Dum dag med hesten :´-( {{forumTopicSubject}}
ja andre der også har ahft en dum dag med hesten i dag ?
næsten alt gik galt i dag med Cokke
1: fik totalt stød da jeg hentede ham fra fold da han abselut ikke ville! gå igennem en stor mudderpøl
2: han var mødbeskidt og lidt våd da det havde regnet.
3: han var tæt på at træde på mig da jeg skulle op
4: han gad slet ikke trave og bakkede og var tæt ved at steje og opførte sig som om jeg rykked eham vildt i munden og mine tøjler var ret løse ( og nej han har ikke ondt ejer kia siger at sådan er han hvis han prøver en af)
5: han spændte vildt op hele op
6: min bettebror blev ved at spørger om han ikke måtte prøve nu og nu osv.! så blev anspændt
7: så da han blev lidt bedere og slappede mere af og lyttede begyndte det at regne og derefter hagle vildt! så var nød til at stoppe..
8: skulle stå og tørre ham i 100 år fordi han allerede er en smugle forkølet
der var da 1 god ting.. vi sprang en lille smugle og det var han fin nok til det var kun ca. 20 cm men første gang jeg sprang ham..
sorry at det blev lidt langt
stavefejl er betalt XD
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.619
nov 2006
Følger: 71 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 276 Svar: 1.477
Kia ( ejer da han e rmin lånehest) siger at han er igang med at prøve mig af.. og hader! det..
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 81 Heste: 3 Svar: 612
Min har har også været inde i en træls periode.
Men i dag til ridning gik det bare SÅ godt.
Så... bare se fremad (:
nov 2006
okt 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 632
nov 2006
aug 2004
Følger: 106 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 250 Svar: 4.332
Og så vil jeg gerne lige påpege, at det er påvist at hesten ikke er istand til at prøve af .
nov 2006
jeg sang endda ( det hjælper ham til at slappe af XD )
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
Skulle ride undervisning, men det blev min underviser der red ham, fordi han var hel mærkelig. Han går så kunstig rundt og bruger sig slet ikke. Hver gang han kommer op og bruger ryggen, panikker han fuldstændig, smider hovedet i vejret og løber. Det er så træls! For han kan være så pisse go' 2-3 dage og så går det bare gal igen.
Så den næste uges tid, skal han longeres hver anden dag, så han kommer til at søge mere frem og så skal han ellers bare traves godt og grundig i skoven, så han bruger sig lidt mere.
Så skal jeg ride undervisning mandag igen (efter planen) hvor vi skal se om det er blevet bedre. Ellers skal han gennemgåes i ryggen af en massør, og derefter evt. have taget røngten. Hvis ikke de finder noget, skal han muligvis stå stille et stykke tid, da det højst sandsynlig kan være fordi han vokser helt vildt. Han ser rigtig ufærdig ud lige pt.
Nu må vi se.. Håber på det bedste. Det kan bare ikke passe han panikker sådan, hver gang han skal bruge ryggen eller man sidder ned på ham. Det skal i hvertfald tjekkes. Min underviser, som eller plejer at ride ham skide godt, opgav nærmest idag. Han havde ingen anelse om hvordan han skulle ride den, andet end letridning og så en så løs hånd som mulig uden at give slip, og så bare lade ham trave frem.
Så er bare rigtig godt træt af det lige pt. Synes godt nok ikke jeg har været særlig heldig det sidste halve år.
Dum dag med hesten :´-(