1.720 visninger
|
Oprettet:
Totilas måske solgt igen? {{forumTopicSubject}}
Ja læste lige inde på ridehesten at der går rygter om at Totilas muligvis er ved at blive solgt til en østrigsk milladær, som i sidste uge indgik et sponsorat med Edward Gal.
Kunne være så skønt vis rygtet er sandt, syntes ikke Totilas og Matthias samarbejder ordenligt, Totilas virker mere anspændt under ham end da den blev redet af Gal.
Hvad syntes i om det mulige salg?
Link til artiklen: http://www.ridehesten.com/Heste-nyheder/SeNyhed/?ID=12892
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.980
Men jo de kunne få mange procenter indefor den slags ridning FEI åbenbart gerne vil have at vi rider og det kunne Gal, det må man give manden..
Om det så er det bedste for Totilas... Tja...
Jeg håber på at han bliver solgt og en ny rytter der måske får en lidt bedre føling med hesten...
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
Det kan godt ske, at de har nogle problemer Rath og Totilas, men jeg synes hingsten ser mere sund ud nu
jun 2007
Følger: 281 Følgere: 326 Heste: 7 Emner: 17 Svar: 476
apr 2005
Lidt ligesom med Sune med Blue Hors..
Hvis man ikke trækker kaniner op af hatten, så er der bare ud af vagten..
Hvad blev der af tålmodighed og god tid i heste verdenen, er det ikke det man plejer at bygge succes på..
Nu er det bare samlebånds succes, det skal bare gå stærkt...
Hestene der går grand prix bliver yngre og yngre og det gælder både spring og dressur her er de dælme lige "dårlige"...
ja nå.. Bok bok bok ha ha ha ha
mar 2008
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 411
Han var meget meget mere lykkelig med Gal.
Btw, det er Sjef (Ankys mand) der skal trene Rath efter OL.... Tror i ikke han os rider rollkur så??
okt 2008
Følger: 85 Følgere: 86 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 271
mar 2008
Bedre gående? hvis i synes høje forben uden bæring og aktive bagben er noget man vil ha, så... Han har sgu "højere" forben nu end med Gal...
feb 2008
Følger: 149 Følgere: 150 Heste: 3 Emner: 51 Svar: 2.051
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Men må sige at den video er der bliver Totilas redet på samme måde som gal træner - under lod. Siger ikke dette er korrekt ridning, men alle de gange jeg har set rath og Totilas syntes jeg bare ikke det så ligeså "fejlfrit" ud, altså rath kan ikke ride hesten i dens svageder som gal kunne.
jul 2005
Følger: 136 Følgere: 151 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.248
Men synes bestemt ikke om den måde Gal rider på! Jeg var til det der halløj til Herning hingste kåring hvor Edward Gal fortalte og underviste, vi gik midt i, da det simphen var forfærdeligt at se på ! Sikke en gruefuld måde at undervise og ride på, det vil jeg simphelhen ikke ligge øjne til!
Håber de finder en helt tredje rytter til ham, som ikke gå ind for den slags ridning
jan 2010
Følger: 63 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 11 Svar: 207
Sgu næsten ligesom Sune Hansen som ikke skulle være hos Blue Horse mere pga. manglende resultater...
Giv dog dem en chance for at lære hesten at kende og få det til at fungere... Et år eller mere er ikke unormalt når en ejer skifter hest/pony...
Det er jo ikke nogen skovturs hest...
Så jeg er helt og aldeles enig med MLC som jo skriver det samme som mig...
Men nej folk har så travlt - syns det er mere menneskeligt, at ryttere giver sin hest tid både kropsmæssigt og i sindet for at følge med til de krav der stilles i konkurrenceverdenen. Altså at der ikke presses noget ned over hesten før den psykisk og fysisk er KLAR.
Det beundrer jeg mere end personer ( nævner ingen navne) som har alt for travlt og dermed ikke rider på hestens præmisser).
Jeg tænker også nogle gange: hvorfor er det folk feks. vil starte mb med vold og magt - for når man så sidder og kigger så ser det elen... ud og man tydelig kan se at hverken hest eller rytter er klar til denne klasse.
Start dog i de klasser hesten/rytteren hører hjemme i . Giv hest og rytter succes oplevelser... Det andet skal man nok nå...
Nå skulle bare lige have luft...
Om man kan lide den ene måde at ride på eller en anden er jo en smagssag.
okt 2004
Hovedsagen er bare at Totilas faktisk er en svær hest at ride, og syntes ikke raht er god nok til at hjælpe hesten gemmen den mangler. Samtid har den en mere anspændt hals og mindre bæring = mere forbens spejt.
Så i mine øjne er det ikke bedre ridning. Og jeg er bestemt heller ikke glad for den træning Gal laver, men hesten klarede sig altså bare bedre under ham.
okt 2007
Følger: 148 Følgere: 144 Heste: 2 Emner: 73 Svar: 367
http://www.ridehesten.com/Heste-nyheder/SeNyhed/?ID=12894
apr 2005
Man kan ikke bedømme noget som helst ud fra det klip, som der bliver vist i artiklen andet end at der en overspændt hest som flipper total ud.
Ikke har forpart og bagpart med sig overhovedet og en rytter der prøver af alt magt at styre hele showet, men der bare taber gang på gang...
Hvis det var mig, havde jeg stoppet og redet ud, meeeeen nu var alle de rare mennesker jo kommet for at se på dyret, det er ikke nemt med mange penge i spil, så kan man nogen gange glemme, der er et lille heste dyr derinde et sted
Så lige et lille klap til Rath på trods, se her lige inden de skal ind:
http://www.youtube.com/watch?v=ntB8XvBaXAM&feature=related
Snuden frem mere afslappet.. Kudos Rath..
okt 2004
MCL: Jeg bedømmer bestemt heller ikke ud fra klippet, hesten er tydeligvis bange for noget, muligt puplikum som sidder så tæt på banen. Men generalt syntes jeg ikke raht formår at ride hesten igennem dens svagheder og det gjorder Gal altså - om man syntes om hans træningsmetode eller ej. For nej bryder mig bestemt ikke om den måde han rider sine heste.
mar 2008
Og han skal vel ikke "rette op" i det Gal har redet i hesten, når han skal trene for Sjef?? Og hesten spjetter mere nu, end før. Den har heller ikke længer de vilde bagben den havde..
mar 2008
apr 2005
Kig det link jeg lige lagde op
desuden kender vi ikke for historien...
Skal vi også nævne andre heste der opføre sig sådan?
Feks alles dansker darling Don Schufro, som går total agurk, bare man overvejer at klappe af den... Men det er jo ikke Andreas skyld... Det er jo bare en hingst med gnist ik
okt 2007
Følger: 148 Følgere: 144 Heste: 2 Emner: 73 Svar: 367
okt 2004
mar 2008
Joda, men Don Schufro er sånn med alle mennesker.. Totilas er ikke sånn med alle mennesker! Han red, som sagt, ud på lange tøyle til brølende jubel for 1 1/2 år siden med Gal. I fullstendig afslappet skridt...
Team Grafik: Jeps, halvandet år er meget lang tid, altså, man bruger da vel max et par måneder på å bestæmme kemien Når Gal fik Romanov ned brugte han 3-4 uger på å bestæmme sig. Ikke 1 1/2 år......
apr 2005
Det er faktisk også lige meget for mig.. Jeg vil ikke gå ind i diskussion omkring Gal eller Rath..
Jeg køber Totilas, stiller ham i løsdrift, barfodet & uden dækken x)
Som jeg forstår det skulle Sjef først træne parret efter OL?
At man ønsker dette, ja det... Må man så selv synes om man hvad man vil
Jeg blev bare foraget over dette her samlebånds succes mentalitet der er topsporten, er blev Rath bare lige inddraget...
okt 2004
Jeg er 100% enig i at Gals ridning ikke er for kønt, men han formåede altså bare at ride Totilas.
Samtidig tror jeg ikke hesten bliver solgt grundet manglende resultater.
apr 2005
Nej men så er det jo heller ikke optimalt at Rath beholder den..
Min hel personlige holdning er så heller ikke at Gal skal have den, netop pga ridningen...
Nej de VIL have noget ud af den hest... Det er jo nok det værste der kan ske...
okt 2004
Men derfor syntes jeg stadig Totilas og Edward var teamet, om jeg kan li hans træningsmetode eller ej., så var det "flot" ridning på banen.
mar 2008
Tror sgu ikke du kan å Totilas til å blive happy i en løsdrift, for efter hvad jeg har hørt så har de prøvet mange gange å stille han ude.. Men han løber igennem porter og alt og ind til stalden. Det er jo flot med en hingst.... Men jeg indbilder mig han fik være lidt ude ved Gal.. Men ikke så længe at han nåede å løbe igennem
Det er ingen samlebånds succes mentalitet, det er da om hest & rytter kan sammen, og har kemi.. Det har Rath og Totilas ikke. Man opdager ikke kemien, den er der fra start af..
Tror heller ikke den bliver solgt grundet manglende resultater i banerne. Det er nok heller manglende kemi i generell riding.
okt 2004
apr 2005
Hov hov ikke dømme på forhånd!! Man ved aldrig hvad man morgendagen binger.. Sku aldrig given hest i munden.. Sælg aldrig skindet før bjørnen er skudt og mange flere...
