{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Manglende motivation {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Det her er et lidt svært indlæg at skrive for mig og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal formulere mig, men jeg har nok bare brug for at komme ud med en masse tanker.

Jeg har haft min hest i snart 6 år. På de 6 år har vi haft utrolig mange op og nedture. Jeg har mange gange fået at vide at jeg burde sælge hende.
Jeg føler at på de næsten 6 år, at vi ikke har rykket os meget.
Jeg havde hende så udlånt i 1,5år, da økonomien ikke var til hest, da jeg skulle flytte hjemmefra.
I november sidste år får jeg så økonomien til hest og vælger at tage min hest hjem igen. I de 1,5år min hest var udlånt var jeg utrolig ked af det. Jeg var overbevist om at det var manglen på egen hest. Jeg red stadig en gang om ugen. Jeg valgte derfor at få min hest igen bla. Fordi jeg håbede at jeg så ville blive glad igen. Det gjorde jeg også, men jeg ved bare ikke om der var hesten eller de mange andre ting der skete på det tidspunkt i mit liv der gjorde mig glad igen.

Desværre skulle alt ikke gå som jeg ønskede. Efter kort tid måtte jeg flytte opstaldningsted, til et dyre sted, og derfor gik det ikke helt efter planen. Jeg kunne stadig have råd, det blev dog en del strammere. I starten var jeg glad for det nye sted.

De sidste 2 måneder ca. Har jeg absolut ikke haft nogen form for motivation til at komme ud til hesten. Jeg skal virkelig hive mig selv afsted, og når jeg er så endelig kommer derud er det kun halvdelen af gangene jeg egentligt har lyst til at træne med hesten. Og halvdelen af de gange hvor jeg så får trænet går det dårligt. Det går dårligt da min gamle rideangst desværre hurtigt 'popper' lidt op igen (dog overhovedet ikke så slemt), jeg bliver bare usikker, i de her dårlige perioder (som vi har haft før). Hvilket gør min hest usikker, hvilket bare ender i noget hø. Kort sagt - på det punkt passer vores temperament overhovedet ikke sammen.

Jeg er derfor begyndt at overveje salg. Men jeg har heller ikke lyst til at sælge hende. Jeg elsker hende jo stadig, og hun kan stadig gøre mig rigtig glad og i de gode perioder går der bare fantastisk og jeg kunne ikke drømme om andet. Samtidig er jeg ved at være der hvor jeg tænker om vi overhovedet passer sammen. Vi har bare haft så mange af de her dårlige perioder igennem de næsten 6 år, og jeg bliver helt træt i hovedet af at tænke på at når den her er overstået, så går der lidt, også kommer der en dårlig periode igen.
Jeg ved heller ikke om min manglende lyst kommer af at jeg lige pt har det virkelig svært økonomisk... og jeg ved at hvis jeg sælger hesten vil jeg få nogle penge fra salget, samt jeg ville have flere penge om måneden.
Jeg elsker virkelig hesten, vi har været igennem så meget sammen. Og jeg får det utroligt dårligt med mig selv over at jeg ikke har nogen lyst til at komme i stalden.
Jeg savner det sociale fra den gamle stald og jeg savner at få undervisning. Jeg har ikke penge til undervisning og har ikke mulighed for at flytte stald igen.
Hvis jeg sælger hesten kan jeg have råd til at få undervisning i den gamle stald som jeg gjorde før i tiden inden jeg fik min hest hjem igen.

Jeg begynder også snart på et nyt studie hvor jeg virkelig gerne vil gøre det godt, og derfor gerne vil bruge god tid til lektier og opgaver, samt det sociale på studiet. Og jeg ved ikke om jeg føler at jeg har tid til det nu hvor jeg har egen hest.

Arh jeg er SÅ splittet. Jeg elsker min hest... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Manglende motivation
  • #1   5. jun 2017 Det ligner fuldstændig den tilstand jeg har haft de sidste 4 år.
    Jeg har haft min skønne pony i snart 8 år. Og haft lige så mange op og nedture.
    I de dårlige perioder gider man ikke træne, og i de gode, frygter man hele tiden hvornår det begynder st gå ned af bakke.
    Jeg lider ligesom dig af rideangst og helt sikkert også tager enhver rideglæde fra en.

Jeg skal ikke svare på hvad der er rigtigt for dig.
    For mig har det hjulpet at acceptere min situation. Jeg har fuldstændig sluppet den dårlige samvittighed. Og opgav i over 1 år total ridningen. Nøjes simpelthen med jordtræning eller bare hygge, og de dage jeg ikke har overskud til at se til hende så gør jeg det ikke. Der kan gå uger uden jeg ser hende.
    Dette fungere så kun fordi jeg står i en stald hvor min opstalder altid har et øje på hestene og søster gerne tager mine 2 fodervagter om ugen.
    På den måde får jeg et break. Så er det kun pengene.
    Her har jeg ligesom dig også kigget på alt det andet man kan få for de penge.
    Og helt ærligt tror jeg måske ikke jeg ville have hest, hvis ikke det var fordi jeg har min nuværende.
    Jeg kan simpelthen ikke nænne at sælge hende. Hun betyder alt for meget for mig. Og hun trives rigtig fint med at være "foldbums" smiley
    Så jeg betaler gerne de penge for at min hest er glad, selvom jeg så ikke rigtig får noget ud af de penge.

Jeg kan så vende den om og sige at hvis du ikke kan slippe hesten af og til, og især den dårlige samvittighed, så kan jeg godt forstå du overvejer salg.
    Så du skal virkelig føle efter hvad der er det rigtige for dig smiley

• #2   5. jun 2017 Måske ligger der en anden sport der ude, som bare lige rammer dig og slår benene væk under dig.

Altså livet er forkort til, at også ens hobby er en sur pligt.

Det kan også være du skal afprøve en anden gren af heste. Hvad ved jeg, western? Kørsel? Flytte hesten til den stald du gerne vil ride undervisning i.

En hobby skal jo helst være en som man glæder sig til, som giver overskud, som gør livet værd at leve. - vi har jo nok af pligter i vores liv.

• #3   5. jun 2017 Tak for svarene smiley
    Bettemus - jeg er egentligt meget glad for at høre at jeg ikke er den eneste. Jeg glad for at du har fundet en løsning. Jeg elsker selv ridningen og er i tvivl om jeg bare helt kan undvære det, selvom det gør mig usikker i de dårlige perioder.

Dorthe - jeg vil ikke undvære hestene helt. Det her handler nok nærmere om, om jeg skal kæmpe videre med min nuværende hest til trods for der er nogle punkter hvor vi ikke passer spor sammen eller om jeg skal sælge også ride ved min undervisning som jeg gjorde før jeg fik min hest hjem sidste november smiley

• #4   5. jun 2017 Nu får du lige en lille bid af min historie.

Jeg købte for 2 år siden en dejlig hest på 4 år. Det viste sig hurtigt at hesten var noget af en mundfuld, efter 6 måneder kylede den mig af, og jeg slog mig temmelig meget. Jeg kæmpede videre og efter yderligere et halvt år, skiftede jeg træner. Det satte skub i en positiv udvikling.
    Hesten havde dog stadig nogle ting som jeg havde det svært med.
    Og efter knap 2 år har jeg solgt hesten og fået mig en mere "kone" sikker model.

Og hvilken lettelse, nu er det sjovt at ride igen, jeg behøver ikke tage alle mulige forholdsregler, for at sikkere mig en sikker ridetur.

Så nogle gange er det bedre for både hest og rytter at skilles.

PS Jeg har haft egen hest i 34 år og redt i 43 år, så jeg har prøvet lidt forskelligt.

