{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Jeg giver snart op )-: {{forumTopicSubject}}

Ja, min mor har denne islænder, Brella.. Jeg vil gerne træne hende når min mor ikke har tid men der er bare ingen kemi mellem mig og den hest der!

Man skal bruge utrolig mange kræfter på at slide og hive i hende for at få hende nogle steder med hende og hun virker bare total død. Hun virker meget slukket og vil helst bare spise græs (vores ridebane er en lille indhegnet græsbane). Det er så ærgeligt for jeg vil så gerne arbejde sammen med den her hest....

Nogen råd? Stil gerne spørgsmål, jeg vil prøve og besvare dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg giver snart op )-:
  • #1   3. aug 2012
    Råd er svære at give hvis du ikke kommer med konkrete problemer :o)


  • #2   3. aug 2012 Forkæl hende. Jeg købte min pony med mad:)

  • #3   3. aug 2012 Krikken; Hun er bare generelt ikke interesseret i at samarbejde og så er hun meget ufølsom og reagerer næsten overhovedet ikke på noget. Gør som det passer hende, jeg kan ikke få hende ind i arbejdet.

    Simone H: Det er nu mest jordtræning jeg satser på smiley

    Cathrine&Selma: Nej tak. Jeg vil ikke købe min hest med mad, det har jeg prøvet og det tog lang tid at komme ud af igen. Hesten skal være sammen med mig fordi den ønsker at være sammen med MIG og ikke foder smiley


  • #4   3. aug 2012 lav horsemanship med din hest smiley

  • #5   3. aug 2012
    Istosserne! - Det er stadig lidt ukonkret.
    Mangler noget om hvad du vil lave, hvordan du gør, hvad hesten så gør. :o)


  • #6   3. aug 2012 Laura + Lovely: Det er sådan set det jeg gør, hvis du nu læste :b 'Jordtræning' har også noget med horsemanship og gøre :b

    Krikken: Jamen... Fx. Jeg vil gerne have hende til at lade være med at spise græs, jeg siger nej og laver et træk i cordeo'en - jeg roser og straks er hun nede og spise græs igen. Sådan kan vi stå i evig tid.
    - Hun keder sig ekstremt nemt og har meget svært ved at stå stille og hvis jeg vil have hende til højre (fx) så skal jeg stå og lægge pres på cordeo'en i et halvt minut før hun gider rykke sig.


  • #7   3. aug 2012 okay.. det kan godt være jeg får en over næsen over at sige det her men gør det alligevel..
    når den stikker hovedet ned for at græsse imens du rider en så klap den en med pisken så den hopper fremad..
    hvis man for alt i verden ikke vil klappe den en gjorder jeg forresten også det engang jeg sad på min gamle hoppe at jeg skruede op for mobilen og trykkede play med tekno musik.. du kan dælme tro min hoppe hoppede fremaf.. og jeg må ærligt endrømme at jeg havde taget cinklerne ind til den på samme tid og jeg roste den op til skyerne for at løbe frem af...


  • #8   3. aug 2012 ps har aldrig haft problemer med den siden

  • #9   3. aug 2012 Der er noget galt, hvis du skal slide og hive i hesten. Du skal klart lægge din træningsstil om.

  • #10   3. aug 2012 Nej, det vil jeg ikke smiley
    - Jeg vil gerne samarbejde med min hest ikke skræmme den fra vid og sans :b


  • #11   3. aug 2012
    Istosserne! - At ride på en græsbane er også en meget stor fristelse for en hest. Ikke noget særligt mange kan.

    Måske du skulle bruge en anden optømning end coredo - så kan du vænne den fra det med græsset, du kan også få trænet signalerne bedre. For det lyder til den måske ikke helt forstår og derfor reagere lidt sent.
    Måske du også skal time bedre, ændre måden du lægger pres på mm. - presset skal øges hvis der intet sker, ikke bare være passitv.


  • #12   3. aug 2012 Ja, giv den en grime på og longere den i stedet. Der burde den lære at lytte til dig. Jeg har lidt det samme problem med min mors vallak - han spiser dog ikke græs, men har en simpelthen så tung og sløv at have med at gøre, når man er vant til den type der bare fræser afsted.

  • #13   3. aug 2012 US-Mustang: Så fortæl mig dog det!!!! Jeg behøver sgu da ikke og få fortalt at jeg gør det hele forkert!!!!

    Jeg er så træt af mennesker som skriver: gør dit og gør dat.. Hvordan fanden skal jeg gøre det? Vil du lige forklarer mig det? Jeg har prøvet ALT..... ALT! Jeg kan simpelthen bare ikke trænge ind til hende og det var DET jeg spurgte om jeg hjælp til.