Jeg KAN sagtens få Totilas i en løsdrift det er et spørgsmål om vilje he he
Øøøh nej, det har intet med hinanden at gøre, det har jeg heller ikke sat sammen.. Det var en side kommentar - Som jeg også forklarede..
Synes nu også at Rath har kemi med Totilas - Hvilket du ikke synes, du vil Gal tilbage, for han var bare super rytter nummer et
At jeg måske ikke er enig med ridningen er noget andet...
mar 2008
MLC: Kan altså ikke se den kemien du siger er der, i den video.. Det er kun en stresset, forvirret hest der ikke forstår hvad det er han vil! Han klarer jo ikke få den i galopp? Og når den går i "galopp", så holder han den så meget tilbage den changerer bag konstant og er forvirret. Havde det været Gal så tror jeg han havde redet FREM, ikke holdt tilbage. Det havde jeg os, for den sags skyld
Tror ikke jeg ville prøve å få en 12 år gammel hidsig avlshingst i løsdrift, når den nu ikke går ude hvor den står... Men dig om det Jeg ville aldrig holde en kønsmoden hingst der går i avl i løsdrift uanset, for man kan ikke overvåge den konstant. Og bryder den sig ud, så bedækker den vel hvad den kommer over. Har været med til lignende med verdens sødeste hingst, der ikke engang gik i avl. Han gik os ind for å dræbe to af vallakene... det var ikke sjovt!
Men udegang fra tidlig morgen til sen aften - ja. Og alarm på hegnet, som gik af om kontakten blev brudt (ergo - løbet igennem).
Det er ikke så meget fordi det er Gal, det er fordi de kommer over ens, når de rider så ser det nemt, let og pent ud. Jeg er ikke enig i Gal sin riding, og heller ikke den riding Rath skal til med nu, hos Sjef. Og når han skal trene for Sjef, tror jeg sgu han rider likt rollkur hjemme... Man rider da ikke akademisk riding - og så bestæmmer sig for å ride rollkur over natten? Og når hesten har fået mere spjet i sine forben, så vil jeg tro han er redet i rollkur...
okt 2004
Jo en anden rytter vil da helt sikkert kunne finde kemien man Totilas, men der er nok ikke mange der har en sponsor som ville kunne betale for hesten. Jeg var frygtelig ked af at Totilas blev solgt i det hele taget for syntes Gal og Totilas var et utrolig godt team, og det var bare næsten fejlfrit på banen. At Gal så bruger en knap så god træningsmetode, tja kan ikke gøre noget ved det. Men rath vil helt sikkert bruge samme metode efter som det er Sjef som skal træne ham, selvom det ikke er på Totilas så er jeg sikker på rath vil bruge rollkur på ham også.
Derudover ligger der mange videoer af rath og Totilas hvor det er en anspændt hest med forbens spjæt, hvilket Totilas ikke havde med gal (han har naturlig høj forbensaktion ligesom nogen ponyer har).
Derudover syntes jeg at Totilas har haft mange skader i det halvandet år han har været i tyskland.
apr 2005
Ej men nu hægter du dig jo også bare kun på den video som en sugemalle på en akvarieside "Seeeeeeeee den video!!" Ja jeg har set den.. Men jeg har også set andre videoer - for det giver et andet indtryk.. Jeg læser heller ikke bare en bog om USA og siger - sådan er det at være der!
Måske lidt perspektiv kan gøre det...
Men hvordan Gal havde redet - Ja det kan vi jo af gode kun gætte om, da han ikke red hesten
Og at det var en spændt hest, har jeg aldrig været uenig i... Men jeg kan også godt have en dårlig dag med min hest, men derfor sælger jeg ham ikke (selvom trusler godt nok flyver gennem luften) ved da ikke om folk så tænker "NEJ nej nej sikke da dårlig kemi de har!"
Og herregud.. det med løsdriften, barfod osv, det var nu ment som en joke! Slap af det er fredag
Men at Gal for det til at se pænt ud.. Så er det bare det der tæller? - Men så kommer det jo så an på, om man kan lide hans ride måde, hvis man er fan, så er det jo det der tæller, hvis ikke, ja så er det jo netop ikke (synes jeg)
Nej tror heller Rath rider akademisk, det kan man jo se... Ved ikke hvad Rath rider (han er vidst lidt selvlært/familielært/agtigtnoget), men ved hvad han kommer til at ride under Sjef og hvad Totilas har redet under Gal - Sååå det...
