1.147 visninger
|
Oprettet:
Katja Jensen - Equitandi
22. maj 2011 Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.843
22. maj 2011 Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.843
Jeg giver snart op )-: {{forumTopicSubject}}
Ja, min mor har denne islænder, Brella.. Jeg vil gerne træne hende når min mor ikke har tid men der er bare ingen kemi mellem mig og den hest der!
Man skal bruge utrolig mange kræfter på at slide og hive i hende for at få hende nogle steder med hende og hun virker bare total død. Hun virker meget slukket og vil helst bare spise græs (vores ridebane er en lille indhegnet græsbane). Det er så ærgeligt for jeg vil så gerne arbejde sammen med den her hest....
Nogen råd? Stil gerne spørgsmål, jeg vil prøve og besvare dem.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Råd er svære at give hvis du ikke kommer med konkrete problemer :o)
sep 2011
Følger: 66 Følgere: 68 Heste: 6 Emner: 38 Svar: 170
maj 2011
Følger: 25 Følgere: 222 Heste: 6 Emner: 204 Svar: 1.843
Simone H: Det er nu mest jordtræning jeg satser på
Cathrine&Selma: Nej tak. Jeg vil ikke købe min hest med mad, det har jeg prøvet og det tog lang tid at komme ud af igen. Hesten skal være sammen med mig fordi den ønsker at være sammen med MIG og ikke foder
dec 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 27
sep 2007
Istosserne! - Det er stadig lidt ukonkret.
Mangler noget om hvad du vil lave, hvordan du gør, hvad hesten så gør. :o)
maj 2011
Krikken: Jamen... Fx. Jeg vil gerne have hende til at lade være med at spise græs, jeg siger nej og laver et træk i cordeo'en - jeg roser og straks er hun nede og spise græs igen. Sådan kan vi stå i evig tid.
- Hun keder sig ekstremt nemt og har meget svært ved at stå stille og hvis jeg vil have hende til højre (fx) så skal jeg stå og lægge pres på cordeo'en i et halvt minut før hun gider rykke sig.
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 788
når den stikker hovedet ned for at græsse imens du rider en så klap den en med pisken så den hopper fremad..
hvis man for alt i verden ikke vil klappe den en gjorder jeg forresten også det engang jeg sad på min gamle hoppe at jeg skruede op for mobilen og trykkede play med tekno musik.. du kan dælme tro min hoppe hoppede fremaf.. og jeg må ærligt endrømme at jeg havde taget cinklerne ind til den på samme tid og jeg roste den op til skyerne for at løbe frem af...
jan 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 788
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 135 Heste: 17 Annoncer: 14 Emner: 138 Svar: 1.644
maj 2011
- Jeg vil gerne samarbejde med min hest ikke skræmme den fra vid og sans :b
sep 2007
Istosserne! - At ride på en græsbane er også en meget stor fristelse for en hest. Ikke noget særligt mange kan.
Måske du skulle bruge en anden optømning end coredo - så kan du vænne den fra det med græsset, du kan også få trænet signalerne bedre. For det lyder til den måske ikke helt forstår og derfor reagere lidt sent.
Måske du også skal time bedre, ændre måden du lægger pres på mm. - presset skal øges hvis der intet sker, ikke bare være passitv.
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.054
maj 2011
Jeg er så træt af mennesker som skriver: gør dit og gør dat.. Hvordan fanden skal jeg gøre det? Vil du lige forklarer mig det? Jeg har prøvet ALT..... ALT! Jeg kan simpelthen bare ikke trænge ind til hende og det var DET jeg spurgte om jeg hjælp til.
Det var en overdrivelse, slide og hive er at jeg mener at jeg er nødt til at stå i flere minutter og lægge pres på hende. Jeg mener at jeg starter med et minimalt pres, og så gør det større og større og det hjælper ikke en skid. Så nej, jeg slider og hiver ikke i hesten for jeg har faktisk kun cordeo (snor om halsen) på hende fordi at det er det jeg træner med pt....
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 135 Heste: 17 Annoncer: 14 Emner: 138 Svar: 1.644
Derfor, når jeg skriver lægge træningsstil om, så er det op til dig eller en evt. træner, at finde de værktøjer, der virker.
Men at forsøge at komme med forslag uden baggrundsviden omkring hesten, det vil være fuldstændigt uansvarligt.
Dog kunne man få gang i noget jordarbejde. Det kan ikke skade og vil formentlig hjælpe.
maj 2011
Hvis du har læst hvad jeg har skrevet, så ja - så jordtræner jeg!
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
maj 2011
maj 2011
nov 2007
Følger: 198 Følgere: 167 Heste: 5 Emner: 886 Svar: 3.825
Nu læste jeg lige det med at du ikke vil give den et klap, der mener jeg nu at istedet for en masse "slid", misforståelse og fustration fra din side, kan det altså være nødvendigt lige at sige "hey det der skal du altså bare ikke!"
citerer dig lige:
Jeg er så træt af mennesker som skriver: gør dit og gør dat.. Hvordan fanden skal jeg gøre det? Vil du lige forklarer mig det? Jeg har prøvet ALT..... ALT! Jeg kan simpelthen bare ikke trænge ind til hende og det var DET jeg spurgte om jeg hjælp til.
Nogle gange har man ikke brug for en metode eller fremgangs måde, men forståelse for hesten, du skal ændre din tanke gang, se mere på hesten, du skriver den keder sig, så lav noget den syntes er sjovt, så kan du jo tage det den ikke gider bag efter når du er nået ind til den.
Den misforstår dig tydelighvis hvis den ingoerer dig. hver gang den er opmærksom på andre ting skal du tage opmærksomheden for det er dig og hesten og ikke alt muligt andet, det ødelægger også træningen. Som du selv skriver har du prøvet blidt, så lidt hårdere og hårdene uden virkning?
Så du bliver nød til at finde en anden metode at få den op fra det græs. "horsemanship træning( de øvelser der findes) har jeg erfaret at det ikke altid er løsningen. For hvis du ikke kan finde ud af at vise hesten det rigtigt(ud fra de øvelser) duer det ikke( har samme problem), så jeg gider ikke spilde tid på fustration og misforståelser blandt hest og menneske.
Træning er meget forskellig fra hest til hest, jeg mener ikke man bare kan bruge bestemte metoder og så det nice.
Nu bliver du sikkert pist over det jeg skriver, men håber du tager lidt af det til dig. For at du kan finde løsningen må du anskaffe dig en masse råd,tips og andres erfaringer og trænings metoder før du kan udfører din egen.
Du kan jo evt. prøve at filme det også se om du kan se fejlen?
Jeg giver snart op )-: