dominerende plag dominerende plag
Hej alle HP'er
Jeg er så heldig at eje det sødeste plag:) (1,5 år)
Hun er en lille shetlandspony. Altså, selve problemet er at hun er ret dominerende! Feks. så stejler hun op ad mig, bukker ad mig på folden. Hun bider også nogle gange, hvis man trækker med hende løber hun også nogle gange op på siden af en og bukker.
Men hun er en rigtig kærlig hest - hun kunne aldrig finde på at sparke, hun prøver heller ikke at ramme mig når hun bukker eller stejler. Jeg kan gøre alt med hende! klatre rundt på hende osv. Det er som om hun bare vil vise "Jeg er sejere end dig"
Hvad kan jeg gøre for at ændre dette?
Jeg har aldrig haft et plag før, så jeg ved ikke om det bare er fordi hun er ung og fuld af krudt
Please hjælp mig!
Tak
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.069
Du må vise hende at hun kan lege med de andre heste men at mennesker ikke bryder sig om den adfærd.
jul 2011
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 80 Svar: 1.273
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 39 Heste: 3 Emner: 213 Svar: 1.262
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.973
Det kan da godt være, du kan "snakke med den om det", men når det er da andres hestes måde at gøre det på, har jeg ikke dårlig samvittighed ved at gøre det.
Det har så ikke været nødvendigt ved min hoppe, da hun var føl. Til gengæld var hun meget dominerende overfor de andre heste, og er det stadig.
Da hun var en måned, forsøgte hun er bestemme over en kæmpe høj og kæmpe bred hest - vejede vel 6-7 gange mere end hende. Og i dag er hun sur på dem alle, selv hendes mor får tæsk uden at blinke.
dominerende plag