Kissing spine {{forumTopicSubject}}
Vil gerne høre hvor mange der endelig har fået taget røntgen af jeres hest ryg?
For jeg har min skønne hoppe tilsalg og hun har fået det konstateret, ikke fordi hun lavet ballade, men fordi hun skulle stå et en meget højre pris.
Syntes dette er et stort problem folk er så skræmt af dette.
For i følger af flere dyrelæger er nok ca 45% af dk hest der har det men folk ved det bare ikke fordi man som regel kun tager billeder af ben selv om det er en hest til 50-60,000kr
Vil bare gerne høre hvad tænker i og har i fået taget billeder af ryg også i forbindelse med køb.?
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 175 Heste: 8 Svar: 1.234
Dem med fejl er solgt
Iøvrigt så alt efter hestens alder og hvad kommende køber ønsker at ryge hesten til kan dyrelæge eller køber selv vudere om man kan leve med fejlen.
Selv har jeg solgt hest med en kat. 2 anmærkning i ryg- altså skulle være udenbetydning men da hesten kun var 4 år stod folk af - trods den var kåret i RDS danskevarmblod og i daglig ridning. Så troede de ikke den kunne holde, hesten blev der for skibet afsted til første og bedste for under 20.000 kr. Desværre. - personligt vil jeg heller ikke selv have heste med fejl hvis jeg kan undgå dem
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Det er ikke noget jeg er skræmt af, men det har nok gjort, at jeg for fremtiden ikke ville købe en hest med KS, bare sådan lige.
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Når man lægger en del penge til en hest, er det ik de sidste der er problemet.
Men havde der været noget, ku prisen godt være blevet en anden.
Om KS havde haft noget at sige, ville afhænge af graden.
Men på en 6 års hest, der næsten lige er tilredet, sku der helt ik være noget, eller meget lidt, hvis jeg ska købe den.
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.499
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Så længe jeg bare selv nyder at eje dem og ride dem uden problemer, så bliver de ikke undersøgt.
Skulle de sælges, ja så ville jeg putte dem i fuld rgt før salg, da de begge går på middelsvært niveau til stævne i dressur, og de jo derfor kommer til at koste en del.
Jeg kunne godt finde på at købe med tætsiddende torntappe, men ikke med dissideret kissing spine, hvor de røre ved hinanden.
Mvh Charlotte
dec 2007
Følger: 74 Følgere: 74 Heste: 7 Emner: 3 Svar: 7
feb 2008
Følger: 18 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 36 Svar: 135
Som udgangspunkt synes jeg, at der desværre er en tendens til at heste med røntgenfejl, bliver betegnet som værdiløse heste og udbruglige, hvilket er en skam, da faktum er. at der er mange som sagtens kan fungere helt normalt alligevel og uden gener.
Men pga, øverst stående erfaring, SKULLE der være røntgenbilleder på min nye hest ! Jeg vil aldrig købe en hest uden at den kommer i røntgen, men det er pga, tidligere erfaring
Kissing spine