813 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

For Dominerende.. For Dominerende..

Hej Hg.
Ja jeg har desværre løbet ind i problemer med Rocky.. smiley
Han er alt for dominerende så vallaken på opstaldningsstedet har blevet bange for ham smiley
Vi har aldrig set at han har gjort ham noget fysisk, han har aldrig haft skader eller sår osv..

Har I nogle gode råd?

Jeg bliver nødt til at flytte hvis den anden hest ikke falder ned og bliver mere tryg..
Jeg starter fra i dag at tage Rocky ind i boks alene om natten således at Totter ikke bliver holdt ude fra løsdriften.. Og håber at denne adskillelse vil hjælpe..

Mvh TT

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For Dominerende..
  • #1   14. nov 2020 En hest skal jo bestemme i en flok, men uden at vide baggrunden for at Totter bliver holdt udenfor løsdriften, så kunne man kigge på følgende :
    Er der nok/store nok åbninger ind til løsdriften
    Fodres der i løsdriften, kunne løsningen være at fodre udenfor i stedet
    Får de nok foder til at det ikke er “kamp om fodret”
    Har Rocky det fysisk godt - hvis han fx er skæv/øm/kold så kan de blive mere sure og aggressive. Så fys/massør/dækken kunne være en mulighed.
    Helt uden erfaring kunne man måske forsøge sig med Perfect gentleman fra Brogården

Mvh Charlotte

• #2   14. nov 2020 Der er desværre kun en indgang, den er stor men Rocky stiller sig i midten af den.. Der er foder udenfor i høhæk. Ja der vil jo altid være en der bestemmer.. Men hvis en i flokken ikke er ret psykisk stærk så har jo denne det ikke godt i disse situationer.. Nej Rocky fejler intet, han har det godt men vil bare være den der bestemmer.. Og da han er den største og stærkeste både fysisk og psykisk, og han vil have ejerskab over hoppen så er det ham der fører...
    Måske jeg burde forsøge mig med perfekt gentleman så smiley
    Tak for buddet.. Havde overhovedet ikke tænkt i tilskud smiley

Mvh TT

• #3   14. nov 2020 Man kunne evt opdele en bred indgang ved at sætte 2-3 meter plankeværk vinkelret uf fra stalden mindst i åbningen.

__I__

Hvis du forstår, hvad jeg prøver at tegne med bogstaverne, duer forklaringen?
    Så bliver det måske sværere at stå og vogte indgangen??

• #4   14. nov 2020 Jeg synes ikke jeg kan tillade mig at skulle lave nogle ting der, og bygningen er af mur, så jeg vil lave "skader" i murværket.. Men ja jeg forstår hvad du mener smiley
    Er bange for at jeg må ende med at få heste hjemme igen.. smiley

Mvh TT

• #5   14. nov 2020 Ro på.
    smiley

Problemer er til for at blive løst.

• #6   15. nov 2020 Kan totter rides eller gåes med? Min erfaring er at de kan blive mere knyttet til hinanden hvis de kommer ud på nogen ture sammen de to. Jeg har også hørt at køreture i trailer sammen kan knytte båndet. Hvis han ikke er fysisk hård ved ham ville jeg ikke være så bekymret. Hvor lang tid har de gået sammen?

• #7   15. nov 2020 I. modsætning til en som spørger til om Rocky fejler noget, vil jeg Nærmere spørge til om totter fejler noget.
    Min tidligere hest var altid nederst i hierarkiet, lige meget hvor og hvem han stod med, han havde en del fysiske problematikker.

Det kan selvfølgelig også være fordi han vil have hoppen for sig selv, som selv er inde på, og her er det muligt at tilskud vil hjælpe, det er da et forsøg værd.

Selvom det er synd for totter, så giv det et forsøg og håb på forbedring.

• #8   16. nov 2020 Helena - Ja de to tager nogle ture sammen hvor hoppen er tilbage.. Der vil Rocky også gerne bestemme smiley De har gået sammen siden 15 August. Totter sin adfærd har blevet værre ifølge hans ejer, jeg synes ikke jeg ser noget ændringer..

Maria - Jeg ved ikke om Totter fejler noget, hans ejer går meget op i sine heste så tror han er tjekket igennem.. Hun har haft ham siden han var lille og siger han altid har været sådan smiley

Mvh TT

• #9   17. nov 2020 Hmm ja så det jo ikke fordi de lige er sat sammen smiley det lidt det eneste bud jeg har på hvordan du kunne gøre sådan de bedre kunne finde ud af det sammen. Det lidt svært at gøre noget ved hvis Totter heller ikke tør gøre noget, hvis din egen ikke engang er særlig slem overfor ham. Måske urter kan hjælpe, men hvis Totter allerede er bange for ham kan det måske blive svært, men det da forsøget værd.

Kommentér på:
For Dominerende..

Annonce