{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

skadet hest {{forumTopicSubject}}

Årh så skete det, havde egentlig vist det fra starten af, men dyrlægen gav mig hele tiden håb ):

Min fuldblod havde for en 5-6 uger siden en hævet bule på benet, hun fik det tjekket, og dyrlægen mente det var sceneskedehindebetændelse. Hun fik så noget medicin, som hun fik en uges tid, det hjalp dog ikke, så hun fik en sprøjte direkte ind i hævelsen.
Jeg synes igen ikke der skete det helt vilde, så dyrlægen blev endnu engang kontaket, men sagde dog at der kunne gå 3 uger for hun var god igen, så vi skulle bare lade hende stå, men han var dog sikker på det gik den rigtige vej, da bulen var blevet større, men blødere..

Så kom smeden her den anden dag, og sagde at han ikke ville give hende sko på igen, da der gik mindst et halvt år, hvis det overhovedet blev godt igen, før hun kunne bruges..

Jeg er simpelthen så sønderknust, og kan slet ikke huske hvornår jeg sidst har grædt så meget, jeg føler en blaning af sørg, arrigskab, og tomhed, alt det Emma og jeg har kæmpet igennem det sidste år, blev med et forgæves arbejde. Hun er jo min drømmehest, hun har givet mig den modstand som har gjort at jeg har haft noget at kæmpe for og fået mine tanker på andre veje end min familie.

Ved ikke helt hvad jeg forventer af dette indlæg, havde vist bare brug for at komme ud med det. Der er lige noget ting der skal synkes, inden jeg bestemmer mig for om jeg forsætter med heste, jeg elsker det over alt på hele jorden, hestene er mit liv, men hvis der er så meget sørg indblandet ved jeg snart ikke om det er det værd ):

Så lige nu tøffer jeg rundt på min delige pinto pony, som jeg aldrig kommer videre på ):

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skadet hest
  • #1   13. nov 2011 Hvor på benet sidder bulen hvor stor er den?

• #2   13. nov 2011 Jeg kan godt sætte mig ind i din situration! For os andre, som aldrig har oplevet sådan noget, ville det virke helt urealistisk at tænke på hvis det var vores hest, for alle tænker 'Det sker ikke for mig' men det rammer jo bare nogen, og de mennesker har jeg virkelig ondt af!
    Alle ride glade pigers/drenges frygt, er at ens hest skal få en skade så den bliver "ubrugelig" til at ride på. Jeg ville have det på præcis samme måde hvis det skete med min Malcom basse.. Der findes bare ikke noget værre end hvis der sker noget med ens bedste ven!
    Jeg vil da give dig et godt råd - Hold altid fast i ridningen, hvis det er det du brænder for! Der ER mange følelser indblandet, når man først lærer en hest godt at kende og folk som ikke kender til det med heste, ville bare sige "Man kan ikke elske et dyr" Men det er jo lige det man kan! smiley
    Alt det arbejde er jo heller ikke helt forgæves, for det lyder til at I har været igennem mange ting sammen i dette forløb, og det har da helt sikkert også skabt et større bånd mellem jer!
    Måske er det ikke din dejlige pinto pony du kommer videre på, men det betyder jo ikke at du ikke kan komme videre på en anden pony, som måske er mindst ligeså dejlig. Din pinto kan jo blive selskabspony, hvis der er helt umuligt at den bliver rask igen. Men opgiv aldrig håbet!
    Det bedste ville nok også være at lytte til dyrelægen, for dyrelægen er jo somsagt uddannet dyrelæge, hvilket smeden jo ikke er.
    Jeg ønsker alt held for jer! :'-)

• #3   13. nov 2011 jeg forstår dig, dog har min elskede pony spat, og kan nok ALDRIG blive ride hest. det er forfædeligt, når de kommer til skade smiley

• #4   13. nov 2011 Tak alle sammen jaa holder også fast i ridningen, det er bare så svært at skulle starte "forfra" igen..

og ja er udmærket klar over at dyrlægen ved mere end smeden, men indtil videre har dyrlægen bare ikke gjort noget der er hjulpet, og smeden bekræftede lige det jeg selv var helt sikker på.. ):

• #5   13. nov 2011 Cecillie Løkke : den sidder oppe over koden, lige ved scenen.. den er ikke så tyk, men breder sig over en hånds størrelse.

• #6   13. nov 2011 Har du evt. fået en anden dyrlæge til at kigge på det?

• #7   13. nov 2011 Min erfaring med smede er at de alle tror de er så skide kloge og ved alting, og at alle andre er uvidende. Har efterhånden oplevet det riiigtig mange gange. Den smed jeg har nu, er heldigvis ikke så slem med alt det der.

Jeg synes du skal lytte til din dyrlæge, han/hun har trods alt læst i mange år, for at få den viden de har smiley Håber din hyp snart bliver frisk igen smiley

• #8   13. nov 2011 Men prøv at få en anden dyrlæge til at se på det smiley

• #9   13. nov 2011 Min hoppe havde det også inden jeg fik hende, og hun var i genoptræning efter 3 mdr, så opgiv ikke håbet. Jeg ville få en anden dyrlæge til at kigge på den.

• #10   13. nov 2011 dejligt med jeres svar, det giver endnu et håb (:

• #11   13. nov 2011 Prøv først at give den det ro, som dyrlægen nu siger.. Ind i mellem skal man også bare have tålmodighed! smiley

Og hvis det stadig ikke har hjulpet, så prøv at få en anden dyrlæges mening på det smiley

• #12   13. nov 2011 Et halvt år går stærkt, den første hest jeg havde stod skadet 3 mdr. Og så måtte den aflives. Den anden hest jeg havde stod skadet 10 mdr. Så måtte han også aflives. Ham jeg har nu har nu stået skadet 16 mdr, og skulle være klar om 2 mdr. Men det er surt, og virker uoverskueligt, men tro mig, I kommer gennem det hurtigere end du aner smiley

• #13   13. nov 2011 Jaa det er rigtig nok, tiden går stærkt, synes det er utroligt det allerede er 6 uger siden jeg red hende sidst, men hun er bare ikke en hest der kan stå stille for længe af gangen, så er lidt nervøs for om hun overhovedet vil blive den sammen hest igen. ):

Kommentér på:
skadet hest

Annonce