Ikke igen:-( måske skadet hest {{forumTopicSubject}}
Bliver virkelig nød til at komme ud med det her.
Købte Dino i August måned. Hun var ren i røngen på ben men dyrlægen/kiropraktoren mente hun var skæv i krydset. Det blev rette og det gik virklig fremad med ridningen. Men pludselig gik det baglæns og vi er ikke kommet videre faktisk er det kun blevet værre. Vi startede med at ride hende løsgørende og afslappet så hun lærte at acceptere biddet og viste hende hvordan hun skulle søge frem og ned. og der har ingen problemer været på venstre volte. men for 14 dage siden gik det helt galt på højre volte. min underviser kom og hjalp mig 3 dage efter det første udbrud hvor hun havde stejlet med mig. og det gik helt galt. Hun gik perfekt på venstre volte og Bum på højre volte stejlede hun. det endte så med at hun stejlede så kraftigt at hun gav mig en skalle og jeg fik hjerne rystelse og siden har jeg faktisk ikke rigtig turde ride hende ikke fordi jeg er bange men simpelthen fordi jeg så var 99% sikker på der var noget galt. Så min underviser fik lov til at få hende i de sidste 14 dage hvor hun ville lave en masse løsgørende longe arbejde med hende og få hende til at sætte flere muskler i sadel leget. og det er vidst gået godt indtil i fredags. Jeg skulle på weekend ophold og derfor ikke været ude ved hesten eller snakket med min underviser.
Men nu har jeg lige snakket med min underviser og hun vil ikke arbejde mere med Dino før hun er blevet undersøgt. For nu er hun også sikker på at der er noget helt galt:-(
Vores tanker går på at hun endten har en brækket hals/nakke hvirvl eller en eller flere sammenvoksninger i nakken:-( Puha syntes virkelig ikke jeg kan klare flere skadet heste mere.
Dyrlægen/kiropraktor bliver kontaktet i morgen, så vi kan få en afklaring. Frygter så meget hun har brækket noget i halsen eller nakken for det er ikke mere end 10 måneder siden jeg aflivet min gamle hoppe for samme diagnose:-( Hvad gør jeg dog forkert i denne heste verden. 4 hest på 4 år 3 bare i år. hvis hun bliver erklæret uridelig:-(
maj 2007
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 5 Emner: 58 Svar: 239
jul 2012
Følger: 13 Følgere: 23 Heste: 5 Svar: 363
Ikke igen:-( måske skadet hest