{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.157 visninger | Oprettet:

Dominerende Vallak.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg har en vallak på 4, snart 5 år.
Jeg fik ham som 3 årig, og der havde han et problem med at skulle bide. Dengang kunne jeg godt forstå det, fordi han kun havde været vallak i et halvt år.

Men nu er han snart 5 og han gør det stadig. Hver gang han gør det, løfter jeg min finger og siger nej skrapt. Han ved godt han ikke må. Han trækker sig sammen, men når der er gået 5 minutter, bider han efter en igen.
Det irriterer mig rigtig meget.
Når han skal have foder bliver han også sur og går frem og tilbage i boksen, med sine ører lagt faldt ned og viser sine tænder.
Når han så for sit foder og man går forbi, lægger han ørerne ned og viser tænder.
Jeg er rigtig træt af det og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, kan i hjælpe?

-Natascha smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dominerende Vallak..
  • #1   22. feb 2012 Åhh det er træls sådan noget... selvfølgelig ska han ikk bide, men med hensyn til foderet er der nogle heste der bar er sådan... Men du kan jo prøv (hvis du har mulighed for det) når du ska give ham hans foder, ikk a give ham det før han står pænt og/eller har ørene fremme... sådan a han finder ud a a når han står pænt så er der foder og ikk før smiley

• #2   22. feb 2012 Tak, det vil jeg prøve smiley

• #3   22. feb 2012 Har han wrap inden maden? er det kun dig, eller også de andre han kigger surt på?
    hvis de har maven fyldt, er de ofte bedre til at spise afslappet. Så tildel stråfoder måske en time inden foder. Lyder evt. til han er dominernde min kan også bide nappe meget. Vi har nu arbejdet på hold afstand, det virker. Han skal slet ikke være så tæt på mig, at han render og napper. Virker pt for mig nu må vi se smiley

• #4   22. feb 2012 Tina: Nej, han får slet ikke wrap. Han er sur på alle der går forbi ham, når jeg er ved at blande hans mad. Han får hø lige inden eller efter han får mad.
    Det der med at bide og nappe, det går sådan i perioder. Nogen gange bider han næsten ikke, andre gange er han altid efter en. Men jeg er ret sikker på det ikke er ondt ment, for hver gang han har bidt en, trækker han sig sammen, men hans ører er helt fremme. smiley

• #5   23. feb 2012 Hø er lige så godt. en tom mave gør de fleste mere mad aggresive, og øger napperi og tiggeri. Kan tydeligt mærke på min om hans mave er fyldt eller tom. så ville altid være sikker på den fik hø når den kom fra fold og igen inden foder, hvis den har spist det hele.

altså nappe er jo en form for sprog de bruger hinanden imellem. især hingste gør det meget. Behøver ikke se sur ud når den napper smiley
    Men ja konsevent gentag og træning skal kunne fjerne det værste, og ja pt øver vi så afstand med min. Håber i får det løst.

• #6   23. feb 2012 Tak, det vil jeg prøve! smiley

Kommentér på:
Dominerende Vallak..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce