20. maj 2007 Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 104 Svar: 1.389
hest skadet igen.. øvøv {{forumTopicSubject}}
ja Chico står nu skadet igen.. han skulle lukkes sammen med hingsten da han har været en bandit i den anden flok, og ham og hingsten har gået sammen før og rigtigt hygget sig..
da min ridelære kom hjem, så han chico skræmt og helt oppe i det røde felt, og helt skaldet på måsen.. det tog min ridelære en del tid at få chico overtalt til at gå med ham så han kunne komme ind i en boks og falde ned og slappe af.. de blev lukket sammen aftenen før i 4-5 timer uden der skete noget som helst..
hvad kan vi lære af det?? chico skal aldrig ind til hingsten igen.. hmm øvøv.. så nu kan vi ikke ride i 2-4 uger igen.. og den står på masser af sæbe spåner, sår spray og alovera og tjære plaster så fluerne ikke går i det..
han blev lukket ud i den anden flok igen (han går i løsdrift) og han er stadig træt..
øv hvor er det træls.. havde lige fået låne sadlen hjem, og vi var endlig kommet igang efter såret ved koden.. og vi var endelig kommet til det punkt hvor han løftede ryggen, og samlede sig en smule for løse tøjler..
øvøv..
så næste gang jeres heste skal lukkes sammen så hold øje med dem.. og se gerne til dem meget ofte.. også selv om de har gået sammen før
jan 2009
Følger: 60 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 203
Kender alt for godt det der med så er man lige kommet igang igen og hov så han hesten fået en skade eller lavet et eller andet på folden så man ikke kan ride den hehe min hest er en bølle ved andre på fold så han går kun sammen med min søsters og de har det fint sammen, dog går der da nogle dækner og grimer i stykker hihi
maj 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 104 Svar: 1.389
ind til videre bruger jeg sæbe spåner til at få rester af intøret sårspray og lign af..
kommer jeg ikke noget på kan han ikke være til.. aloveraen er lidt smerte lindrende og han er meget øm over det hele derfor aloveraen..
jeg har efter hånden set en hel del skader.. og vasker man dem ikke så går der betændelse i, den der bliver vasket er nærmest en flænge hvor hårne er bukket ind ad i såret så dem jeg jeg nød til at pille ud da de ellers sætter sig fast med skidt og snavs..
maj 2007
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 104 Svar: 1.389
det kan godt være at man ikke burde gøre det..
problemet er at hårne stadig sidder fast på hesten og huden bukker ind så hårne er i sår skårpen og det skal de jo ikke være da hvis de bliver siddende så lukker huden sig om dem og de bliver nedgoet..
jeg bruger det jeg ved virker...
maj 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 391
hest skadet igen.. øvøv