• #5   5. jun 2017 Okay, du får lige min historie også. Den er måske ikke så opmuntrende, men jeg du får den alligevel. smiley

Jeg købte min pony da jeg var 14. Hun var lige tilredet og jeg havde ikke så meget erfaring. Som med alle andre "par" gik det meget op og ned. Jeg var rigtig bange for at ride og det var først efter 2½ år da jeg kom på efterskole at jeg endelig turde skridte en tur.

Nå, men det sidste års tid jeg havde hende gik rigtig godt! Selvfølgelig var der stadig dårlige dage, men generelt gik det godt. Jeg havde hende til salg i 9 måneder, hvor jeg startede i gymnasiet i en ny by, der ligger ret langt fra mit barndomshjem. Mens jeg havde min pony kunne det sagtens lade sig gøre i forhold til det sociale, men det var presset og jeg sagde nej til mange ting.

Da jeg endelig fik hende solgt fik jeg meget mere ro på! Jeg begyndte sådan for alvor at få gode venner uden for skolen og kunne komme med til fester og sådan noget.

Det jeg vil frem til er vel bare at det ind i mellem kan være en løsning at skille sig af med sin elskede hest. Selvfølgelig er det hårdt (det har det også været for mig), men det skal jo helst være noget du er glad for! Jeg har i hvert fald nydt ikke at have en hest i min gymnasietid, men det er jo ikke sikkert det er løsningen for alle. Muligheden for at ride skal nok komme, hvis du vil det nok, men uanset om det går godt eller dårligt så er egen hest et kæmpe ansvar og noget, der tager tid og penge. Hvis det gør en mere ked af det end glad så synes jeg faktisk ikke det er det værd.

Jeg håber det gav mening og at jeg ikke støder nogen. smiley

• #6   5. jun 2017 Hvad med en part? Hvis det er en "fin" hest burde det være let at finde.
    +Du får lidt økonomisk støtte til hesten
    +lidt færre dage ved hesten. Men måske mere motivation til netop de dage du så har? Evt. Tid til lidt ekstra arbejde der kan lette økonomien?
    + måske råd til undervisning igen?

Ellers kunne det måske være en ide at få "glæden" lidt tilbage, og ride gode nogle ture(hvis der er mulighed for dette)
    Lave lidt "sjov ridning" evt uden sadel osv?

• #7   5. jun 2017
    Få hjælp til det der "driller" jer og giver problemer :o)
    Og tænk på det sådan, at du ikke behøver have dårlig samvittighed - de fleste heste har det fint med bare og gå og intet lave.

• #8   5. jun 2017 Tak for alle beskederne, gode råd o erfaringer smiley

Karin og Anna, tak for jeres historier. Jeg har jo også selv set før at det nogengange er bedst at skille sig med hesten. Jeg er glad for at høre at I har haft positive oplevelser med det selvom det måske har været hårdt.

Gimlie'berg - jeg har i forvejen en part tre gange i ugen, samt får lidt økonomisk overskud fra den front. Det er selvfølgelig dejligt lige at have de tre dage hvor jeg kan fokusere på noget andet. Det er dog stadig ikke helt nok til undervisning osv.

Krikken - jeg vil virkelig gerne have undervisning fra min gamle underviser da jeg ved hun ville kunne hjælpe. Men det økonomiske overskud er der bare ikke lige nu, og det er der nok heller ikke minimum de næste 6 måneder /:

• #9   6. jun 2017 Det var det jeg tænkte. Og selvom jeg er flyttet hjemmefra og derfor ikke har særlig mange penge har jeg allerede fået tilbudt tre forskellige muligheder for at ride, som faktisk kunne lade sig gøre. Så, hvis du ender med at sælge så skal der nok være mulighed for at ride igen. smiley

Jeg blev i hvert fald gladere af at sælge min pony, men jeg savner den da også hele tiden.

Kommentér på:
Manglende motivation

Annonce