{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.891 visninger | Oprettet:

Kissing spine - hævet bule på rygsøjlen? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Min ene hest har fået konstateret kissing spine, heldigvis i en mild grad ifølge dyrlægen. Han kan sagtens blive ridehest igen, det kræver bare lang tids genoptræning.

Mit problem er bare, at han har en bule på ryggen ovenover det område hvor torntappene nogle gange går sammen. Dyrlægen har taget røntgen, sprøjtet binyrebarkhormon direkte ned mellem torntappene mm. Han kan bare ikke finde ud af hvorfor den bule er der.
Bulen er ikke varm, så derfor mener dyrlægen ikke at det er en infektion. Han har bare enormt ondt ved den bule.

Er der nogen som har haft lignende problem?

Han bliver pt. kun trækket ture med hver dag og har ikke haft en rytter på ryggen i lang tid.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kissing spine - hævet bule på rygsøjlen?
  • #1   21. maj 2012 Min pony går pt. rundt med en sådan bule.. De er ret store.. Denne er forudsaget af en sadeltrykning. Der er ikke taget røntgen, men tvivler stærkt på at det har noget at gøre med kissing spine i dette tilfælde.. smiley

Den er øm men ikke varm. Hun fik sprøjtet binyrebakhormon i, og det hjalp ikke en dyt.
    En anden dyrlæge har sagt at den bare skal have ro.. smiley

• #2   21. maj 2012 Vi troede også at det var sadlen, men vores kioprakter sagde at sadlen sad perfekt. Så vi tog ham til dyrlæge og fik jo så konstateret kissing spine. Men dyrlægen kan slet ikke finde ud af hvorfor den bule er der. Han har haft den i en måneds tid og den bliver ikke mindre eller gør mindre ondt for den sags skyld.

Det underlige er så at din pony har det samme.. smiley

• #3   21. maj 2012 Min pony har haft en i over 6 uger nu! Det er ret træls..
    Men vi er ret sikre på at det var pga. sadlen. Hun gik med ponypude, som hurtigt kan komme til at trykke. Men nu har hun fået en ny sadel, så nu er årsagen forhåbentlig fjernet..

God bedring til din hest! smiley

• #4   21. maj 2012 Hm, min hest har også en bule på rygsøjlen. Men har ikke ondt overhovedet og virker ikke generet af den. Dyrlægen siger, at hvis den ikke ændre størrelse eller bliver øm, så tror han det er et "overben" på rygsøjlen.

• #5   21. maj 2012 Det er vel inflamation forårsaget af hans torntappe der kører mod hinanden? Min har ihvertfald inflamation mellem de tætliggende torntappe men ingen bule.

• #7   21. maj 2012 En af mine 'hjemmeavlet' har også sådan en lille bule! Dog ikke varm eller øm. Noget lign. som Cecilie Sønderby skriver. Pludselig en dag lod jeg mærke til den, og der er nu flere år siden! Den vokser umildbart ikke!
    Håber selvfølgelig du finder ud af hvad det kan være!

Kommentér på:
Kissing spine - hævet bule på rygsøjlen?

Annonce