    Det var en overdrivelse, slide og hive er at jeg mener at jeg er nødt til at stå i flere minutter og lægge pres på hende. Jeg mener at jeg starter med et minimalt pres, og så gør det større og større og det hjælper ikke en skid. Så nej, jeg slider og hiver ikke i hesten for jeg har faktisk kun cordeo (snor om halsen) på hende fordi at det er det jeg træner med pt....


  • #14   3. aug 2012 Man kan IKKE gi hjælp til en hest, man ikke har set eller arbejdet med!!!!
    Derfor, når jeg skriver lægge træningsstil om, så er det op til dig eller en evt. træner, at finde de værktøjer, der virker.
    Men at forsøge at komme med forslag uden baggrundsviden omkring hesten, det vil være fuldstændigt uansvarligt.
    Dog kunne man få gang i noget jordarbejde. Det kan ikke skade og vil formentlig hjælpe.


  • #15   3. aug 2012 Jamen, det kunne jo være at der var nogen som havde nogle råd hvis de havde stået i samme situation!
    Hvis du har læst hvad jeg har skrevet, så ja - så jordtræner jeg!


  • #16   3. aug 2012 Træner du kun i cordeo? Altså uden andet på? For så skal du i hvertfald starte der - din intention om at kunne træne i cordeo er rigtig god. Men du er nødt til at få hestens interesse og fokus først. Derfor starter man med en rebgrime og en cordeo - du bruger så primært rebgrimen men går over til cordeo'en.



  • #17   3. aug 2012 Undskyld jeg har været ubehaglig, jeg bliver bare så frustreret når jeg føler mig som sådan en elendig træner.. Jeg har tænkt lidt over det, og jeg vil prøve noget nyt imorgen.

  • #19   3. aug 2012 Jeg longerer hende ikke smiley hun er bare generelt ikke interesseret og meget ufølsom:-)

  • #21   3. aug 2012 tror godt jeg ved hvilken type du har med at gøre, har selv en part som er utrolig sløv og langsom ja nærmest ugidelig, men sådan er han bare, føler heller ikke altid at kemien er der, men mit råd er at du ikke kræver mere af den end hvad den "lige" gider, altså pres den lidt ud over det den ikke vil også stop. F.eks. ham her gider ikke være på banen, så jeg har bare valgt at bruge naturen mere, jeg er selvfølgelig også på banen engang imellem, men aldrig lang tid af gangen. nogen gange syntes jeg man skal respektere hesten lidt som den er.

    Nu læste jeg lige det med at du ikke vil give den et klap, der mener jeg nu at istedet for en masse "slid", misforståelse og fustration fra din side, kan det altså være nødvendigt lige at sige "hey det der skal du altså bare ikke!"

    citerer dig lige:
    Jeg er så træt af mennesker som skriver: gør dit og gør dat.. Hvordan fanden skal jeg gøre det? Vil du lige forklarer mig det? Jeg har prøvet ALT..... ALT! Jeg kan simpelthen bare ikke trænge ind til hende og det var DET jeg spurgte om jeg hjælp til.

    Nogle gange har man ikke brug for en metode eller fremgangs måde, men forståelse for hesten, du skal ændre din tanke gang, se mere på hesten, du skriver den keder sig, så lav noget den syntes er sjovt, så kan du jo tage det den ikke gider bag efter når du er nået ind til den.
    Den misforstår dig tydelighvis hvis den ingoerer dig. hver gang den er opmærksom på andre ting skal du tage opmærksomheden for det er dig og hesten og ikke alt muligt andet, det ødelægger også træningen. Som du selv skriver har du prøvet blidt, så lidt hårdere og hårdene uden virkning?
    Så du bliver nød til at finde en anden metode at få den op fra det græs. "horsemanship træning( de øvelser der findes) har jeg erfaret at det ikke altid er løsningen. For hvis du ikke kan finde ud af at vise hesten det rigtigt(ud fra de øvelser) duer det ikke( har samme problem), så jeg gider ikke spilde tid på fustration og misforståelser blandt hest og menneske.

    Træning er meget forskellig fra hest til hest, jeg mener ikke man bare kan bruge bestemte metoder og så det nice.

    Nu bliver du sikkert pist over det jeg skriver, men håber du tager lidt af det til dig. For at du kan finde løsningen må du anskaffe dig en masse råd,tips og andres erfaringer og trænings metoder før du kan udfører din egen.

    Du kan jo evt. prøve at filme det også se om du kan se fejlen?


Kommentér på:
Jeg giver snart op )-:

Annonce