Kissing spine grad 3. Kissing spine grad 3.
Hej alle sammen
Har en hoppe som lige har fået konstateret kissing spine i grad 3 ud af 4.
Kunne rigtig godt tænke mig at høre nogen historier fra andre med heste der har samme diagnose og hvad de har gjordt for at hjælpe hesten
På forhånd tak
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.497
sep 2009
Følger: 124 Følgere: 117 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 64
jul 2014
Følger: 9 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 256
En anden ting der er virkelig vigtigt er at have en sadel der passer! Når man har en hest der allerede har rygproblemer skal en sadel ikke være skyld i at det kommer til at gøre mere ondt. Hvad jeg lige har fået ad vide er, at der skal være bredt kammer minimum fire normalfingretykkelses bredde, og der udover må sadlen godt have en god bred bæreflade. Jeg tænker selv at sådanne heste, egentligt alle heste, ville have godt af longetræning hvor hesten helt uden indspændinger og andre hjælpe midler, selv søger ned og får musklerne slappet af og bygget stærkere. Dette er en lang kan være/ er en lang proces da nogle heste ikke søger naturligt ned og det tager tid for dem at få styrke og balance til at holde den rigtige form i alle gangarter. Jeg vil gerne anbefale at de kigger på det arbejde dyrlæge Heidi Nielsen laver og evt følge hende på facebook, synes virkelig hun er kompetent og giver gode råd.
Held og lykke med træningen af den flotte hest
sep 2009
Hun er min tidligere hest som jeg lige har fået hjem efter 5 år og kunne mærke på hende med det samme at der var noget helt galt hvilket der så også var
Hun er 13 år og tidligere galophest.. hendes ks er grad 3 af 4 så det er rimelig slemt så derfor jeg ville prøve at lave et forum for at høre andres erfaringer
jul 2014
Følger: 9 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 256
sep 2009
jun 2011
Følger: 77 Følgere: 85 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 635
https://www.youtube.com/channel/UCLTTnkE3oPSZAepGXqJlwQw
sep 2009
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.497
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.546
Hvis den stadig kan være i arbejde selvfølgelig. Jeg ville få tilknyttet god fys og dyrlæge.
En unghest jeg red tidligere fik det konstateret også i ret kraftigt grad. Den fik noget sprøjtet ind... binyrebak? Måske? (ikke min hest, så jeg var altså ikke sådan 100 % inde i hvad og hvordan). Men den fungerer altså OK i dag, hvis man tager godt hensyn til det i ridningen
sep 2009
Umildbart skulle hun godt kunne fungere men 2 af hendes torntapper er formegentlig vokset sammen så dyrelægen sagde at selv når hun er genoptrænet skal hun lave jordarbejde minimum 3 gange om ugen
Hun har fået nogen indsprøjtninger da den bagved de sammengroede var irriteret eller noget i den stil
Kissing spine grad 3.