jeg var den første der var der ude og derfor blev valgt) og ikke fordi jeg på nogen måde kunne ride hesten rigtigt.

    Og nu har jeg haft parten i knap halvandet år og været igennem super meget med den store dejlige hest


  • #16   8. nov 2013 Bøhø - først kunne jeg lide Jóki.. Jeg havde frivilligt valgt at træne ham udover min part, men da min daværende part blev hapset til b-instruktør, og jeg blev tvunget på Jóki. amen hvor jeg da ikke kunne lide den hest mere xD
    Men nu elsker jeg den smiley


  • #17   8. nov 2013 Jeg har ikke hest, men har da erfaringer ved andre dyr/part. smiley


    Da jeg skulle prøve min part... Det var sørme en oplevelse. Skulle derud sammen med min gode veninde som skulle ride på hans helsøster. Så vi red en kort tur sammen, med vores forældre gående bagved.
    Og gudved om hesten ikke begyndte at løbe efter en bil, jaja. Og jeg red UDEN sadel for første gang...
    Det føles som så længe siden. smiley
    Men det første vi gjorde da vi kom tilbage på gården var bare at fortælle ejeren at det skulle være vores parter, ehhehe. Er glad for den beslutning. smiley


    Med min ene hund, fransk bulldog, unghund.. Det var LOVE AT FIRST SIGHT. Vi så denne annonce med en fransk bulldog som de grundede personlige problemer ikke kunne have mere, og vi havde i forvejen 1, så vi havde erfaringer med racen. Så mellem de maaaange ansøgninger til min tøs blev vi udvalgt til at komme ud og se hende. Det blev den dag vi tog hende med hjem. Ejerne sagde de aldrig har set hende sådan som hun var da hun så mig første gang.
    Hun var GLAD!!! Ej, hun slikkede mig i hele ansigtet, hele tiden, hvilket hun åbenbart aldrig havde gjort før. smiley Der fik jeg så min 100% egen hund. (Som så heldigvis klinger perfekt med min mors gamle franske herhjemme!)


    Min kanin som jeg fandt på Dyreværnet var også bare: "Mor, jeg ved godt du ikke vil have flere dyr, men den kanin skal være min". smiley Okay, det lyder meget forkælet. Tror vel egentligt det var min mor der blev forelsket i hende før mig. Min mor stod meget længe ved det bur, så gik ned og kiggede.. Og der var denne totalt ødelagte (engang langhåret) angora-kanin, hoppede rundt. smiley


  • #18   8. nov 2013 Man kan vist roligt sige, at jeg er vokset sammen med alle mine heste jeg har og har haft! smiley

    Min første pony firtaktede i galoppen, da jeg var ude og prøve ham og synes egentlig ikke, at han var noget særligt - han havde stor underhals, var overvægtig og doven... Min mor insisterede dog på, at vi købte ham, fordi han efter sigende skulle være en rolig og stabil pony, som man kunne alt med og det var netop det, jeg havde brug for på daværende tidspunkt. Jeg fik ham så hjem og første dag, jeg red ham herhjemme, lavede han et ordentligt bukkespring og jeg måtte smage sand. Nøj, jeg har truet med både slagtning og halshugning flere gange, men han endte jo med at blive mit et og alt smiley

    Min første hest, jeg endte med at få (og stadig har), synes jeg både var for stor og skrumlet og så var han det største nervevrag - slet ikke noget for mig. Det holdte så ikke så længe, inden han blev min øjesten smiley

    Den næste hest, jeg også stadig har, var for lille, for fiks-på-benene, for nervøs og menneskesky. Efter at have arbejdet med ham et lille år, endte jeg alligevel med at bruge store dele af min opsparing på en operation og nu kan jeg jo ikke undvære det lille dyr.

    Det sjove er så, at alle de heste, som jeg faktisk har fundet interessante og gerne har villet have, har jeg ikke rigtigt fungeret med i sidste ende. Min mor avler selv, så det er efterhånden en del heste, jeg har haft mellem hænderne i både tilridning og uddannelse, men det er ret gennemgående, at de heste, jeg først er overbevist om ikke er noget for mig, ender med at blive mine guldklumper smiley


  • #19   8. nov 2013 Puuuuha....
    Da jeg så Chanelli første gang var det absolut ikke kærlighed ved første blik! Det var min søster der skulle prøve hende til part dengang, og hun havde bare kylet min søster af og var generelt en hystade smiley da jeg endelig skulle ride hende (efter et par år og hvor hun imellem tiden var blevet solgt + havde fået føl) jamen så faldt jeg pladask for hendes hysteriske temperament! Vi havde nøjagtig samme temperament, desværre fungerede det ikke hele første pr jeg havde hende, men da vi begyndte at springe blev jeg forelsket på ny! Desværre måtte jeg af med hende efter 1 1/2 års tid med hende smiley

    Med Bento, min helt egen pony, var det virkelig bare.... ja, jeg ved det ikke! Da jeg så ham første gang, var han grim at se på; gammel og fnullet, og havde en kæmpe hængemavse! Men det var ham der gjorde mig tryg ved at ride i trafikken, og ja. Jeg ved ikke hvornår det skete, men jeg blev da noget så forelsket i min lille pony! Savner ham hver dag smiley

    Med min nuværende part var det nok mere noget.... "Jaja, han er da sød nok", for han VAR ganske vidst sød. Men han var lille, en smule skravlet, kunne ikke noget specielt udover at skridte/trave på en volte/stor volte - og det var stadig hvor han slog fra, skød skuldre og kastede voldsomt med hovedet. Men jeg sagde ja til st ride ham alligevel.
    Idag er han den største hyggetrold, og tror det er dér jeg har forelsket mig i ham; det var helt klart en af de dage hvor vi havde flyttet ham hjem til ejerens mor/nabo. Vi havde en dejlig ridetur og en masse hyggen udenfor! At han samtidig er blevet en fantastisk hest at ride, meget bedre end jeg turde håbe på så hurtigt, ja.... det er jo en bonus, hihi! smiley


  • #20   8. nov 2013 Maicha fik vi gratis, bare vi kunne passe godt på hende, det viste sig så at være en gammel landsstævne pony, som sprang ok høje springklasse smiley Har haft hende i 2 år til Februar, og det har været to helt fantastiske år!

    Så er der jo også pølse Lucy..
    Det var nok ikke kærlighed ved første blik, nok mere jeg ikke kunne holde ud hun skulle slagtes (hun var ikke blevet passet ordenligt). Det vidste sig så at være en r*v irreterende lille l*rte unge, som ikke reagere på noget...! Ej.. Haha, Pølse er super sød, og dejlig, måske lidt uopdragen, og er i den alder, hvor de bare driller.. smiley Nok den mest mærkeligste hest jeg har haft.

    Men alt i alt, elsker jeg mine prutter mere end noget andet smiley


  • #21   8. nov 2013 Lidt sjov "filosofi" Lea:-)

    Hvor er det hyggeligt at læse alle jeres historier:-)


  • #22   8. nov 2013 Jeg havde egentlig kun valgt min hest, som en ekstra hest jeg skulle se, ud over en anden hest på Fyn.
    Den hest jeg så på Fyn blev jeg vildt skuffet over, så min veninde og jeg diskuterede om vi overhovedet gad køre forbi Billund på vej hjem. Godt vi gjorde det. Allerede da jeg så Casmir igennem staldvinduet, sagde jeg: Hvis det er den der, har jeg købt den. Rolig nu sagde min veninde. Men da jeg kom ind på staldgangen og så ham, stå derinde i boksen, var jeg helt solgt. 5 dage efter hentede jeg ham. Jeg har den 1 november haft ham i 8 år. Og jeg er stadigvæk lige så forelsket i ham, som da jeg så ham for første gang


  • #23   8. nov 2013 Jeg ville ikke have ham, og jeg mener faktisk at jeg grad i bilen, på vej hjem..

    Vores historie (prøver og gøre den lidt kort :P)
    Jeg var kommet til den her privat stald, med en dame som avlede arabere. Jeg kom for og passe hendes shetlændere, og egentlig bare hygge og genvinde min tillid til heste. Når, der var så en hest opstaldet, hvis ejere ikke havde været hos hende i næsten et år smiley
    Jeg begyndte og passe hende, men efter noget tid, valgte ejere og sælge hende.. Vi aftalte med dem, at vi skulle købe hende til den 1. men en uge før, ringede de og fortalte at de havde solgt hende til gamle ejer. Min verden styrtede selvfølgelig sammen, og havde det forfærdeligt!
    Nå, men staldejer som jeg havde et meget tæt bånd med, sagde at jeg skulle lede efter en ny!! Det samme gjorde mine forældre. Jeg havde egentlig ikke lyst, men jeg gjorde det. Og så fandt jeg ham. Billedet af den her smukke, blide unghest fangede mig, og ja jeg faldt for ham.
    Vi var oppe og se ham, og vi havde traileren med.. Men jeg mødte en kæmpe stor unghest, som ikke ville stå stille, og jeg turde jo næsten ikke røre ham. Jeg spurgte om jeg ikke måtte trække lidt rundt med ham, det fik jeg så lov til. Han faldte helt til ro, og blev den hest jeg kender i dag. En runde efter, sagde jeg til mine forældre at det var ham.. Ejeren og mine forældre klarede det der nu skulle gøres, og vi fik ham op i traileren.. Og så kom tvivlen.
    Han kom hjem, og så så jeg den hest jeg trak rundt med deroppe.

    Jeg har nu haft ham i lidt over et år, og ja. Hvad skal jeg sige? Jeg elsker ham.


  • #25   8. nov 2013 Min (Godtnok lånepony men KUN på det formelle plan) var det rigtigt min veninde der skulle låne, jeg så ham komme ud af traileren en ret flot rød men ALT for gammel hest efter min mening (17 år) nå men som hendes bedste veninde sagde jeg det som jeg havde det: han ser ok ud men jeg føler ikke noget særligt med ham, måske han er lidt hidsig?

    Men hun valgte og fortsætte og jeg syntes stadig at det bare var en ja måske flot men sur hest som hun bare fablede om, da hun havde haft ham på prøve et par uger og han var MEGET stærk for hende og løb med hende osv. Sagde jeg at jeg syntes hun skulle sende ham hjem igen, hvilket hun ikke gjorde, nå men han begyndte og se sur ud vær gang man kom tæt på ham, en gang ude på marken hvor hun var på ferie skulle jeg bare hilse på ham, men han bed ud efter mig, hvilket han også gjorde hver gang han fik sadel på og spændt gjord... Hun begyndte og blive lidt bange for ham og ønskede ham lagt væk, men jeg kiggede da lidt på ham (stadig MEGET skeptisk) og ja han havde da noget selv om han altid løb med hende... Han løftede benet af hende en enkelt gang og hun var begyndt og blive både bange og sur på ham, nå så red vi sammen en dag og han begyndte og halte, men siden jeg kun var vant de her små 2 og 3 ponyer spurgte jeg om jeg ikke skulle give ham en tur, så kunne hun lige kigge det, nå men jeg skridtede lidt og så prøvede jeg og sætte ham frem i trav, og han sprang direkte over i galop, nå jeg fik ham ned i trav og vi var enige, han haltede, men idet jeg hoppede ned føltes han bare "rigtig" selv om jeg ikke måtte få hest forelskede jeg mig, og jeg begyndte og ride ham næsten lige så meget som hun red ham, men hun bestemte sig for at han skulle hjem og jeg var self ked af det men jeg begyndte og fortælle min mor om hvor "sød" han var.. Og nok to uger inden han skulle hjem skete det, jeg skulle overtage ham, og hold da helt op jeg var glad!! Nå det var en kamp til og starte med, og jeg har ændret mig som rytter (dog ser han stadig for det meste sur ud, men han tør som regel op over for mig i løbet af et par minutter) men nu lidt over 11 måneder efter stoler jeg fuldt ud på ham! Han er min ven en fantastisk ven, han har hjulpet mig rigtig meget, på trods af at han er knotten er han bare ham og han ville aldrig gøre mig noget, og han tilgiver mig altid!!

    Men for at gøre det kort: niks men nu ELSKER jeg ham over alt (dog uden og sætte hundene og mine gode gamle heste venner tilside) men jeg har oplevet "kærlighed ved første blik 1 måske 2 gange inden der (med heste altså) smiley


  • #26   8. nov 2013 Nej, min første tanke var at jeg bare skulle væk og aldrig tilbage igen. smiley
    Men heldigvis prøvede jeg hende, så man kan vel sige at det var kærlighed ved første blik fra ryggen? smiley


Kommentér på:
Var det kærlighed ved første blik?

Annonce