skadet hest {{forumTopicSubject}}
Årh så skete det, havde egentlig vist det fra starten af, men dyrlægen gav mig hele tiden håb ):
Min fuldblod havde for en 5-6 uger siden en hævet bule på benet, hun fik det tjekket, og dyrlægen mente det var sceneskedehindebetændelse. Hun fik så noget medicin, som hun fik en uges tid, det hjalp dog ikke, så hun fik en sprøjte direkte ind i hævelsen.
Jeg synes igen ikke der skete det helt vilde, så dyrlægen blev endnu engang kontaket, men sagde dog at der kunne gå 3 uger for hun var god igen, så vi skulle bare lade hende stå, men han var dog sikker på det gik den rigtige vej, da bulen var blevet større, men blødere..
Så kom smeden her den anden dag, og sagde at han ikke ville give hende sko på igen, da der gik mindst et halvt år, hvis det overhovedet blev godt igen, før hun kunne bruges..
Jeg er simpelthen så sønderknust, og kan slet ikke huske hvornår jeg sidst har grædt så meget, jeg føler en blaning af sørg, arrigskab, og tomhed, alt det Emma og jeg har kæmpet igennem det sidste år, blev med et forgæves arbejde. Hun er jo min drømmehest, hun har givet mig den modstand som har gjort at jeg har haft noget at kæmpe for og fået mine tanker på andre veje end min familie.
Ved ikke helt hvad jeg forventer af dette indlæg, havde vist bare brug for at komme ud med det. Der er lige noget ting der skal synkes, inden jeg bestemmer mig for om jeg forsætter med heste, jeg elsker det over alt på hele jorden, hestene er mit liv, men hvis der er så meget sørg indblandet ved jeg snart ikke om det er det værd ):
Så lige nu tøffer jeg rundt på min delige pinto pony, som jeg aldrig kommer videre på ):
aug 2009
Følger: 41 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 223 Svar: 2.108
sep 2010
Følger: 33 Følgere: 31 Heste: 6 Emner: 6 Svar: 15
Alle ride glade pigers/drenges frygt, er at ens hest skal få en skade så den bliver "ubrugelig" til at ride på. Jeg ville have det på præcis samme måde hvis det skete med min Malcom basse.. Der findes bare ikke noget værre end hvis der sker noget med ens bedste ven!
Jeg vil da give dig et godt råd - Hold altid fast i ridningen, hvis det er det du brænder for! Der ER mange følelser indblandet, når man først lærer en hest godt at kende og folk som ikke kender til det med heste, ville bare sige "Man kan ikke elske et dyr" Men det er jo lige det man kan!
Alt det arbejde er jo heller ikke helt forgæves, for det lyder til at I har været igennem mange ting sammen i dette forløb, og det har da helt sikkert også skabt et større bånd mellem jer!
Måske er det ikke din dejlige pinto pony du kommer videre på, men det betyder jo ikke at du ikke kan komme videre på en anden pony, som måske er mindst ligeså dejlig. Din pinto kan jo blive selskabspony, hvis der er helt umuligt at den bliver rask igen. Men opgiv aldrig håbet!
Det bedste ville nok også være at lytte til dyrelægen, for dyrelægen er jo somsagt uddannet dyrelæge, hvilket smeden jo ikke er.
Jeg ønsker alt held for jer! :'-)
mar 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 48 Svar: 173
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.993
og ja er udmærket klar over at dyrlægen ved mere end smeden, men indtil videre har dyrlægen bare ikke gjort noget der er hjulpet, og smeden bekræftede lige det jeg selv var helt sikker på.. ):
aug 2010
aug 2009
Følger: 41 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 223 Svar: 2.108
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.059
Jeg synes du skal lytte til din dyrlæge, han/hun har trods alt læst i mange år, for at få den viden de har Håber din hyp snart bliver frisk igen
jan 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 44 Svar: 2.059
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.599
aug 2010
jul 2004
Følger: 168 Følgere: 173 Heste: 9 Emner: 449 Svar: 9.001
Og hvis det stadig ikke har hjulpet, så prøv at få en anden dyrlæges mening på det
apr 2006
Følger: 74 Følgere: 71 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 195
aug 2010
skadet hest