{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Dum dag med hesten :´-( {{forumTopicSubject}}

ja andre der også har ahft en dum dag med hesten i dag ?

næsten alt gik galt i dag med Cokke smiley
1: fik totalt stød da jeg hentede ham fra fold da han abselut ikke ville! gå igennem en stor mudderpøl
2: han var mødbeskidt og lidt våd da det havde regnet.
3: han var tæt på at træde på mig da jeg skulle op
4: han gad slet ikke trave og bakkede og var tæt ved at steje og opførte sig som om jeg rykked eham vildt i munden og mine tøjler var ret løse ( og nej han har ikke ondt ejer kia siger at sådan er han hvis han prøver en af)
5: han spændte vildt op hele op
6: min bettebror blev ved at spørger om han ikke måtte prøve nu og nu osv.! så blev anspændt
7: så da han blev lidt bedere og slappede mere af og lyttede begyndte det at regne og derefter hagle vildt! så var nød til at stoppe..
8: skulle stå og tørre ham i 100 år fordi han allerede er en smugle forkølet smiley

der var da 1 god ting.. vi sprang en lille smugle og det var han fin nok til smiley det var kun ca. 20 cm men første gang jeg sprang ham..

sorry at det blev lidt langt smiley

stavefejl er betalt XD

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dum dag med hesten :´-(
  • #1   22. okt 2008 Har næsten ikke lavet noget med Kiesen. min cykel var flad så min mor kørte mig derud så nåede kun at tage hende ind, muge ud, fylde hø op og lave foder. og så lige snakke lidt med hende, tage grimen af og ind i boksen og så hjem. hun ville ikke rigtig med ind i dag men det HAGLEDE OG REGNEDE HELT VILDT da jeg hentede hende så hun ville jo ikke have det i ørene eller øjene.

• #2   22. okt 2008 Han var også træls i går smiley men det var værre i dag...
    Kia ( ejer da han e rmin lånehest) siger at han er igang med at prøve mig af.. og hader! det..

• #3   22. okt 2008 Ej hvor trælst ):
    Min har har også været inde i en træls periode.
    Men i dag til ridning gik det bare SÅ godt.
    Så... bare se fremad (:

• #4   22. okt 2008 jaaaa... håber virkelig han går bedre næste gang smiley men tror også at han kunne mærke at der var dårlig vejr på vej hihi

• #5   22. okt 2008 kender det godt den ene dag går det vildt godt og den anden går det bare dårligt og ja det kan godt være vid træls! men sådan er det=)

• #7   22. okt 2008 næææ hihi

• #8   22. okt 2008 Hvis hesten har en dårlig dag er det jo op til os at få den til at slappe af.

Og så vil jeg gerne lige påpege, at det er påvist at hesten ikke er istand til at prøve af .

• #9   22. okt 2008 jo han prøver mig af! jeg forlanger noget af ham og han har ikke været redte så seriøst i 4 månder...

jeg sang endda smiley ( det hjælper ham til at slappe af XD )

• #10   22. okt 2008 Har også haft en træls dag med hesten smiley
    Skulle ride undervisning, men det blev min underviser der red ham, fordi han var hel mærkelig. Han går så kunstig rundt og bruger sig slet ikke. Hver gang han kommer op og bruger ryggen, panikker han fuldstændig, smider hovedet i vejret og løber. Det er så træls! For han kan være så pisse go' 2-3 dage og så går det bare gal igen.
    Så den næste uges tid, skal han longeres hver anden dag, så han kommer til at søge mere frem og så skal han ellers bare traves godt og grundig i skoven, så han bruger sig lidt mere.
    Så skal jeg ride undervisning mandag igen (efter planen) hvor vi skal se om det er blevet bedre. Ellers skal han gennemgåes i ryggen af en massør, og derefter evt. have taget røngten. Hvis ikke de finder noget, skal han muligvis stå stille et stykke tid, da det højst sandsynlig kan være fordi han vokser helt vildt. Han ser rigtig ufærdig ud lige pt.

Nu må vi se.. Håber på det bedste. Det kan bare ikke passe han panikker sådan, hver gang han skal bruge ryggen eller man sidder ned på ham. Det skal i hvertfald tjekkes. Min underviser, som eller plejer at ride ham skide godt, opgav nærmest idag. Han havde ingen anelse om hvordan han skulle ride den, andet end letridning og så en så løs hånd som mulig uden at give slip, og så bare lade ham trave frem.

Så er bare rigtig godt træt af det lige pt. Synes godt nok ikke jeg har været særlig heldig det sidste halve år.

Kommentér på:
Dum dag med hesten :´-(

Annonce