Men kan ikke se hesten har fået mere spjæt i de forben når jeg kigger på dressur videoer af dem (nej jeg tager ikke den fra artiklen med - min hest kan også ligne en rollkürs hest hvis den er total ophidset)
Det er endda en træningsmetode for nogen at hidse hesten op så den får mere gang og dermed aktive ben, jo jo...
mar 2008
Men når ting ikke bliver bedre efter så lang tid, så vises det ingen kemi.. Man kan se på en hest og en rytter når de har kemi, og det vil jeg tro du og din hest har? Lige som meg og min hest har. Jeg havde aldrig købt han hvis jeg ikke havde kemien først, fordi jeg ved det ikke bare "kommer" efter en stund. Og har vi en dårlig dag eller uge, så tager vi heller ikke til stævne, for det er bedre med ingen fræmvisning end en dårlig Og det med trusler der flyver igennem luften, den kender jeg igen... lol!
Gal får det til å se nemt ud å ride, han sidder så dejlig og let i sadelen, og bare lader hesten GÅ, ikke holde den tilbage. Jeg er fan af hans sits, og hvordan han får ridingen til å se ud. Rollkur kan jeg bestemt ikke lide.
Nej, ikke akademisk.. Tog det bare som et eksempel Men jeg synes å ha set han rider LDR, noget jeg ikke finder galt, da det absolut ikke er tvang eller forhindrer hesten i at puste.. Så længe det bruges rigtig! Han er nok en del familielært, da hans stemoder ejer halve Totilas, og hun har redet meget.
Han har fået mere spjet i den nye end de gamle, det er det jeg taler om. Ikke dem fra sommeren 2011.. Men jeg tror aldrig vi kan blive enige om dette...
En træningsmetode at hidse hesten op så den får mere gang? Det har jeg da aldrig hørt nogen har brugt hvad er nu det for en "metode"? Er glad min har naturlig gange jeg..... Og holder mig til den..
mar 2008
okt 2004
Jeg er fuldstædnig enig i Hege om at Totilas er blevet dårligere gående under Raht, men jeg vuderer også ud fra flere videoer end den ene som ridehesten linker til.
apr 2005
Ja hvorfor mon de så ikke bare vise den løs.. De har vel tiltro at Rath kan fremvise den Alle kender jo Totilas, så bare det at den går løs i hallen ville jo være nok (ihvertfald for mig).. Som sagt vi kan spekulere til vi bliver blå i hovedet over, hvorfor og hvordan de valgte at gøre sådan og sådan..
Ja i den video fra artiklen spjætter han jo helt vildt, et vil jeg give dig ret i! Men som sagt, vil jeg se bort fra den video.. En ophidset hest, vil som regel have mere gang...
<b> Team Grafik * Distanceteam * </b>
Hænger jeg mig i det da? Har da ikke nævnt det i mange indlæg nu... Så ved ikke hvem jeg ligefrem hænger mig i det
apr 2005
Men det er jo netop problemet med Gal.. At det ser så let ud på banen.. Men bagved ja så er det noget andet.. Det er det jeg ikke kan forliges med...
At det ser så let ud og elegant på banen og hesten bare ser flot og imponerede ud med høje ben løft osv, når man ved hvad der ligger bag...
Det ødelægger det nok bare for mig..
mar 2008
Tænkte de kunne jo lukket den løs når de kunne se hvor dårlig det gik med dem der inde, så fik folk se han faktisk gå frem i sine gangarter... Fordi det virker til de mistet tiltroen når Rath var nødt til å ha sin far til å undervise ham mens han red... Hvilket har skadet den stakkels dreng sit rygte. Han skulle haft en meget nemmere hest, så han blev mye mer safe i de store klasser. Han er da kun 27, og uanset hvor meget naturtalent han er så burde de indse hesten er for meget, og han ikke erfaren nok..
Jeg skulle meget gerne heller set den løs end det show den gik Den er jo meget lækker løs os.....
apr 2005
Netop, som jeg skrev tidligere, så havde jeg også selv stoppet med at ride, hvis jeg havde sådan en dag med min hest..
Men som jeg har så heller ikke en million hest, sponsorer og publikum der forventer at min hest præstere når man siger den skal...
Det var et jeg mente med at man kan glemme at det er en hest... For er kun enig i at de forværrer det hele ved, med bare at forsætte.. Hesten kører jo helt oppe under loftet..
Men Totilas er en lækker hest det kan man ikke komme uden om..
mar 2008
Så ødelægges rygtet så meget mindre for bægge! Havde jeg været i publikum ville jeg hellere set det, end det show der..
Totilas er en meget lækker hest, men han er så meget mere lækker når han går med mindre forben, mer bagben og er afslappet...
apr 2005
Der er vi også helt enige
Totilas måske solgt igen?