{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
422 visninger | Oprettet:

Skadet igen /': !!! {{forumTopicSubject}}

Det hele startede Torsdag d. 9 August. Maria var oppe og se mig ride Ole, og hun ville tage billeder. Efter jeg har skridtet i 5 - 10 min, sætter jeg i trav, og får travet knap og nap et minut og så begynder Ole at stikke hovede i vejret, prøve at sætte i kort galop og nærmest trække på venstre for ben. Jeg blev meget forskrækket, for hader følelsen af at hesten har ondt, for det kunne virkelig mærkers et eller andet gjorde ondt. Vi trak ham og ind min mor lovede at ringe til dyrlægen næste dag, hvis han ikke var bedre der. Jeg prøver igen næste dag, og igen. Så snart jeg sætter i trav begynder han at ''halte'' og tage hovedet i vejret. Mandag kommer dyrlægen og tjekker hans ben, laver bøjeprøve, ser mig ride, ser ham blive longeret, men han kunne ikke finde noget. Han sagde at han kunne godt se der var noget galt. Han tjekkede tænder men der var heller ikke noget i vejen. Så beder han os om at ringe til en anden dyrlæge som også er det der 'keoprakter'. Han kommer så Fredag, og laver bøjeprøve, 'massere' og han finder et ømt punkt i lændepartiet. En ryg hvirvl der havde roteret sig så den sad forkert. Han massere den ''ud'', og siger Ole skal stå stille til på Tirsdag, og så må jeg ikke trave i 14dage. Kun skridte og galopere.Tirsdag skridtede vi forskellige øvelser i skridt i ca. ½time, og der gik han normalt. Så laver jeg anspring til galop, og han tager hovedet op, og går en smule usikkert, og ved ikke rigtig om han skal stoppe eller fortsætte. Det gjorde stadig ondt. Så ringede min mor til dyrlægen næste morgen, og hun kom om eftermiddagen. Hun tjekkede ryggen, hals, benene, igen bøjeprøve og så ham blive longeret osv. Hun fandt ikke andet ed en smule stramhed i venstre siden af halsen, og igen en lille bitte stramhed i lændepartiet igen. Hun sagde jeg måtte ride ham igen i weekenden, på en stub mark hvor der var god plads til at komme frem i skoen, i en god galop hvor han får lov til at bruge ryggen frit og strække halsen, for måske var han bare pylret.

- Det er så næsten to måneder siden det der, og han var blevet helt god igen! Vi er meldt til stævne 6.-7. og ridelejr den 14. MEN! Alt det der med at slå fra, ''halte'', trippe, gå ustabilt, sætte i galop osv. er nu kommet igen /':
Jeg forstår bare ikke hvad der kan være galt, for jeg har virkelig sørget for at få ham redet ekstra dybt, og godt frem ad. Det kan ikek være sadlen, for den er 'bygget' specielt efter hans ryg, og den kan ikke give sig!
Dyrlægen kommer måske imorgen, hvis han kan nå det.
Er bare så nede! Det er så træls det der, og har bare et spørgsmål der bliver ved med at køre i hovedet:
Kan han have en slags ''fejl'' i ryggen, så han ikke må konkurrence rides, og jeg derfor skal have ny hest? Eller kan det ikke gå så galt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skadet igen /': !!!
Kommentér på:
Skadet igen /': !!!

Annonce