Dominerende Vallak.. {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Jeg har en vallak på 4, snart 5 år.
Jeg fik ham som 3 årig, og der havde han et problem med at skulle bide. Dengang kunne jeg godt forstå det, fordi han kun havde været vallak i et halvt år.
Men nu er han snart 5 og han gør det stadig. Hver gang han gør det, løfter jeg min finger og siger nej skrapt. Han ved godt han ikke må. Han trækker sig sammen, men når der er gået 5 minutter, bider han efter en igen.
Det irriterer mig rigtig meget.
Når han skal have foder bliver han også sur og går frem og tilbage i boksen, med sine ører lagt faldt ned og viser sine tænder.
Når han så for sit foder og man går forbi, lægger han ørerne ned og viser tænder.
Jeg er rigtig træt af det og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, kan i hjælpe?
-Natascha
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 32 Heste: 11 Emner: 92 Svar: 586
jan 2009
Følger: 109 Følgere: 101 Heste: 6 Emner: 3 Svar: 20
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
hvis de har maven fyldt, er de ofte bedre til at spise afslappet. Så tildel stråfoder måske en time inden foder. Lyder evt. til han er dominernde min kan også bide nappe meget. Vi har nu arbejdet på hold afstand, det virker. Han skal slet ikke være så tæt på mig, at han render og napper. Virker pt for mig nu må vi se
jan 2009
Det der med at bide og nappe, det går sådan i perioder. Nogen gange bider han næsten ikke, andre gange er han altid efter en. Men jeg er ret sikker på det ikke er ondt ment, for hver gang han har bidt en, trækker han sig sammen, men hans ører er helt fremme.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
altså nappe er jo en form for sprog de bruger hinanden imellem. især hingste gør det meget. Behøver ikke se sur ud når den napper
Men ja konsevent gentag og træning skal kunne fjerne det værste, og ja pt øver vi så afstand med min. Håber i får det løst.
jan 2009
Dominerende Vallak..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside