738 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kissing spine grad 3. Kissing spine grad 3.

Hej alle sammen

Har en hoppe som lige har fået konstateret kissing spine i grad 3 ud af 4.

Kunne rigtig godt tænke mig at høre nogen historier fra andre med heste der har samme diagnose og hvad de har gjordt for at hjælpe hesten smiley

På forhånd tak

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kissing spine grad 3.
  • #1   2. mar 2019 Hvis du er på facebook er der en side der heder “vores oplevelse med kissing spine”, jeg er sikker på du også kan skrive til hende der har siden og hesten den handler om for mere info. Men hun har lagt en del op om det der. Hun har bla været i Sverige og få opereret hendes hest i ryggen hvilket har gjort en kæmpe forskel for hesten.

• #2   2. mar 2019 Hende følger jeg men han er jo blevet opereret det holder min økonomi ikke til på stående fod smiley

• #3   2. mar 2019 En dyrlæge har udtalt at det virker til min har den, men formentligt i mild grad. Nu ved jeg ikke hvor gammel hesten er, men det er vigtigt den rides korrekt for at afhjælpe problemet. Med korrekt menes at hesten gerne skal rides så den bruger ryggen og kommer ned med hovedet og får strukket ryggen så torntappene strækkes fra hinanden så der kommer mere mellemrum mellem dem. Jeg rider gerne med længere tøjler så hesten har god mulighed for at sænke og slappe af i hoved og hals og dermed få ryggen op smiley
    En anden ting der er virkelig vigtigt er at have en sadel der passer! Når man har en hest der allerede har rygproblemer skal en sadel ikke være skyld i at det kommer til at gøre mere ondt. Hvad jeg lige har fået ad vide er, at der skal være bredt kammer minimum fire normalfingretykkelses bredde, og der udover må sadlen godt have en god bred bæreflade. Jeg tænker selv at sådanne heste, egentligt alle heste, ville have godt af longetræning hvor hesten helt uden indspændinger og andre hjælpe midler, selv søger ned og får musklerne slappet af og bygget stærkere. Dette er en lang kan være/ er en lang proces da nogle heste ikke søger naturligt ned og det tager tid for dem at få styrke og balance til at holde den rigtige form i alle gangarter. Jeg vil gerne anbefale at de kigger på det arbejde dyrlæge Heidi Nielsen laver og evt følge hende på facebook, synes virkelig hun er kompetent og giver gode råd.
    Held og lykke med træningen af den flotte hest smiley

• #4   2. mar 2019 Tak Maria smiley

Hun er min tidligere hest som jeg lige har fået hjem efter 5 år og kunne mærke på hende med det samme at der var noget helt galt hvilket der så også var smiley
    Hun er 13 år og tidligere galophest.. hendes ks er grad 3 af 4 så det er rimelig slemt så derfor jeg ville prøve at lave et forum for at høre andres erfaringer smiley

• #5   2. mar 2019 Pyh det lyder ikke så rart :(, men som sagt en ordentlig sadel af noget af der vigtigste så håber der kan findes penge til en til hende smiley

• #6   2. mar 2019 Det kan der smiley nu har vi lige 3-4 måneders jordarbejde før vi må gå igang med ridningen igen så håber på det bedste..

• #7   2. mar 2019 arttoride hjalp mig og min unghest ( grad 3.) meget, der er også en side inde på facebook med undervisere osv. held og lykke med det smiley

https://www.youtube.com/channel/UCLTTnkE3oPSZAepGXqJlwQw

• #8   2. mar 2019 Tak dem havde jeg ikke lige tænkt på smiley det er lækker træning smiley

• #9   3. mar 2019 Jeg ville helt sikkert lave noget bom/cavaletis arbejde fra jorden af/i longen. Det synes jeg er super god træning til at træneryggen op og så en masse skridt for hånd i et godt tempo i terræn gerne bakker.

• #10   3. mar 2019 Måske denne artikel kunne være en god hjælp? smiley https://www.fynshestefys.dk/pdf/fynshestefys-gamchambon.pdf#zoom=90

Hvis den stadig kan være i arbejde selvfølgelig. Jeg ville få tilknyttet god fys og dyrlæge.

En unghest jeg red tidligere fik det konstateret også i ret kraftigt grad. Den fik noget sprøjtet ind... binyrebak? Måske? (ikke min hest, så jeg var altså ikke sådan 100 % inde i hvad og hvordan). Men den fungerer altså OK i dag, hvis man tager godt hensyn til det i ridningen smiley Der skal meget styrketræning af ryggen til smiley

• #11   3. mar 2019 Tak smiley

Umildbart skulle hun godt kunne fungere men 2 af hendes torntapper er formegentlig vokset sammen så dyrelægen sagde at selv når hun er genoptrænet skal hun lave jordarbejde minimum 3 gange om ugen smiley
    Hun har fået nogen indsprøjtninger da den bagved de sammengroede var irriteret eller noget i den stil smiley

Kommentér på:
Kissing spine grad 3.

Annonce