693 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

dominerende plag dominerende plag

Hej alle HP'er smiley

Jeg er så heldig at eje det sødeste plag:) (1,5 år)
Hun er en lille shetlandspony. Altså, selve problemet er at hun er ret dominerende! Feks. så stejler hun op ad mig, bukker ad mig på folden. Hun bider også nogle gange, hvis man trækker med hende løber hun også nogle gange op på siden af en og bukker.
Men hun er en rigtig kærlig hest - hun kunne aldrig finde på at sparke, hun prøver heller ikke at ramme mig når hun bukker eller stejler. Jeg kan gøre alt med hende! klatre rundt på hende osv. Det er som om hun bare vil vise "Jeg er sejere end dig"

Hvad kan jeg gøre for at ændre dette?

Jeg har aldrig haft et plag før, så jeg ved ikke om det bare er fordi hun er ung og fuld af krudt smiley

Please hjælp mig! smiley
Tak smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dominerende plag
  • #2   13. sep 2012 Det lyder mere som om hun prøver at lege med dig.
    Du må vise hende at hun kan lege med de andre heste men at mennesker ikke bryder sig om den adfærd.

• #3   13. sep 2012 hej riksen smiley smiley

• #4   13. sep 2012 Jeg er også begyndt at være skrappere, feks hvis vi går og hun bukker får hun et lille slag med enden af torvet... Altså ikke mega hårdt men så hun ved det er forkert:) Men nu går hun sammen med en dansk varmblod og en belgier - de er ret gode til at sætte hende på plads! smiley

• #5   13. sep 2012 Når hingsteplage gør det, får de bare et smæk, ligesom hestene på folden ville gøre. Og det har de respekt for.

Det kan da godt være, du kan "snakke med den om det", men når det er da andres hestes måde at gøre det på, har jeg ikke dårlig samvittighed ved at gøre det.

Det har så ikke været nødvendigt ved min hoppe, da hun var føl. Til gengæld var hun meget dominerende overfor de andre heste, og er det stadig.

Da hun var en måned, forsøgte hun er bestemme over en kæmpe høj og kæmpe bred hest - vejede vel 6-7 gange mere end hende. Og i dag er hun sur på dem alle, selv hendes mor får tæsk uden at blinke.

Kommentér på:
dominerende plag

Annonce