{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

giver snart op x'/ {{forumTopicSubject}}

min lillebror er MEGET intilligent, dvs. i anden klasse begyndte han at læse harry potter bøgerne og nu kan han (i 4. klasse) regne de opgaver der står bagerst i min matematikbog og jeg går i 7.
+ han har ret meget temprament!
nå men hans lærer vil ikke give ham nogle sværer opgaver end de andre børn for og så keder han sig. så er han nemmere a tirrer og så "flipper han ud" :s men nu kan min mor faktisk slet ikke få ham i skole, og kan stå og kalde halvanden time om morgenen uden der sker noget, måske bliver han sur eller begynder og græde.
Dvs. han ikke har været i skole siden jul :S så keder han sig endnu mere og bliver sur.. han kan ikke styrer sit temprment og det går ud over mig .. li' så snart min mor vender ryggen til begynder han ofte at slå og sparke på mig rent faktisk til jeg begynder at græde (skal siges a jeg har en ret høj smerteterskel)
dette sker ofte et par gange om dagen. man andre dage er han den sødeste lillebror som jeg self elsker!
Vi har i flerer år prøvet at få noget hjælp til ham uden resultater.

ved virkelig ik hva jeg skal gøre, vil jo kun det bedste for ham!

Måtte bar ud med det! Hjæælp smiley

>Nørgaard<


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  giver snart op x'/
  • #1   22. jan 2009 åh gud hvor er det synd for ham, kender al for godt følelsen af at kede mig hver dag og alle fag, og jeg er endda "normalt fagligt begavet" xD

    men hvorfor går han ikke på en skole for højere begavede børn ?


  • #2   22. jan 2009 Hvad med at snakke med en psykolog?

  • #3   22. jan 2009 Man skal igennem en masse gennem skolen, psykologer og læger og der sker ik en skid! smiley


  • #4   22. jan 2009 vi snakker med psykologer men de gør INGENTING! smiley

  • #5   22. jan 2009 Kan han ikke gå en klasse op ?
    Jeg har fået at vide der var en der gik en klasse op på min skole : )


  • #6   22. jan 2009 Det lyder som om det måske var en god idé at få fat i nogen der har forstand i intiligente børn, eks Mensa, de har også skoler til børn som ham.
    Står selv med en lille datter der læste i børnehaven og hun er også begyndt at kede sig i skolen. Så ved godt hvad du mener


  • Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 50 Følgere: 50 Svar: 833
    #7   22. jan 2009 Det er ikke altid positivt at rykke en klasse op. Måske mht. til indlæringen, men når det kommer til det sociale er det nok ikke nogen god ide. Eleverne i klassen over kan være meget længere væk i deres "udvikling" og har generelt andre interesser. Ikke sagt at det er sådan i alle tilfælde, men ofte, og jeg tror at han vil føle, at han ikke passer ind hvis han kommer ind i en klasse med ældre elever.

  • #8   22. jan 2009 Giv ham din bog med i skole ? Så når han har lavet de ting han skal kan han lave nogle opgaver I giver ham for i din bog ?

    - eller skift skole, flyt ham til en privat skole eller skole for kloge hoveder .
    det kan heller ikke være rigtigt at det skal ødelægge din dag også.


  • #9   22. jan 2009 Hej, er din bror testet for damp, eller andet, der er flere sygdomme, der kan passe på din bror.
    Hvis han får den rette hjælp, kan han komme meget langt i vores verden, da han har evner vi andre ikkke har, det er svært at være søster til sådan en fyr.

    så klem på, Knus Anita W


  • #10   22. jan 2009 vil også sige privatskole.. Jeg havde det ligesådan de første 7 år af min folkeskole...

  • #11   22. jan 2009 jeg tænkte faktisk ligesom annita om der måske ikke skulle testes for adhd ???

    jeg har slev en lillebror der minder lidt om din.. han er sindsyg god til matematik, men stærkt ordblind.. og i mange år kunne man ikke finde problemet itl hvorfor han ikke kunne fungere i en normal klasse selvom han var ordblind. og når han så rød i en ordblindeklasse kedede han sig endnu mere end han gjorde i normal folkeskoleklasse.
    Men vi har så fundet ud af at han har en mild form for adhd. som gør at selvom han er sindsyg god til matematik kan han ikek koncenterere sig om det fordi han fokusere så meget på at han ikke kan læse.
    Ved godt at det ikke er den helt samme historie, men mit råd er at får ham i en en klasse for særlig begavet børn.. men det er noget de voksne må gøre.. det er ikke dig der skal til at få grå hår over det. selvom du godt kan hjælpe og foreslå nogle ting.
    samtidig synes jeg også at det er vigtigt at du får en du kan snakke med, da jeg synes lidt at kunne fornemme i din tekst at den her situation påvirker dig meget


  • #12   23. jan 2009 Tak for alle de gode råd!

Kommentér på:
giver snart op x'/

Annonce